Tietokoneiden vikatilanteet ja huolto

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Tietokoneet huolletaan On-site-huoltona tai Carry-in-huoltona.

On-site-palvelussa huoltohenkilö tulee tarvittaessa paikan päälle korjaamaan laitetta.

Carry-in-huoltopalvelussa sinua ohjeistetaan toimittamaan laite huoltoon. Tietokoneiden vakuutus korvaa vakuutusehtojen mukaisesti takuun ulkopuolisia vikoja, jolloin maksat vain omavastuun.

Tarkistathan, onko tietokoneellasi palvelulaitesopimus, jossa on lisäpalveluna laajennettu takuu, joka on voimassa koko sopimuskauden ajan. Lisäksi tietokoneilla on valmistajasta riippuva takuuohjelma, johon saattaa kuulua esim. valmistajan oma tekninen tuki (esim. AppleCare Protection Plan).

Tietokonevalmistajien tukisivustoilla voit halutessasi tarkistaa laitteesi takuutiedot ja tutustua tarkemmin laitekohtaisiin ohjeisiin.

  1. Varmuuskopioi laitteesi kaikki tiedot laitteen valmistajan ohjeiden mukaisesti, jotta tärkeät tietosi pysyvät tallessa
  2. Jos tietokoneessasi on SIM-kortti, poista se laitteestasi huollon ajaksi, jos haluat käyttää sitä jossain muussa laitteessa

Huom! Tietokoneen käyttöjärjestelmään tai sovelluksiin liittyvät viat eivät kuulu huoltopalveluumme.

  1. Kirjaudu sisään TIN Shoppiin.
  2. Valitse Hallinta-osion alta Hallintarekisteri
  3. Valitse haluamasi laite klikkaamalla sen IMEI/SRNO-koodia
  4. Valitse laitteen nimen alta Tilaa huolto
  5. Täytä lomake huollon tilaamiseksi ja valitse Vahvista huoltopyyntö
  6. Saat huoltopyyntösi yhteydessä tarkemmat ohjeet, jotka riippuvat tietokoneesi mallista

Tutustu laitekohtaisiin ohjeisiin valmistajien tukisivustoilla.

Apple

Dell

HP

Huawei ja Honor

Lenovo

Microsoft Surface

Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Palvelulaitteen vakuutus

Varastettu palvelulaite

Osto- ja takuukuitti

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaikaJätä yhteydenottopyyntö

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
 

Tutustu yritysmyyjiin

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste