Mobiililaitteiden vikatilanteet ja huolto

Tämä ohje on yritysasiakkaille. Näytä kuluttaja-asiakkaiden ohje.

Mikäli puhelimesi tai tablettisi palvelulaitesopimukseen kuuluu huoltopalvelu, kartoitamme huoltotarpeen, lähetämme laitteen huoltoon ja toimitamme lainalaitteen käyttöösi huollon ajaksi. Laitevalmistajan takuun ulkopuoliset huoltotyöt laskutetaan erikseen.

Löydät alta ohjeet laitteiden huollosta. Muistathan katsoa myös ohjeet, kuinka toimia ennen kuin toimitat laitteen huoltoon. 

Palvelulaitteen huoltopalvelu

Huoltopalvelu on voimassa pääsääntöisesti sopimuskauden ajan, lukuunottamatta iPhone- ja iPad-laitteita, joiden takuu on voimassa 12 kuukautta. 

Voit tilata huollon palvelulaitteelle kirjautumalla TIN shoppiin. Olemme yhteydessä huoltoon liittyvissä asioissa laitteen käyttäjään. Katso ohje

Muiden mobiililaitteiden huolto

Muut mobiililaitteet voit rekisteröidä huoltopalveluun online-portaalimme kautta tai viemällä laitteen lähimpään Telia Kauppan. Katso ohje

Puhelinten ja tablettien vakuutus korvaa vakuutusehtojen mukaisesti takuun ulkopuolisia vikoja, jolloin maksat vain omavastuun.

  1. Varmuuskopioi laitteesi kaikki tiedot laitteen valmistajan ohjeiden mukaisesti, jotta sovelluksesi ja tärkeät tietosi pysyvät tallessa
  2. Ota laitteestasi Find my iPhone -ominaisuus tai muut vastaavat anti-theft-ominaisuudet pois päältä
  3. Poista SIM-korttisi laitteestasi huollon ajaksi, jos haluat käyttää sitä jossakin toisessa laitteessa
  1. Kirjaudu sisään TIN Shoppiin.
  2. Valitse Hallinta-osion alta Hallintarekisteri
  3. Valitse haluamasi laite klikkaamalla sen IMEI/SRNO-koodia
  4. Valitse laitteen nimen alta Tilaa huolto
  5. Täytä lomake huollon tilaamiseksi ja valitse Vahvista huoltopyyntö

Huom! Lainalaite on samalla käyttöjärjestelmällä toimiva laite, jonka malli, väri tai muistikoko ei välttämättä vastaa täysin omaa laitettasi.

  1. Rekisteröi huoltotyö online-portaalimme kautta syöttämällä hakukenttään laitteesi IMEI-koodi
  2. Näet laitteesi tiedot ja voit lisätä liiteeksi laitteesi takuukuitin, jos takuu on vielä voimassa
  3. Siirry eteenpäin valitsemalla Vian kuvaus
  4. Täytä tiedot laitteen viasta ja täytä tarvittavat lisätiedot huoltoliikkeelle
  5. Valitse toimistustapa (toimitamme laitteen takaisin valitsemallasi toimitustavalla)
  6. Pakkaa laitteesi huolellisesti ja toimita laite lähimpään postiisi tai Telia Kauppaan
  7. Seuraa toimittamasi laitteen huollon etenemistä asiakasportaalistamme

Huom! Voit myös viedä laitteesi suoraan Telia Kauppaan tai Telia Kauppa Miniin, jossa huoltotyö rekisteröidään ja laitteesi lähetetään huoltoon.

Telia Käyttötuki apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Käyttötukeen. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 15 500
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
Lue lisää Telia Käyttötuesta
Lisää samasta aiheesta

Palvelulaitteen vakuutus

Varastettu palvelulaite

Kierrätyslaitteen takuu

Osto- ja takuukuitti

Huollon tilaaminen palvelulaitteelle

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaikaJätä yhteydenottopyyntö

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
 

Tutustu yritysmyyjiin

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste