Vastauspaikkanumerot ovat puhelinnumeroita, joita käyttäjät voivat valita omien Cid-numeroidensa ohjausketjujen vastauspaikoiksi, eli Cid-numeroon tulevat puhelut yhdistetään niihin. Vastauspaikkanumerot ovat käyttäjäkohtaisia ja jokaisella käyttäjällä on oma vastauspaikkanumerolistansa.
Vastauspaikkanumeroiksi lisätään yleisimmin tavallisia matkapuhelin- ja lankapuhelinnumeroita. Vastauspaikkanumeroksi voi kuitenkin lisätä yrityksen Cid-numeron seuraavin edellytyksin:
- Cid-numeron täytyy kuulua yrityksen Cid-numeroalueeseen
- Cid-numeron täytyy olla siirrettynä älyverkkoon, eli sen on oltava toiminnassa puhelinverkossa
- Cid-numeron tavoitettavuuspalveluna ei voi olla Vastausrinki
Verkkoteknisistä syistä johtuen Cid-numeroita ei voida käyttää sellaisenaan vastauspaikkoina ohjausketjuissa. Kun Cid-numero lisätään vastauspaikkanumeroksi, järjestelmä hakee automaattisesti kyseisen Cid-numeron asetuksista yhden puhelinnumeron vastauspaikkanumeroksi seuraavien sääntöjen mukaisesti:
- Jos Cid-numeron tavoitettavuuspalveluna on Prime (käytössä on vain yksi ohjausketju), varsinaiseksi vastauspaikkanumeroksi valitaan Prime-ohjausketjun ensimmäisessä vastauspaikassa oleva puhelinnumero
- Jos Cid-numeron tavoitettavuuspalveluna on Pro, varsinaiseksi vastauspaikkanumeroksi valitaan Pro:n Aikaohjaus-profiilin työajan ohjausketjun ensimmäisessä vastauspaikassa oleva puhelinnumero