Laskutustavan muuttaminen

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Voit vastaanottaa yrityksesi laskut verkkolaskuna (verkkolasku operaattorikanavaan), e-laskuna (verkkolasku pankkikanavaan), sähköpostilaskuna tai paperilaskuna.

Huom! Jos tarvitset yrityksen ulkopuolisena toimijana (esim. kirjanpitäjänä) pääsyn yrityksen laskutustietoihin, pyydäthän yrityksen vastuuhenkilöltä oikeudet Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Lue lisää

Verkkolaskupalvelulla Telian laskut välitetään sähköisessä muodossa yrityksen taloushallinto- tai ostolaskujärjestelmään. Lähes kaikki laskut voidaan lähettää sähköisenä. Verkkolaskuun siirtyminen auttaa varmistamaan, että maksat laskut ajallaan ja vältyt viivästyskuluilta.

Ota verkkolasku käyttöön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

  1. Kirjaudu asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse sivun ylälaidasta Yhteystiedot ja viestintä ja sieltä Palvelupyynnöt.
  3. Valitse Tee palvelupyyntö. 
  4. Valitse aihealueeksi Laskutustietojen muutokset.
  5. Valitse Kategoriaksi Siirtyminen verkkolaskuun - Verkkolasku operaattorikanavaan.
  6. Täytä muut pyydetyt kentät ja valitse Lähetä palvelupyyntö.

Kun laskutustapana on e-lasku, voit tarkastella yrityksesi laskuja verkkopankissasi tai yrityksesi taloushallintojärjestelmässä, ja maksaa ne helposti sekä turvallisesti valitsemanasi ajankohtana.

Ota e-lasku käyttöön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

  1. Yritykselläsi täytyy olla e-laskusopimus pankin kanssa, jotta voit vastaanottaa Telian laskuja verkkopankkiin.
  2. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  3. Valitse sivun ylälaidasta Yhteystiedot ja viestintä ja sieltä Palvelupyynnöt.
  4. Valitse Tee palvelupyyntö.
  5. Valitse aihealueeksi Laskutustietojen muutokset.
  6. Valitse Kategoriaksi Siirtyminen yrityksen e-Laskuun -Verkkolasku pankkikanavaan. 
  7. Täytä muut pyydetyt kentät ja valitse Lähetä palvelupyyntö.

Kun laskutustapana on sähköpostilasku, sinulle toimitetaan haluamaasi sähköpostiosoitteeseen sähköpostiviesti, jonka liitteenä on laskusi pdf-muodossa. Laskun lähettäjän osoitteena on we.mail@stralfors.fi.

Mahdolliset maksukehotukset lähetetään samaan sähköpostiosoitteeseen, johon saat sähköpostilaskusi.

Huom! Huolehdithan, ettei sähköpostilaatikko ei ole täynnä; silloin laskun toimittaminen ei onnistu. 

Ota sähköpostilasku käyttöön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse sivun ylälaidasta Yhteystiedot ja viestintä ja sieltä Palvelupyynnöt.
  3. Valite Tee palvelupyyntö.
  4. Valitse aihealueeksi Laskutustietojen muutokset.
  5. Valitse Kategoriaksi Siirtyminen sähköpostilaskuun. 
  6. Täytä muut pyydetyt kentät ja valitse Lähetä palvelupyyntö.
     

Muuta sähköpostilaskun osoitetta

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Kirjaudu
  2. Valitse Ota yhteyttä Teliaan ja sieltä Palvelupyynnöt.
  3. Valite Tee palvelupyyntö.
  4. Valitse aihealueeksi Laskutustietojen muutokset.
  5. Valitse Kategoriaksi Laskutusosoitteen muutos. 
  6. Täytä muut pyydetyt kentät ja valitse Lähetä palvelupyyntö.
     

Maksa sähköpostilasku helposti virtuaaliviivakoodin avulla

Kun haluat maksaa sähköpostilla tulleen laskun, teet sen kätevästi siirtymällä omaan verkkopankkiin ja käyttämällä virtuaaliviivakoodia.

  1. Kopioi Telialta saamastasi sähköpostiviestistä virtuaaliviivakoodi.
  2. Kirjaudu verkkopankkiisi ja valitse Uusi maksu tai muu vastaava toiminto.
  3. Valitse laskua maksaessa Viivakoodilla maksaminen tai muu vastaava toiminto.
  4. Vie kursori tyhjään viivakoodikenttään ja liitä siihen kopioimasi koodi, jonka jälkeen tiedot ilmaantuvat tyhjiin kenttiin. Joissain verkkopankeissa maksun saaja pitää vielä täyttää maksulomakkeelle erikseen.

Voit vastaanottaa laskun haluamaasi osoitteeseen. Paperilaskun lähettämisestä veloitamme palveluhinnaston mukaisen maksun.

Ota paperilasku käyttöön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa

  1. Kirjaudu Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun yritysasiakkaana. Kirjaudu
  2. Valitse sivun ylälaidasta Yhteystiedot ja viestintä ja sieltä Palvelupyynnöt.
  3. Valitse Tee palvelupyyntö. 
  4. Valitse aihealueeksi Laskutustietojen muutokset.
  5. Valitse Kategoriaksi Siirtyminen paperilaskuun.
  6. Täytä muut pyydetyt kentät ja valitse Lähetä palvelupyyntö.

Voit myös ottaa yhteyttä

kirjautuneena chatissa, tai

 soittamalla yritysasiakaspalveluun

Huomaathan, että veloitamme asiakaspalvelun tekemistä toimenpiteistä yritysasiakkaiden palveluhinnaston mukaisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16