Käyttäjätietojen muokkaaminen

Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Voit muokata käyttäjien tietoja seuraavasti:

  1. Kirjaudu Cid Manageriin
  2. Siirry haluamasi käyttäjän käyttäjä- ja numerotietonäkymään hakutoiminnon avulla tai siirtymällä käyttäjälistaan yrityksen tai yksittäisen toimipaikan kautta (voit käyttää myös käyttäjälistan sisäistä hakutoimintoa)
  3. Muokkaa haluamiasi tietoja
  4. Valitse Tallenna

Käyttäjä- ja numerotietonäkymään avataan käyttäjän ja hänen vastauspaikkanumeroidensa tietojen lisäksi automaattisesti ensimmäinen Cid-numeroista, joiden haltijaksi käyttäjä on määritelty.

Käyttäjän perustiedot löytyvät käyttäjä- ja numerotietonäkymän Käyttäjätiedot-välilehdeltä. Jos käyttäjälle on annettu käyttöoikeudet, voit muokata ainoastaan käyttäjätyyppiä.

Muutokset käyttäjätunnukseen ja salasanaan on tehtävä SurfManagerin käyttäjähallinnassa. Kysy lisää yrityksesi SurfManager-pääkäyttäjältä.

Cid Manageriin lisätyllä käyttäjällä ei ole automaattisesti oikeuksia kirjautua sisään Cid Manageriin www-selaimella, vaan hänelle on ensin lisättävä käyttöoikeudet.  

Järjestelmä lisää samalla käyttöoikeudet myös Telian SurfManager-palveluun, joka toimii Cid Managerin sisäänkirjautumisportaalina. 

Voit lisätä käyttöoikeudet seuraavasti:

  1. Kirjaudu Cid Manageriin
  2. Siirry käyttäjän käyttäjä- ja numerotietonäkymän Käyttäjätiedot-välilehdelle
  3. Rastita Käyttöoikeudet-valintaruutu
  4. Syötä käyttäjälle haluamasi käyttäjätunnus ja salasana

Käyttöoikeuksia lisättäessä Cid Manager etsii syöttämääsi käyttäjätunnusta SurfManager-palvelusta. Jos käyttäjätunnusta ei löydy SurfManagerista, käyttäjä lisätään uutena käyttäjänä myös SurfManageriin. Jos käyttäjällä on jo valmiiksi SurfManager-oikeudet, käyttäjän palveluihin lisätään uudeksi palveluksi Cid Manager.

Käyttäjätietoihin (etunimi, sukunimi, käyttäjätunnus, kieli) SurfManagerissa tehdyt muutokset eivät päivity automaattisesti Cid Manageriin. Jos näiden tietojen päivittäminen on tarpeellista, pyydä apua yrityksesi SurfManager -pääkäyttäjältä.

Käyttäjän näkökulmasta Cid-numeroita on kahdenlaisia:

Omat Cid-numerot: Käyttäjä on määritelty näiden Cid-numeroiden haltijaksi ja käyttäjä näytetään numeron käyttäjänä esim. Cid-numeroraportilla. Yksittäisellä Cid-numerolla voi olla vain yksi haltija.  

Hallinnoitavissa olevat Cid-numerot: numerot, joihin käyttäjällä on muokkausoikeudet. Käyttäjä ei ole näiden numeroiden haltija, mutta käyttäjälle on annettu oikeudet muokata näiden Cid-numeroiden tietoja. Yksittäinen Cid-numero voi siis olla useamman käyttäjän muokattavissa. Esimerkiksi samassa yksikössä työskentelevät ihmiset voivat muokata toistensa Cid-numeroiden tietoja poikkeustilanteissa (esim. lomat ja sairaspoissaolot).

Pääkäyttäjät ja toimipaikka-administraattorit voivat muokata rooliensa mukaisesti Cid-numeroiden tietoja riippumatta siitä, ovatko kyseiset Cid-numerot lisätty heidän käyttäjätietojensa Hallinnoitavissa olevat Cid-numerot -listalle. Pääkäyttäjällä on oikeudet muokata kaikkien yrityksen Cid-numeroiden tietoja. Toimipaikka-administraattorilla on oikeudet muokata kaikkia omien toimipaikkojensa Cid-numeroiden tietoja.

Näet Käyttäjätiedot-välilehdellä käyttäjän viisi ensimmäistä omaa Cid-numeroa ja viisi ensimmäistä hallinnoitavissa olevaa Cid-numeroa. Loput numerot näet valitsemalla Näytä kaikki ja Hallinnoi. Avautuvassa näkymässä voit lisätä tai poistaa käyttäjän omia sekä hallinnoitavissa olevia numeroita.

  1. Kirjaudu Cid Manageriin
  2. Hae haluamasi numero
  3. Siirry Vastauspaikkanumerot-välilehdelle
  4. Syötä maakoodi (oletuksena Suomen FI 358), puhelinnumero sekä haluamasi kuvaus puhelinnumerolle

    Suomalainen puhelinnumero syötetään Numero-kenttään kokonaisuudessaan etunollan kera (esim. "0401234567"). Ulkomaan suuntanumeroa käytettäessä puhelinnumero syötetään Numero-kenttään ilman mahdollista etunollaa. Esim. Ruotsin maakoodin "SE 46" valinnan jälkeen Numero-kenttään syötetään ruotsalainen liittymänumero ilman etunollaa (esim. "81234567", jos on kyse Tukholman suuntanumeroalueesta).
  5. Tallenna uusi vastauspaikkanumero valitsemalla Lisää syöttörivin oikeasta reunasta

Toimipaikka-administraattori hallinnoi vain omien toimipaikkojensa Cid-numeroita ja käyttäjiä. Pääkäyttäjät määrittelevät, mitkä toimipaikat kuuluvat kullekin toimipaikka-administraattorille.

Katsele toimipaikka-administraattorin toimipaikkoja seuraavasti:

  1. Siirry toimipaikka-administraattorin Käyttäjätiedot-näkymään
  2. Siirry Hallinnoidut toimipaikat -osioon
  3. Osiossa näet käyttäjän hallinnoimista toimipaikoista viisi ensimmäistä
  4. Näet listan kaikista käyttäjän toimipaikoista siirtymällä Hallinnoi käyttäjän toimipaikkoja -osioon – täällä voit lisätä tai poistaa käyttäjän toimipaikkoja
  5. Toimipaikkojen nimiä klikkaamalla pääset kunkin toimipaikan tietonäkymään

Lisää käyttäjälle uusi toimipaikka:

  1. Valitse toimipaikka-administraattorin Käyttäjätiedot-näkymä
  2. Siirry Valitse toimipaikat käyttäjälle -toimintoon

Poista toimipaikka käyttäjältä:

  1. Valitse toimipaikka-administraattorin Käyttäjätiedot-näkymä
  2. Siirry Hallinnoidut toimipaikat -listaan
  3. Valitse listasta haluamasi toimipaikka ja paina Poista-painiketta

Pääset takaisin käyttäjätietoihin selaimen Takaisin-painikkeella.

Huom! Muista lisätä uudelle toimipaikka-administraattorille myös käyttöoikeudet, jotta hän pääsee kirjautumaan Cid Manageriin. 

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

 

Huom! Yksinkertaistamme palvelukanaviamme. Sähköpostiosoitteet asiakaspalvelu@inmicsnebula.fi ja laskutus@inmicsnebula.fi poistuvat käytöstä 1.4.2025 alkaen. Ajantasaiset yhteystietomme tältä sivulta.

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16