Huollon aikana laite joudutaan usein palauttamaan tehdasasetuksille, tai vaihtamaan kokonaan uuteen. Tällöin kaikki laitteessa ollut tieto katoaa, joten otathan varmuuskopion ennen kuin lähetät laitteen huoltoon. Useissa laitteissa on myös mahdollista ottaa käyttöön automaattinen varmuuskopiointi, jolloin tiedot otetaan talteen automaattisesti. Lisätietoa tästä saat käyttöohjeesta, tai laitevalmistajan tukisivustolta.
Huoltoon lähetettävä laite ei saa olla linkitettynä henkilökohtaiseen tiliisi (esim. Apple ID, Google-tili) ja mahdolliset “Anti theft”-ominaisuudet on oltava pois kytkettyinä huoltoprosessin sujuvuuden varmistamiseksi (esim. Find My iPhone, My Xperia Theft Protection tms.). Mikäli laite on lukittu ulkopuolisilta, ei laitetta voida huoltaa ja aiheutuneet kustannukset laskutetaan asiakasyritykseltä. Ohjeet linkityksen poistoon löydät laitteen käyttöohjeesta, tai laitevalmistajan tukisivustolta