Prime- ja Pro -palveluiden lisäasetukset
Tulevan puhelun näyttö -asetuksella voit valita, näytetäänkö Cid-numeron kautta tulevassa puhelussa alkuperäisen soittajan numero vai Cid-numero.
Cid-numeron näyttö tulevissa puheluissa on kätevää esim. asiakaspalvelua henkilökohtaisista matkapuhelimistaan hoitaville: nähdessään puhelun tulevan Cid-numerosta he voivat vastata puheluun eri tavalla kuin suoraan matkapuhelinnumeroon tulevissa puheluissa.
Cid-numerolle on mahdollista määritellä oma mobiilinumero. Mobiilinumero on tavallinen matkapuhelinliittymän puhelinnumero, joka "yhdistetään" Cid-numeron kanssa Telian älyverkossa ja jota käytetään seuraaviin tarkoituksiin:
- Cid-numeron asetusten hallinnointi tekstiviestikomentojen avulla: Mobiilinumero määrittelee, mistä matkapuhelinliittymästä Cid-numeroa voidaan hallinnoida tekstiviesteillä. Esim. Cid-numerolle 0201234567 on määritelty mobiilinumero 0405678901. Numerosta 0405678901 lähetetty Cid-tekstiviestikomento vaikuttaa Cid-numeron 0201234567 tavoitettavuuspalveluasetuksiin.
- Cid-numeron näyttäminen soittajan numerona matkapuhelimesta soitettaessa: Erillistä Cid-numero matkapuhelimesta -palvelua käyttämällä voit valita, että Cid-numeron omasta mobiilinumerosta soitettaessa (kun Cid-numeron käyttäjä soittaa matkapuhelinliittymästään puhelun ulospäin) soittajan numerona näytetään Cid-numeroa.
Huom! Yksi matkapuhelinliittymä voi olla vain yhden Cid-numeron mobiilinumerona.
Tavoitettavuuspalvelu Pro:n avulla Cid-numeroon voidaan myös vastaanottaa fakseja. Fax-ohjaus otetaan käyttöön valitsemalla vastaanottavan fax-laitteen tai -palvelun puhelinnumero Fax-ohjaus -pudotusvalikosta.
Fax-ohjauksen ollessa käytössä kaikki Cid-numeroon saapuvat puhelut ohjataan fax-tunnistimeen. Kun puhelu tunnistetaan fax-laitteen soittamaksi, se ohjataan valittuun puhelinnumeroon. Tavalliset puhelut ohjautuvat tavoittettavuuspalvelun (Pro:n aktiivinen profiili) mukaisesti.
Sisäpuheluilla tarkoitetaan lyhytnumeroilla soitettuja puheluita. Lyhytnumerolla soitettu puhelu ohjataan Cid-yritysnumeropalvelussa lyhytnumerolle määritellyn Cid-numeron ohjausketjun mukaisesti.
Sisänumerointi otetaan käyttöön Cid Managerilla numerokohtaisesti valitsemalla Sisänumerot-valintaruutu Cid-numeron tietonäkymässä.
Yksittäisen Cid-numeron sisäpuhelupalvelu toimii eri tilanteissa seuraavasti:
- Sisäpuhelut-valintaruutua ei ole valittu eikä numeron numeroalueella ole Sisäpuhelut-palvelua: Numeroon ei voi soittaa sisänumerolla.
- Sisäpuhelut-valintaruutua ei ole valittu, mutta numero kuuluu numeroalueeseen, jolla on Sisäpuhelut-palvelu kytkettynä: Soitettaessa sisänumerolla soitto ohjautuu yrityksen/toimipaikan numeroalueen ohjausketjun mukaan - ei siis numeron oman soittoketjun mukaan.
- Sisäpuhelut-valintaruutu on valittu: Numeroon voi soittaa sisänumerolla. Sisänumeroon soitettu puhelu ohjautuu numeron omaan soittoketjuun.
Huom! Sisäpuheluiden käyttö edellyttää Sisäpuhelut-palvelun kytkentää yrityksellenne, kytkennän tekee Telia. Saat lisätietoa sisänumeroinnin hyödyistä Telian vastuumyyjältänne tai Telia Yritysasiakaspalvelusta.
Cid-numero matkapuhelimesta -lisäpalvelun avulla matkapuhelimesta soitetun puhelun tai SMS-viestin lähettäjänä voidaan näyttää Cid-numero.
Cid-numero matkapuhelimesta -palvelun käyttö edellyttää, että Cid-numeron mobiilinumero on Telian matkapuhelinliittymän numero ja että yritykselläsi on palvelusopimus Cid-numero matkapuhelimesta -palvelun käytöstä. Yrityksesi vastaa Telian asiakkaana myös numeroparien oikeellisuudesta.
Cid-numero matkapuhelimesta -palvelu toimii vain Suomessa ja Suomesta ulkomaille soitettaessa. Soittajan numeroa ei siis muuteta ulkomailta soitetuissa puheluissa.
Soittajan numeron vaihto Cid-numeroksi voidaan estää puhelu- ja viestikohtaisesti valitsemalla etuprefiksi *155* vastaanottajan puhelinnumeron eteen. Esimerkiksi soitettaessa matkapuhelimesta numeroon 0401234567 ja haluttaessa näyttää soittajan numerona matkapuhelinnumeroa Cid-numeron sijasta, valitaan numeroksi *155*0401234567.
Mikäli käyttäjällä on matkapuhelinnumeron tunnistamiseen perustuvia palveluja, tulee soittajan numeron vaihto estää ennen puhelua/SMS-viestilähetystä *155*- etuprefiksillä. *155*-prefiksi ei toimi SMS-viestilähetyksissä kaikissa matkapuhelinmalleissa. *155*-etuprefiksi ei myöskään toimi ulkomaanpuheluissa (soitettaessa Suomesta ulkomaille tai ulkomailta Suomeen).
Soittajan numeroa ei muuteta koskaan seuraavissa tilanteissa:
- soitettaessa yleisiin hätänumeroihin tai soitettaessa erityismaksullisiin tai maksuttomiin palvelunumeroihin
- soitettaessa matkapuhelinvastaajaan
- soitettaessa yrityksen sisäisillä lyhytnumeroilla
- kotisoitto-puheluissa tai -tekstiviesteissä
- tekstiviesteissä lyhytnumeroihin (erilaiset palvelunumerot)
- multimediaviesteissä (MMS)
Telia CID -palveluun sisältynyt erillinen CID-numero matkapuhelimessa -palvelu on päättynyt 30.04.2024. Päättyvän palvelun korvaajaksi on tarjolla uudempi vastaavat toiminnallisuudet sisältävä Telia Numeronnäyttöpalvelu.
- Varmista Cid Manager -pääkäyttäjältänne, että Cid-numero matkapuhelimesta -palvelu on yrityksesi käytössä. Tarvittaessa Telia kytkee palvelun päälle, jonka jälkeen se on numerokohtaisesti käytettävissä kaikissa Prime- ja Pro-palveluita käyttävissä Cid-numeroissanne.
- Määrittele Cid-numerolle mobiilinumero Numeron ohjaukset -välilehden Lisäasetukset-osion Mobiilinumero-pudotusvalikosta. Valittavissa ovat kaikki käyttäjän vastauspaikkanumeroista löytyvät matkapuhelinnumerot.
- Valitse sopiva vaihtoehto mobiilinumerosta soitettaessa Soittajana näkyy -pudotusvalikosta:
Mobiilinumero: oletusasetus, jolloin matkapuhelimesta soitettaessa vastaanottajalle näytetään aina matkapuhelinliittymän oikea numero
Cid-numero aina: matkapuhelimesta soitettaessa vastaanottajalle näytetään aina Cid-numero
Cid-numero työaikana: numeron näytön vaihto tehdään vain työajaksi määritellyn aikavälin aikana. Pro-palvelussa työaika on sama kuin Aikaohjaus-profiilin työajan ketjun kellonaikaväli. Prime-palvelussa aikaväli tulee määritellä erikseen tätä lisäpalvelua varten.
Esim. Cid-numerolle 0201234567 on määritelty mobiilinumero 0405678901 ja Mobiilinumerosta soitettaessa Soittajana näkyy -pudotusvalikosta on valittu Cid-numero, numerosta 0405678901 soitetussa puhelussa vastaanottaja näkee puhelun tulevan numerosta 0201234567.
Vastausrinki aina: Yrityksen Vastausrinki-palvelua käyttävistä ryhmänumeroista voidaan erikseen valita jokin vastaanottajalle näytettäväksi numeroksi.
Vastausrinkinumero työaikana: Vastausrinki-palvelua käyttävän numeron näyttö voidaan rajata työajaksi määritetylle aikavälille.
Telia CID -palveluun sisältynyt erillinen CID-numero matkapuhelimessa -palvelu on päättynyt 30.04.2024. Päättyvän palvelun korvaajaksi on tarjolla uudempi vastaavat toiminnallisuudet sisältävä Telia Numeronnäyttöpalvelu.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Asiakaspalvelu
Yhteydenotto
0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm
Käyttötuki
Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.
0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Huom! Yksinkertaistamme palvelukanaviamme. Sähköpostiosoitteet asiakaspalvelu@inmicsnebula.fi ja laskutus@inmicsnebula.fi poistuvat käytöstä 1.4.2025 alkaen. Ajantasaiset yhteystietomme tältä sivulta.
Asiointipalvelut
Minun Telia Yrityksille
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen.
Muut asiointipalvelut
TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
MyNebula
Palveluportaali
TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
Telia Cygate -portaali
Pulsar
IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille
Lähetä viesti
Kirjautuneena
Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat
Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti
Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää