IT-laitteiden yleisimmät viat

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Tälle sivulle olemme kooneet vinkkejä, joita kannattaa kokeilla ennen huoltokutsun tekoa. Artikkeli on jaettu HP ja Lenovo laitteisiin.

 

KONE EI KÄYNNISTY OLLENKAAN / KÄYNNISTYY, MUTTA KUVA EI NÄY
  • Ota kaikki piuhat ja lisälaitteet irti koneesta ja pidä virtapainike pohjassa väh 15 s. Tämän jälkeen kytke virtalähde ja käynnistä. HUOM! Myös telakka pitää olla irti.
  • Mikäli laite ei käynnisty, kokeile toisella virtalähteellä, jos mahdollista.
  • Jos käytössäsi on telakka, kokeile sekä telakan kautta että koneen omalla virtalähteellä.
KONE KÄYNNISTYY MUTTA VILKUTTAA VALOJA NÄPPÄIMISTÖSSÄ
  • Ota kaikki piuhat ja lisälaitteet irti koneesta ja pidä virtapainike pohjassa väh 15 s. Tämän jälkeen kytke virtalähde ja käynnistä. HUOM! Myös telakka pitää olla irti.
NÄYTTÖONGELMAT
  • Jos näytössä palaa taustavalo, ota kuva ja ota yhteys huoltoon HUOM! Mekaaniset vauriot eivät kuulu takuun piiriin.
MUUT VIAT
  • Mikäli laitteessa on jokin muu vika, ota näytössä näkyvät mahdolliset virhekoodit ylös ja kirjaa ne mahdollisimman tarkasti vikakuvaukseen.

Huom! Mikäli laitteessa on mekaanisia vaurioita (tippuminen, kastuminen, virtapiikki yms.) eivät näistä aiheutuneet viat kuulu takuun piiriin, vaan niiden korjaus on erikseen laskutettavaa työtä.

KONE EI KÄYNNISTY OLLENKAAN / KÄYNNISTYY MUTTA KUVA EI NÄY
  • Ota kaikki piuhat ja lisälaitteet irti koneesta ja paina pohjan resetointireikää. Tämän jälkeen kytke virtalähde ja käynnistä. HUOM! Myös telakka pitää olla irti.
  • Mikäli laite ei käynnisty, kokeile toisella virtalähteellä, jos mahdollista. Jos käytössäsi on telakka, kokeile sekä telakan kautta että koneen omalla virtalähteellä.
KÄYNNISTYY MUTTA VILKUTTAA VALOJA NÄPPÄIMISTÖSSÄ
  • Ota kaikki piuhat ja lisälaitteet irti koneesta ja paina pohjan resetointireikää. Tämän jälkeen kytke virtalähde ja käynnistä. HUOM! Myös telakka pitää olla irti.
  • Mikäli vika ei korjaannu, laske vilkahdusten sarjat (pitkät ja lyhyet) ja ota yhteys huoltoon.
NÄYTTÖONGELMAT
  • Jos näytössä palaa taustavalo, ota kuva ja ota yhteys huoltoon HUOM! Mekaaniset vauriot eivät kuulu takuun piiriin.
MUUT VIAT
  • Mikäli laitteessa on jokin muu vika, ota näytössä näkyvät mahdolliset virhekoodit ylös ja kirjaa ne mahdollisimman tarkasti vikakuvaukseen.

Huom! Mikäli laitteessa on mekaanisia vaurioita (tippuminen, kastuminen, virtapiikki yms.) eivät näistä aiheutuneet viat kuulu takuun piiriin, vaan niiden korjaus on erikseen laskutettavaa työtä.

Lisää samasta aiheesta

Mobiililaitteiden yleisimmät viat

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta