Poissaolotiedotteen kytkeminen (Pro)

Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Poissaolotiedote-profiilin avulla soittajan kuultavaksi voidaan määritellä ilmoitus, jos Cid-numeron käyttäjä ei ole tavoitettavissa. Puhelu voidaan myös tarvittaessa ohjata erillisen poissaoloketjun mukaisesti.

Toiminta-valinnalla voit valita:
•    Kuuleeko soittaja poissaoloilmoituksen ilman poissaoloketjuohjausta (puhelu päättyy ilmoitukseen)
•    Ohjataanko puhelu ilman ilmoitusta suoraan poissaoloketjun mukaisesti
•    Käytetäänkö sekä ilmoitusta että poissaoloketjuohjausta

Ilmoituksen sisältö -valinnalla voit vaikuttaa poissaoloilmoituksen sisältöön. Pelkän poissaolotiedon lisäksi ilmoituksessa voidaan kertoa paluuaika, jos poissaolotiedotteelle on asetettu päättymisaika.

Poissaolotiedotteen voimassaoloajaksi voidaan myös määritellä erilliset tekstiviestien sekä faksien vastaanoton ohjaukset "Lisäasetukset" -osiossa. Valitse myös tarvittavat lisäasetukset. Lisätietoja näistä asetuksista löytyy Prime- ja Pro-palveluiden lisäasetukset -ohjeesta.

Poissaoloketjusta voit määrittää puhelun soimaan peräkkäin kolmessa eri numerossa. Voit lisätä valittavissa olevia numeroita Vastauspaikkanumerot -välilehdellä. Jos ensimmäinen numero ei vastaa, siirtyy puhelu valitsemasi soittoajan jälkeen seuraavaan numeroon ja tarvittaessa kolmanteen.

Voit asettaa poissaolotiedotteelle voimassaoloajan myös Poissaolotiedotteen voimassaolo- osiossa. Tällöin aktiivinen profiili vaihtuu voimassaolon päättymisajankohtana automaattisesti takaisin Poissaolotiedote-ohjausta edeltäneen tilanteen mukaisesti.

Poissaolotiedotteen ollessa kytkettynä ainoa käytössä oleva muokkaustoiminto on poissaolotiedotteen purkaminen Palaa-painikkeen avulla. Tämä voidaan tehdä riippumatta siitä, onko poissaolotiedotteelle asetettu päättymisaika vai ei.

Poissaolotiedotteen aktivointi tekstiviestikomennolla ottaa automaattisesti käyttöön ne Poissaolotiedote-asetukset, jotka on viimeksi tallennettu Cid Managerin selainkäyttöliittymän kautta.

Poissaolotiedote aktivoituu tekstiviestikomennolla niillä asetuksilla, jotka on viimeksi Cid Managerin selainkäyttöliittymässä Poissaolotiedote-profiilille tallennettu. Jos Poissaolotiedotetta ei aikaisemmin ole käytetty, käytetään oletusasetuksia.  

Tekstiviestin mukana voidaan antaa myös paluuaika ja/tai paluupäivämäärä, jolloin paluuajankohta ilmoitetaan soittajalle tiedotteen ollessa aktiivisena.  

Komento: CID POISSA [TTMM] [PPKKVV]  

[TTMM]=paluukellonaika, TT=tunnit, MM=minuutit  

[PPKKVV]=paluupäivämäärä, PP=päivä, KK=kuukausi, VV=vuosi

[TTMM] ja [PPKKVV] eivät ole komennossa pakollisia osia, jos paluuajankohtaa ei haluta asettaa. On myös mahdollista käyttää vain toista tietoa. Pelkkä paluupäivämäärä ilman kellonaikaa tallentaa paluukellonajaksi oletusarvon 08:00. Pelkkä paluukellonaika ilman päivämäärää tallentaa paluupäivämääräksi meneillään olevan päivän (kellonajan tulee tällöin olla tulevaisuudessa).  

Esim:

CID POISSA Poissaolotiedote kytketään päälle toistaiseksi  

CID POISSA 1000 Poissaolotiedote kytketään päälle klo 10.00 asti  

CID POISSA 010821 Poissaolotiedote kytketään päälle 1. elokuuta 2021 klo 8.00 asti  

Käyttäjä saa järjestelmältä vastausviestin, esim: 

"Poissaolotoiminto käytössä 01.08.2021 08:00 asti. Soittajana näytetään [numero]"  

Poissaolotiedotteen voi kytkeä pois päältä tekstiviestikommennolla CID PALUU.

Telian matkapuhelinliittymästä:  

15530 

Muiden operaattoreiden matkapuhelinliittymistä:  

020123456

Tekstiviestikomennot ulkomailta:

+35820123456

Cid Managerin lähettämät paluuviestit ovat käyttäjän oletuskieliasetuksesta riippuen joko suomen- tai englanninkielisiä. Virhetilanteissa käyttäjä saa vastausviestin, jossa kerrotaan virheen syy.  

Jos matkapuhelinliittymässä on viestiesto lyhytnumeroihin (15530) ja Cid-numero matkapuhelimesta -palvelu on käytössä, tulee tekstiviestikomennot lähettää numeroon *155*020123456 (eli numeron eteen laitetaan *155*-prefiksi), jotta lähettäjän numero näkyy oikein.

Huom! *155*-prefiksi ei toimi tekstiviestilähetyksissä kaikissa matkapuhelinmalleissa.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

 

Huom! Yksinkertaistamme palvelukanaviamme. Sähköpostiosoitteet asiakaspalvelu@inmicsnebula.fi ja laskutus@inmicsnebula.fi poistuvat käytöstä 1.4.2025 alkaen. Ajantasaiset yhteystietomme tältä sivulta.

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16