Käyttäjäroolit ja käyttöoikeudet

Tämä ohje on yritysasiakkaille.

Voit luoda käyttäjiä eri käyttäjärooleilla Cid Managerissa helpottamaan Cid-numeroiden hallinnointia. Cid-numero on yleisesti ottaen jonkin henkilön tai ryhmän käytössä. Luotavat käyttäjät voivat olla luonnollisia henkilöitä, ryhmiä tai sijaintipaikkoja. Käyttäjille voidaan antaa tarvittaessa käyttöoikeudet Cid Manageriin, jolloin he pääsevät roolinsa sallimissa rajoissa hallinnoimaan itse tietoja.

Voit tarkistaa yrityksesi kaikkien Cid Manager - ja SurfManager-käyttäjien käyttöoikeudet ja käyttäjäroolit seuraavasti:

  1. Kirjaudu Cid Manageriin
  2. Siirry Käyttöoikeudet-osioon, josta näet alla olevat tiedot:
  • Käyttäjä-otsikon alta voit siirtyä tarkempiin käyttäjätietoihin 
  • Käyttäjärooli-otsikon alta näet mitkä oikeudet käyttäjällä on 
  • Käyttäjätunnus-otsikon alta näet kyseisen käyttäjän käyttäjätunnuksen 
  • Käyttöoikeudet-otsikon alta näet onko käyttäjällä myös SurfManager-oikeudet

Katso alta kuvaukset eri käyttäjärooleista.

 

Cid Managerin pääkäyttäjä hallinnoi yrityksen kaikkia numeroita ja käyttäjiä. Hän voi hallinnoida kaikkien toimipaikkojen kaikkien numeroiden tietoja ilman rajoituksia. Pääkäyttäjä voi luoda, muokata ja poistaa käyttäjiä käyttäjäroolista riippumatta.  

Pääkäyttäjä voi hallinnoida myös loppukäyttäjien vastauspaikkanumeroita. Yleisen numerolistan avulla pääkäyttäjä hallinnoi myös numeroita, joille ei ole määritelty käyttäjää. Yleisen numerolistan käyttö on vain pääkäyttäjien käytössä. 

Huom! Cid-yritysnumeropalvelun käyttöönoton yhteydessä määritellään yrityksen nimetyille henkilöille ensimmäiset pääkäyttäjäoikeudet. Nämä pääkäyttäjät luovat yrityksen muut käyttäjät Cid Managerilla.

Cid Managerin tietojärjestelmäpäällikkö voi katsella kaikkien numeroiden ja käyttäjien tietoja, mutta ei voi muuttaa niitä (poislukien numerot, joiden haltijaksi hänet on asetettu). Rooli on tarkoitettu seurantakäyttöön.

Cid Managerin toimipaikka-administraattori voi hallita toimipaikkojensa Cid-numeroita ja käyttäjiä. Pääkäyttäjä määrittelee, mitkä toimipaikat kuuluvat kullekin toimipaikka-administraattorille.

Toimipaikka-administraattori voi luoda toimipaikoilleen uusia käyttäjiä ja Cid-numeroita. Hän voi myös muokata toimipaikkojen loppukäyttäjien vastauspaikkanumeroita. Toimipaikka-administraattori ei voi poistaa käyttäjiä.

Cid-managerin loppukäyttäjä voi hallinnoida henkilökohtaista Cid-numeroaan. Vain pääkäyttäjä ja toimipaikka-administraattori voivat lisätä numeroita loppukäyttäjän vastauspaikkanumerolistaan.

 

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

 

Huom! Yksinkertaistamme palvelukanaviamme. Sähköpostiosoitteet asiakaspalvelu@inmicsnebula.fi ja laskutus@inmicsnebula.fi poistuvat käytöstä 1.4.2025 alkaen. Ajantasaiset yhteystietomme tältä sivulta.

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16