Soitonsiirto toiseen numeroon

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Soitonsiirto tarkoittaa saapuvien puhelujen ohjaamista toiseen matkapuhelimeen, vastaajaan tai kotipuhelimeen. Soitonsiirtoja on erilaisia, joista voit valita tarpeisiisi sopivimman:

  • Välitön soitonsiirto (puhelut siirtyvät suoraan toiseen numeroon)
  • Soitonsiirto, jos puhelimeen ei vastata (soitto siirtyy, jos puhelimeen ei vastata 30 sekunnissa)
  • Soitonsiirto, jos puhelinta ei tavoiteta (soitto siirtyy välittömästi, jos puhelimeen ei saada yhteyttä)
  • Soitonsiirto, jos puhelin on varattu (jos meneillään on jo puhelu, uusi puhelu ohjataan vastaajaan)

Huom! Tekstiviestejä ei voi siirtää puhelujen tapaan.

Soitonsiirrolla ohjattu puhelu toiseen Telian liittymään on veloitukseton. Soitonsiirrolla ohjatusta puhelusta toisen operaattorin liittymään peritään vastaanottomaksu sekä kyseisen operaattorin puhelumaksu Suomeen.

Soitonsiirron kytkennän voit tehdä ilmaiseksi puhelimen ja liittymän ominaisuuksista riippuen puhelimen asetuksista tai  näppäinkomennoilla. Telia 4G-puhe -palvelun soitonsiirtoja voit hallita Minun Telia -asiointipalvelussa.
 

Vinkki!  Aseta soitonsiirto kansainvälisessä muodossa. Suomen maatunnus on +358. Kansainvälissä muodossa suuntanumerosta jätetään ensimmäinen nolla pois.

Esimerkiksi 0401234567 on kansainvälisessä muodossa +358401234567.


Huom! Nämä ohjeet eivät koske liittymiä, joissa on Touchpoint, VIP tai Smart Connect-palvelu. Tutustuthan palvelukohtaisiin soitonsiirron ohjeisiin, mikäli käytössäsi on TouchpointVIP tai Smart Connect -palvelu.

 

Voit siirtää kaikki puhelusi suoraan toiseen matkapuhelinliittymään välittömällä soitonsiirrolla. Välitön soitonsiirto toimii myös silloin, kun puhelimesi on suljettuna.

Ohjeet liittymille, joilla on 4G-puhe lisäpalvelu

4G-puhe ja välitön soitonsiirto Minun Telia -sivustolla

Telia 4G-puhe -palvelun soitonsiirtoja voit hallita Minun Telia -asiointipalvelussa.
 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun liittymän käyttäjänä. Kirjaudu
  2. Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  3. Valitse Liittymäni ja palveluni ja sieltä liittymänumerosi.
  4. Valitse Lisäpalveluni-välilehti ja otsikon Telia 4G-puhe vieressä Muokkaa.
  5. Syötä numero, johon puhelut siirretään.
  6. Valitse Välitön soitonsiirto ja Lähetä tilaus.
     

4G-puhe ja välitön soitonsiirto Minun Telia -sovelluksessa

Telia 4G-puhe -palvelun soitonsiirtoja voit hallita myös Minun Telia -asiointipalvelussa.
 

  1. Lataa ensin Minun Telia -sovellus, jos sitä ei ole vielä puhelimessasi. Latauksen jälkeen asenna ja avaa sovellus. Siirry lataamaan Minun Telia -sovellusta
  2. Valitse Minun Telia -sovelluksessa Puhelinliittymät-otsikon alta oikea liittymänumero.
  3. Valitse ylhäältä Palvelut.
  4. Valitse käytössäsi olevien palveluiden joukosta Telia 4G-puhe.
  5. Vieritä sivun alareunaan ja syötä numero, johon puhelut siirretään.
  6. Valitse Välitön soitonsiirto ja Lähetä tilaus.


Ohjeet liittymille, joilla ei ole 4G-puhe lisäpalvelua

Välitön soitonsiirto puhelimen asetuksissa

Useimmissa puhelimissa soitonsiirtoja voi muokata puhelimen valikossa, eikä niitä tarvitse näppäillä alla olevilla numerokoodeilla. Katso tarkemmat ohjeet puhelimesi käyttöohjeista.

Välitön soitonsiirto manuaalisesti

Päälle: soita puhelimellasi **21*[kohdenumero kansainvälisessä muodossa]#

Poista: soita puhelimellasi ##21#

Esimerkiksi kun haluat siirtää kaikki sinulle tulevat puhelut numeroon 0401234567, soita puhelimellasi **21*+358401234567#

Nämä ohjeet eivät koske liittymiä, joissa on Touchpoint, VIP tai Smart Connect-palvelu.
Soitonsiirto Touchpoint -palvelussa
Soitonsiirto VIP -palvelussa
Soitonsiirto Smart Connect -palvelussa

Voit asettaa puhelimeen soitonsiirron, joka siirtää puhelut, mikäli puhelimeen ei vastata 30 sekunnin kuluessa. Palvelu ei toimi, jos puhelin on peittoalueen ulkopuolella tai pois päältä.

Ohjeet liittymille, joilla on 4G-puhe lisäpalvelu

4G-puhe ja soitonsiirto Minun Telia -sivustolla, jos puhelimeen ei vastata

Telia 4G-puhe -palvelun soitonsiirtoja voit hallita Minun Telia -asiointipalvelussa.
 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun liittymän käyttäjänä. Kirjaudu
  2. Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  3. Valitse Liittymäni ja palveluni ja sieltä liittymänumerosi.
  4. Valitse Lisäpalveluni-välilehti ja otsikon Telia 4G-puhe vieressä Muokkaa.
  5. Syötä numero, johon puhelut siirretään.
  6. Valitse Jos puhelimeen ei vastata ja Lähetä tilaus.
     

4G-puhe ja soitonsiirto Minun Telia -sovelluksessa, jos puhelimeen ei vastata

Telia 4G-puhe -palvelun soitonsiirtoja voit hallita myös Minun Telia -asiointipalvelussa.
 

  1. Lataa ensin Minun Telia -sovellus, jos sitä ei ole vielä puhelimessasi. Latauksen jälkeen asenna ja avaa sovellus. Siirry lataamaan Minun Telia -sovellusta
  2. Valitse Minun Telia -sovelluksessa Puhelinliittymät-otsikon alta oikea liittymänumero.
  3. Valitse ylhäältä Palvelut.
  4. Valitse käytössäsi olevien palveluiden joukosta Telia 4G-puhe.
  5. Vieritä sivun alareunaan ja syötä numero, johon puhelut siirretään.
  6. Valitse Jos puhelimeen ei vastata ja Lähetä tilaus.


Ohjeet liittymille, joilla ei ole 4G-puhe lisäpalvelua

Päälle: soita puhelimellasi **61*[kohdenumero kansainvälisessä muodossa]#

Poista: soita puhelimellasi ##61#

Lyhennä puhelun siirtoaikaa esimerkiksi 10 sekuntiin soittamalla **61*[kohdenumero]**10#

Esimerkiksi kun haluat siirtää kaikki sinulle tulevat puhelut numeroon 0401234567, soita puhelimellasi **61*+358401234567#

Nämä ohjeet eivät koske liittymiä, joissa on Touchpoint, VIP tai Smart Connect-palvelu.
Soitonsiirto Touchpoint -palvelussa
Soitonsiirto VIP -palvelussa
Soitonsiirto Smart Connect -palvelussa

Voit asettaa puhelimeen soitonsiirron, joka siirtää puhelut, kun puhelimeen ei saada yhteyttä eli se on esimerkiksi pois päältä tai peittoalueen ulkopuolella.

Ohjeet liittymille, joilla on 4G-puhe lisäpalvelu

4G-puhe ja soitonsiirto Minun Telia -sivustolla, jos puhelinta ei tavoiteta

Telia 4G-puhe -palvelun soitonsiirtoja voit hallita Minun Telia -asiointipalvelussa.
 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun liittymän käyttäjänä. Kirjaudu
  2. Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  3. Valitse Liittymäni ja palveluni ja sieltä liittymänumerosi.
  4. Valitse Lisäpalveluni-välilehti ja otsikon Telia 4G-puhe vieressä Muokkaa.
  5. Syötä numero, johon puhelut siirretään.
  6. Valitse Jos Puhelinta ei tavoiteta ja Lähetä tilaus.
     

4G-puhe ja soitonsiirto Minun Telia -sovelluksessa, jos puhelinta ei tavoiteta

Telia 4G-puhe -palvelun soitonsiirtoja voit hallita myös Minun Telia -asiointipalvelussa.
 

  1. Lataa ensin Minun Telia -sovellus, jos sitä ei ole vielä puhelimessasi. Latauksen jälkeen asenna ja avaa sovellus. Siirry lataamaan Minun Telia -sovellusta
  2. Valitse Minun Telia -sovelluksessa Puhelinliittymät-otsikon alta oikea liittymänumero.
  3. Valitse ylhäältä Palvelut.
  4. Valitse käytössäsi olevien palveluiden joukosta Telia 4G-puhe.
  5. Vieritä sivun alareunaan ja syötä numero, johon puhelut siirretään.
  6. Valitse Jos Puhelinta ei tavoiteta ja Lähetä tilaus.


Ohjeet liittymille, joilla ei ole 4G-puhe lisäpalvelua

Päälle: soita puhelimellasi **62*[kohdenumero kansainvälisessä muodossa]#

Poista: soita puhelimellasi ##62#

Esimerkiksi kun haluat siirtää kaikki sinulle tulevat puhelut numeroon 0401234567, soita puhelimellasi **62*+358401234567#

Nämä ohjeet eivät koske liittymiä, joissa on Touchpoint, VIP tai Smart Connect-palvelu.
Soitonsiirto Touchpoint -palvelussa
Soitonsiirto VIP -palvelussa
Soitonsiirto Smart Connect -palvelussa

Voit asettaa puhelimeesi soitonsiirron sen ollessa varattu.

Ohjeet liittymille, joilla on 4G-puhe lisäpalvelu

4G-puhe ja soitonsiirto Minun Telia -sivustolla, jos puhelin on varattu

Telia 4G-puhe -palvelun soitonsiirtoja voit hallita Minun Telia -asiointipalvelussa.
 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun liittymän käyttäjänä. Kirjaudu
  2. Täytä matkapuhelinnumerosi (esim. 0401234567) ja salasana. Salasanan saat tarvittaessa lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400. Tekstiviesti on maksuton.
  3. Valitse Liittymäni ja palveluni ja sieltä liittymänumerosi.
  4. Valitse Lisäpalveluni-välilehti ja otsikon Telia 4G-puhe vieressä Muokkaa.
  5. Syötä numero, johon puhelut siirretään.
  6. Valitse Jos puhelin on varattu ja Lähetä tilaus.
     

4G-puhe ja soitonsiirto Minun Telia -sovelluksessa, jos puhelin on varattu

Telia 4G-puhe -palvelun soitonsiirtoja voit hallita myös Minun Telia -asiointipalvelussa.
 

  1. Lataa ensin Minun Telia -sovellus, jos sitä ei ole vielä puhelimessasi. Latauksen jälkeen asenna ja avaa sovellus. Siirry lataamaan Minun Telia -sovellusta
  2. Valitse Minun Telia -sovelluksessa Puhelinliittymät-otsikon alta oikea liittymänumero.
  3. Valitse ylhäältä Palvelut.
  4. Valitse käytössäsi olevien palveluiden joukosta Telia 4G-puhe.
  5. Vieritä sivun alareunaan ja syötä numero, johon puhelut siirretään.
  6. Valitse Jos puhelin on varattu ja Lähetä tilaus.
     

Ohjeet liittymille, joilla ei ole 4G-puhe lisäpalvelua

Päälle: soita puhelimellasi **67*[kohdenumero kansainvälisessä muodossa]#

Poista: soita puhelimellasi ##67#

Esimerkiksi kun haluat siirtää kaikki sinulle tulevat puhelut numeroon 0401234567, soita puhelimellasi **67*+358401234567#

Nämä ohjeet eivät koske liittymiä, joissa on Touchpoint, VIP tai Smart Connect-palvelu.
Soitonsiirto Touchpoint -palvelussa
Soitonsiirto VIP -palvelussa
Soitonsiirto Smart Connect -palvelussa

Jos puhelimesi ei ole hallussasi, voidaan soitonsiirron kytkentä tehdä asiakaspalvelussa kytkentämaksua vastaan, tai voit tehdä 4G-puhe -palvelun soitonsiirron kytkennän veloituksetta itsepalvelussa.

Löydät täältä asiakaspalvelun yhteystiedot

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

 

Huom! Yksinkertaistamme palvelukanaviamme. Sähköpostiosoitteet asiakaspalvelu@inmicsnebula.fi ja laskutus@inmicsnebula.fi poistuvat käytöstä 1.4.2025 alkaen. Ajantasaiset yhteystietomme tältä sivulta.

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika

Jätä yhteydenottopyyntö


Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste