Tästä ohjeesta löydät tietoa, miten saat avattua lukittuneen SIM-kortin. Turvallisuussyistä PUK-koodia ei toimiteta sähköpostilla.
Miksi puhelin pyytää PUK-koodia?
SIM-kortti lukittuu turvallisuussyistä, jos näppäilet PIN-koodin väärin kolme kertaa peräkkäin. Tällöin puhelin pyytää 8-numeroista PUK-koodia, jolla sen saa avattua.
Huom! SIM-kortti lukittuu pysyvästi, jos PUK-koodi syötetään liian monta kertaa väärin. Tällöin SIM-kortti täytyy vaihtaa uuteen. Ei siis kannata arvailla numeroita.
Hae PUK-koodi yrityksen liittymälle
Yrityksen vastuuhenkilönä tai Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjänä löydät yrityksen nimissä olevien liittymien PUK-koodit Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta. Katso ohje
Hae PUK-koodi työsuhdeliittymälle
Työsuhdeliittymän käyttäjänä löydät PUK-koodin Minun Teliasta, jos olet hakenut sinne salasanan jo aikaisemmin. Mikäli sinulla ei ole salasanaa, käännythän yrityksenne liittymäasioista vastaavan henkilön puoleen.
Minun Telia -sivustolta Katso ohje
Minun Telia -sovelluksesta Katso ohje
Jos yritys on antanut työsuhdeliittymän käyttäjille luvan liittymän maksullisiin muutoksiin, saat PUK-koodin myös asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta. PUK-koodi asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta on maksullinen palvelu.
Huom! Jos pyydät PUK-koodin Telia Kaupasta, varaathan mukaasi henkilöllisyystodistuksen.