Soitonsiirto tarkoittaa saapuvien puhelujen ohjaamista toiseen matkapuhelimeen, vastaajaan tai kotipuhelimeen. Soitonsiirtoja on erilaisia, joista voit valita tarpeisiisi sopivimman:
- Välitön soitonsiirto (puhelut siirtyvät suoraan toiseen numeroon)
- Soitonsiirto, jos puhelimeen ei vastata (soitto siirtyy, jos puhelimeen ei vastata 30 sekunnissa)
- Soitonsiirto, jos puhelinta ei tavoiteta (soitto siirtyy välittömästi, jos puhelimeen ei saada yhteyttä)
- Soitonsiirto, jos puhelin on varattu (jos meneillään on jo puhelu, uusi puhelu ohjataan vastaajaan)
Tekstiviestejä ei voi siirtää puhelujen tapaan.
Soitonsiirrolla ohjattu puhelu toiseen Telian liittymään on veloitukseton. Soitonsiirrolla ohjatusta puhelusta toisen operaattorin liittymään peritään vastaanottomaksu sekä kyseisen operaattorin puhelumaksu Suomeen.
Soitonsiirron kytkennän voit tehdä ilmaiseksi puhelimen ja liittymän ominaisuuksista riippuen puhelimen asetuksista tai näppäinkomennoilla. Telia 4G-puhe -palvelun soitonsiirtoja voit hallita Minun Telia -asiointipalvelussa.
Nämä ohjeet eivät koske liittymiä, joissa on Toucpoint, VIP tai Smart Connect-palvelu. Tutustuthan palvelukohtaisiin soitonsiirron ohjeisiin, mikäli käytössäsi on Touchpoint, VIP tai Smart Connect -palvelu.
Vinkki! Aseta soitonsiirto kansainvälisessä muodossa. Suomen maatunnus on +358. Kansainvälissä muodossa suuntanumerosta jätetään ensimmäinen nolla pois.
Esimerkiksi 0401234567 on kansainvälisessä muodossa +358401234567.