Sopimus-, laskutus- ja asiakastiedot

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Tästä löydät ohjeita MyNebula-itsepalveluportaalin sopimus-, laskutus-, ja asiakastietojen päivittämiseen liittyen.

Pääset kirjautumaan MyNebula -itsepalveluportaaliin tästä.

Sopimustietojen hallinta

Sopimustietojen hallinta on käytettävissä vain asiakkuuden hallinnollisella yhteyshenkilöllä. Asiakkuuden omistaja on vastuussa siitä, että yhteyshenkilöiden tiedot ovat aina ajan tasalla.

Sopimustietojen hallinnan kautta pystyt:

  • Tarkistamaan sopimuksen tiedot
  • Päivittämään sopimuksen nimen
  • Päivittämään sopimuksen osoitetiedot
  • Päivittämään laskulle lisättävän yhteyshenkilön nimen
  • Päivittämään sopimuksen viitenumeron
  • Hallitsemaan laskun toimitustapaa
     

Sopimustietojen hallinnointi:

  1. Kirjaudu MyNebula -itsepalveluportaaliin.
  2. Pääset sopimustietojen hallinnointiin klikkaamalla ruudun vasemmasta laidasta Sopimuksen tiedot.
  3. Jos olet hallinnollinen yhteyshenkilö useammalla sopimuksella, voit valita käsiteltävän sopimuksen vasemman laidan valikon yläpuolella olevasta Sopimukset -alasvetolaatikosta. Sopimushallinnan kautta et pysty päättämään sopimusta tai siirtämään sopimusta toisen yrityksen nimiin. Tässä tilanteessa ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
  4. Tallenna lopuksi tekemäsi muutokset, jotta ne astuvat voimaan.

     
Sopimuksen yhteyshenkilöiden hallinta

Sopimuksen yhteyshenkilöiden rooleista vastaa hallinnollinen yhteyshenkilö. Sopimuksella voi olla useampi hallinnollinen yhteyshenkilö. Minun Telia Yritykselle -asiointipalvelun yhteyshenkilötieto ei välity automaattisesti MyNebula -itsepalveluportaaliin. Asiakaspalvelumme auttaa sinua sopimuksen pääkäyttäjänä ottamaan MyNebulan käyttöön.

Mikäli olet hallinnollinen yhteyshenkilö useammalla sopimuksella, voit valita hallittavan sopimuksen vasemman laidan valikon yläpuolella olevasta Sopimukset -alasvetovalikosta.

Kirjaudu MyNebula -itsepalveluportaaliin.

Klikkaa ruudun vasemmasta laidasta Sopimuksen tiedot ja sen jälkeen Käyttäjien roolit.

Yhteyshenkilön lisääminen:

  1. Lisää uuden käyttäjän sähköposti Uusi käyttäjä sopimukselle kenttään.
  2. Paina (+) painiketta.
  3. Siirry yhteyshenkilölistaukseen ja valitse henkilölle rooli.
  4. Käyttäjällä voi olla yksi tai useampi rooli.
  5. Lisätyn käyttäjän sähköpostiin lähtee hetken kuluttua ilmoitus sopimukselle lisäämisestä.
  6. Uutta käyttäjää pyydetään luomaan uusi MyNebula itsehallintatunnus.

 

Sopimuksen roolit ja käyttötarkoitus

Rooli Oikeudet palveluihin Suositeltu käyttötapa Tiedotus
Hallinnollinen

Täydet valtuudet palveluun ja hallintaan. Hallitsee muiden yhteyshenkilöiden rooleja.

Asiakkaan yhteyshenkilö, joiden halutaan voivan tilata, vaihtaa tai irtisanoa palveluita.

 

Palveluita ja sopimusta koskettavat muutokset.


 

Tekninen

Suorittaa ja pyytää maksuttomia teknisiä pyyntöjä esimerkiksi käyttöönottoon, vikatilanteisiin ja asiakkaan tunnuksiin. Roolia voi täydentää kuukausi- tai kertalaskutusroolil-la.

Asiakkaan tekniset yhteyshenkilöt, joilla tarve saada palveluista teknisiä tietoja sekä päivittää näitä.
 

 

Huoltotiedotteet sekä asiakasta koskettavat häiriötiedotteet.

 

 

 

Laskutus

Laskutuksellinen yhteyshenkilö, jolla on oikeudet esimerkiksi vaihtaa laskutusosoittetta ja -tapaa ta reklamoida laskusta ja pyytää tietoja palveluiden laskutuksesta. Roolia voidaan täydentää kuukausi- tai kertalaskutusroolilla.

 

 

Asiakkaan taloushallinnon edustaja, joka käsittelee laskuja. Ei irtisanomisoikeutta.

 

 

 

 

 

 

 

Laskutusta koskettavat muutokset.

 

 

 

 

 

 

 

 

Käyttäjä

Sopimuksen palveluiden käyttäjä, joka saa pyytää häntä itseään koskettavia maksuttomia tietoja liittyen palvelu- tai vikailmoituksiin. Roolia voidaan täydentää kuukausi- tai kertalaskutusroolilla.

 

 

Asiakkaan käyttäjät, joiden ei haluta tekevät yksin laskutettavia muutoksia tai saamaan tietoa koko sopimuksen palveluista. Tarvitsevat tukea vain palvelun käytössä.

 

 

Käyttäjää koskettavat muutokset.

 

 

 

 

 

 

 

Kuukausilaskutettava

Oikeuttaa tilaamaan,
irtisanomaan tai vaihtamaan jatkuvia palveluita.

   
Kertalaskutettava

Antaa henkilölle oikeudet tilata ja irtisanomaan kertaluontaisia tuotteita / palveluita. Oikeus kertaluontaiseen maksulliseen tuntityöhön.

   
Tietosuoja

Rooli, joka voidaan antaa henkilölle, oikeuttaa vastaanottamaan
henkilötiedon käsittelyyn liittyviä tiedotteita muutoksista tai
häiriöistä.

Henkilötiedon käsittelyyn liittyvä
viestinnällinen rooli asiakkaan ja
Toimittajan välillä.

 

 

Henkilötietojen käsittelyä
koskevat muutokset ja häiriöt.

 

 

 

 

Mikäli poistat käyttäjältä kaikki roolit, käyttäjä poistuu sopimuksen yhteyshenkilölistauksesta.

Yhteyshenkilön poistaminen sopimukselta:

  1. Kirjaudu MyNebula -itsepalveluportaaliin.
  2. Klikkaa ruudun vasemmasta laidasta kohtaa Sopimuksen tiedot ja Käyttäjien roolit
  3. Siirry haluamasi käyttäjän kohtaan.
  4. Paina punaisella olevaa roskakoria.
  5. Vahvista käyttäjän poistaminen.

Käyttäjän poistaminen ei automaattisesti poista hänelle merkittyä MyNebula tunnusta.

Sopimusten palvelut

Asiakkuuden pääkäyttäjä pystyy hallitsemaan sopimuksen rooleja. Palvelulista on käytettävissä vain riittävällä oikeustasolla.

Kirjaudu MyNebula -itsepalveluportaaliin.

Valitse vasemmasta laidasta Palvelut ja alasvetovalikosta Palvelulistaus.

Alasvetovalikosta näet palvelun tarkemmat tiedot, kuten:

  • Palvelun aktiivisuuden tila
  • Sopimuksen tyyppi
  • Palvelusopimuksen aloituspäivämäärä
  • Laskutuksen tyyppi
  • Laskutuskausi
  • Palvelun alv 0% hinta kuukaudessa
  • Seuraava laskutuspäivä

Jos tarvitset palveluihin muutoksia, voit avata palvelupyynnön sivuvalikon yläpuolelta löytyvän Uusi palvelupyyntö -painikkeen kautta.

Laskujen hallinta

Pääset hallinnoimaan laskuja kirjautumalla MyNebula -itsepalveluportaaliin.  Valitse etusivun vasemmalla olevasta valikosta Laskut.

Jos haluat tarkastella kaikkien sopimusten laskuja, laita ruksi kohtaan Näytä kaikki laskut.

Huomioithan seuraavat asiat: 

  • Sopimukseen sisältyviä laskuja voi tarkastella vain sopimuksen hallinnollinen tai laskutuksellinen yhteyshenkilö.
  • Jos et löydä laskua listauksesta, lasku on todennäköisesti toisella sopimuksella.
  • Jos olet yhteyshenkilönä useammalla sopimuksella, voit vaihtaa sopimusta sivun vasemman laidan Sopimukset-alasvetovalikosta.

Sopimuksen yhteyshenkilöiden rooleja voi hallita tämän ohjeen avulla.

Laskun tarkastelu

Voit tarkastella laskua tarkemmin klikkaamalla laskun riviä. Näin laskulla olevat laskurivit tulevat eriteltynä näkyviin. Tarkentavia tietoja löydät alasvetovalikon kautta. Voit muun muassa ladata alkuperäisen laskun PDF-muodossa tai saada listauksen laskulla olevista palveluista.

Laskunkorjauspyyntöjä voit avata MyNebula -itsepalveluportaalissa vasemmalla olevasta painikkeesta Uusi palvelupyyntö.
 

Laskukopio - PDF

Näin tulostat PDF-laskukopion:

  1. Valitse sopimus, jonka laskuja haluat käsitellä.
  2. Valitse vasemmasta sivuvalikosta Laskut.
  3. Valitsemalla Näytä kaikki laskut sinulle avautuu kaikki laskut, joiden sopimuksella olet riittävällä tasolla.
  4. Klikkaamalla laskua pääset lataamaan PDF-laskukopion.

Huomioithan seuraavat asiat:

  • Jos et löydä laskua listauksesta, niin todennäköisesti lasku on toisella sopimuksella.
  • Jos olet yhteyshenkilönä useammalla sopimuksella, voit vaihtaa sopimusta sivun ylälaidan alasvetovalikosta.
  • Sopimukseen sisältyviä laskuja voi tarkastella vain sopimuksen hallinnollinen tai laskutuksellinen yhteyshenkilö.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan