PUK-koodi

Näin löydät PUK-koodin, jolla avaat lukittuneen SIM-kortin.
Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Tästä ohjeesta löydät tietoa, miten saat avattua lukittuneen SIM-kortin. Turvallisuussyistä PUK-koodia ei toimiteta sähköpostilla. 

Miksi puhelin pyytää PUK-koodia?

SIM-kortti lukittuu turvallisuussyistä, jos näppäilet PIN-koodin väärin kolme kertaa peräkkäin. Tällöin puhelin pyytää 8-numeroista PUK-koodia, jolla sen saa avattua. 

Huom! SIM-kortti lukittuu pysyvästi, jos PUK-koodi syötetään liian monta kertaa väärin. Tällöin SIM-kortti täytyy vaihtaa uuteen. Ei siis kannata arvailla numeroita.

Hae PUK-koodi yrityksen liittymälle

Yrityksen vastuuhenkilönä tai Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjänä löydät yrityksen nimissä olevien liittymien PUK-koodit Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelustaKatso ohje

Hae PUK-koodi työsuhdeliittymälle

Työsuhdeliittymän käyttäjänä löydät PUK-koodin Minun Teliasta, jos olet hakenut sinne salasanan jo aikaisemmin. Mikäli sinulla ei ole salasanaa, käännythän yrityksenne liittymäasioista vastaavan henkilön puoleen.

Minun Telia -sivustolta Katso ohje 
Minun Telia -sovelluksesta Katso ohje

Jos yritys on antanut työsuhdeliittymän käyttäjille luvan liittymän maksullisiin muutoksiin, saat PUK-koodin myös asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta. PUK-koodi asiakaspalvelusta tai Telia Kaupasta on maksullinen palvelu. 

Huom! Jos pyydät PUK-koodin Telia Kaupasta, varaathan mukaasi henkilöllisyystodistuksen.

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun pääkäyttäjänä näet kaikkien yrityksen omistamien liittymien PUK-koodit.

Etusivulta

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Syötä etusivun Puk-koodin haku -kenttään liittymän numero tai käyttäjän nimi.
  3. Valitse hakutuloksesta oikea liittymä.
  4. Saat PUK1 ja PUK2 koodit suoraan hakukentän alle.
  5. Näppäile PUK-koodi puhelimeen ja määrittele PIN-koodi uudelleen puhelimesi antamien ohjeiden mukaisesti.

Liittymän hallinnoinnista

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Etsi ja valitse haluamasi liittymä painamalla liittymätietojen riviä. Avautuvalle näytölle tulee liittymän tietoja ja PUK-koodi.
  4. Näppäile PUK-koodi puhelimeen ja määrittele PIN-koodi uudelleen puhelimesi antamien ohjeiden mukaisesti.

Työsuhdeliittymän käyttäjänä voit tarkastella liittymätietoja Minun Teliassa. 
Lue lisää työsuhdeliittymällä kirjautumisesta Minun Teliaan

  1. Kirjaudu Minun Teliaan Kirjaudu asiointipalveluun liittymän käyttäjänä.
    Kirjaudu
  2. Valitse liittymänumerosi.
  3. Näet PUK-koodin liittymätiedoista.
  4. Näppäile PUK-koodi puhelimeesi ja määrittele PIN-koodi uudelleen puhelimesi antamien ohjeiden mukaisesti.

Huom! Jos puhelimesi on jo lukkiutunut, etkä muista salasanaa, ole yhteydessä yrityksenne puhelinasioista vastaavaan henkilöön. Hän voi tarkistaa PUK-koodisi Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta.

Työsuhdeliittymän käyttäjänä voit tarkastella liittymätietoja Minun Teliassa.
Lue lisää työsuhdeliittymällä kirjautumisesta Minun Teliaan.

Alla olevat ohjeet ovat Minun Telia -sovelluksen versioille 8.0.0 ja uudemmat. Tarkistathan, että käytössäsi on päivitetty versio. 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun liittymän käyttäjänä. Kirjaudu > 
  2. Valitse liittymänumerosi.
  3. Näet PUK-koodin liittymän Tiedot -valikosta.
  4. Näppäile PUK-koodi puhelimeesi ja määrittele PIN-koodi uudelleen puhelimesi antamien ohjeiden mukaisesti.

Huom! Jos puhelimesi on jo lukkiutunut, etkä muista salasanaa, ole yhteydessä yrityksenne puhelinasioista vastaavaan henkilöön. Hän voi tarkistaa PUK-koodisi Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelusta.

Voit myös ottaa yhteyttä

kirjautuneena chatissa, tai

 soittamalla yritysasiakaspalveluun

Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16