Aikaohjaus (Prime ja Pro)

Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Aikaohjauksella voidaan erottaa työ ja vapaa-ajan puhelut: 

  • Työajan ketju toimii valittuna kellonaikavälinä arkipäivisin 
  • Vapaa-ajan ketju toimii arkisin työajan ketjun aikavälin ulkopuolisina aikoina ja lisäksi vuorokauden ympäri viikonloppuisin ja arkipyhisin

Jos työajan ketjun aikaväliksi on asetettu esim. klo 08:00-15:59 ja vapaa-ajan ketjun aikaväliksi määrittyy automaattisesti klo 16:00-07:59, perjantai-illasta klo 16:00 maanantai-aamuun klo 07:59, ketjujen toiminta menee seuraavasti:  

  • Työajan ketju on toiminnassa arkipäivisin klo 08:00-15:59 esimerkiksi käyttäjän kännykkään
  • Vapaa-ajan ketju on toiminnassa arki-iltaisin klo 16:00-24:00, arki-aamuisin klo 00:00-07:59 ja perjantai-illasta klo 16:00 maanantai-aamuun klo 07:59 esimerkiksi yrityksen päänumeroon, josta voi tulla vaikka yötiedote

Aseta aikaohjaus seuraavasti: 

  1. Valitse ensin haluamasi kellonaikaväli työajan ketjulle syöttämällä aikavälin alkamis- ja päättymiskellonaika. Vapaa-ajan aikaväli määrittyy tämän jälkeen automaattisesti.  
  2. Valitse tavoitettavuusketjun vastauspaikkojen puhelinnumerot kunkin vastauspaikan kohdalla olevasta pudotusvalikosta. Pudotusvalikossa näytetään Cid-numeron haltijan vastauspaikkanumerot ja lisäksi mahdolliset Telian toimesta lisätyt puhelinnumerot (esim. erityistapauksissa tarvittava tekninen ohjausnumero).  
  3. Valitse myös vastauspaikoille soittoajat, joiden jälkeen vastaamatta jäänyt puhelu siirretään ketjun seuraavaan vastauspaikkaan.

Puheluketjut toimivat samalla lailla kuin Tavoitettavuuspalvelu Primessa. Valitse myös tarvittavat lisäasetukset. Lisätietoja näistä asetuksista löytyy ohjeesta Prime- ja Pro-palveluiden lisäasetukset.

Teksitviestikomento: CID AIKA  

Käyttäjä saa järjestelmältä vastausviestin, jonka sisältö riippuu siitä, miten Aikaohjaus-profiilin asetukset on Cid Managerin selainkäyttöliittymällä viimeksi tallennettu.  

Esim. "Aikaohjaus käytössä: 08:00-16:00 1. 0204054310 2. 0407543773 3. 0427543773 16:00-08:00 1. 0427543773 2. 3. Soittajana näytetään xxx".

Vastausviestissä kerrotaan työ- ja vapaa-ajan ketjujen vastauspaikkanumerot ja voimassaoloajat. Lisäksi kerrotaan, mitä numeroa näytetään soittajan numerona soitettaessa matkapuhelimesta ulospäin (Cid-numero matkapuhelimesta -palvelu). Esimerkissä käyttäjällä ei ollut vapaa-ajan ketjun 2. ja 3. vastauspaikkoja käytössä.

Telian matkapuhelinliittymästä:  

15530 

Muiden operaattoreiden matkapuhelinliittymistä:  

020123456

Tekstiviestikomennot ulkomailta:

+35820123456

Cid Managerin lähettämät paluuviestit ovat käyttäjän oletuskieliasetuksesta riippuen joko suomen- tai englanninkielisiä. Virhetilanteissa käyttäjä saa vastausviestin, jossa kerrotaan virheen syy.  

Jos matkapuhelinliittymässä on viestiesto lyhytnumeroihin (15530) ja Cid-numero matkapuhelimesta -palvelu on käytössä, tulee tekstiviestikomennot lähettää numeroon *155*020123456 (eli numeron eteen laitetaan *155*-prefiksi), jotta lähettäjän numero näkyy oikein.

Huom! *155*-prefiksi ei toimi tekstiviestilähetyksissä kaikissa matkapuhelinmalleissa.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

 

Huom! Yksinkertaistamme palvelukanaviamme. Sähköpostiosoitteet asiakaspalvelu@inmicsnebula.fi ja laskutus@inmicsnebula.fi poistuvat käytöstä 1.4.2025 alkaen. Ajantasaiset yhteystietomme tältä sivulta.

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16