Tästä löydät ohjeita MyNebula-itsepalveluportaalin sopimus-, laskutus-, ja asiakastietojen päivittämiseen liittyen.
Pääset kirjautumaan MyNebula -itsepalveluportaaliin tästä.
Tästä löydät ohjeita MyNebula-itsepalveluportaalin sopimus-, laskutus-, ja asiakastietojen päivittämiseen liittyen.
Pääset kirjautumaan MyNebula -itsepalveluportaaliin tästä.
Sopimustietojen hallinta on käytettävissä vain asiakkuuden hallinnollisella yhteyshenkilöllä. Asiakkuuden omistaja on vastuussa siitä, että yhteyshenkilöiden tiedot ovat aina ajan tasalla.
Sopimuksen yhteyshenkilöiden rooleista vastaa hallinnollinen yhteyshenkilö. Sopimuksella voi olla useampi hallinnollinen yhteyshenkilö. Minun Telia Yritykselle -asiointipalvelun yhteyshenkilötieto ei välity automaattisesti MyNebula -itsepalveluportaaliin. Asiakaspalvelumme auttaa sinua sopimuksen pääkäyttäjänä ottamaan MyNebulan käyttöön.
Mikäli olet hallinnollinen yhteyshenkilö useammalla sopimuksella, voit valita hallittavan sopimuksen vasemman laidan valikon yläpuolella olevasta Sopimukset -alasvetovalikosta.
Kirjaudu MyNebula -itsepalveluportaaliin.
Klikkaa ruudun vasemmasta laidasta Sopimuksen tiedot ja sen jälkeen Käyttäjien roolit.
Rooli | Oikeudet palveluihin | Suositeltu käyttötapa | Tiedotus |
Hallinnollinen |
Täydet valtuudet palveluun ja hallintaan. Hallitsee muiden yhteyshenkilöiden rooleja. |
Asiakkaan yhteyshenkilö, joiden halutaan voivan tilata, vaihtaa tai irtisanoa palveluita.
|
Palveluita ja sopimusta koskettavat muutokset.
|
Tekninen |
Suorittaa ja pyytää maksuttomia teknisiä pyyntöjä esimerkiksi käyttöönottoon, vikatilanteisiin ja asiakkaan tunnuksiin. Roolia voi täydentää kuukausi- tai kertalaskutusroolil-la. |
Asiakkaan tekniset yhteyshenkilöt, joilla tarve saada palveluista teknisiä tietoja sekä päivittää näitä.
|
Huoltotiedotteet sekä asiakasta koskettavat häiriötiedotteet.
|
Laskutus |
Laskutuksellinen yhteyshenkilö, jolla on oikeudet esimerkiksi vaihtaa laskutusosoittetta ja -tapaa ta reklamoida laskusta ja pyytää tietoja palveluiden laskutuksesta. Roolia voidaan täydentää kuukausi- tai kertalaskutusroolilla.
|
Asiakkaan taloushallinnon edustaja, joka käsittelee laskuja. Ei irtisanomisoikeutta.
|
Laskutusta koskettavat muutokset.
|
Käyttäjä |
Sopimuksen palveluiden käyttäjä, joka saa pyytää häntä itseään koskettavia maksuttomia tietoja liittyen palvelu- tai vikailmoituksiin. Roolia voidaan täydentää kuukausi- tai kertalaskutusroolilla.
|
Asiakkaan käyttäjät, joiden ei haluta tekevät yksin laskutettavia muutoksia tai saamaan tietoa koko sopimuksen palveluista. Tarvitsevat tukea vain palvelun käytössä.
|
Käyttäjää koskettavat muutokset.
|
Kuukausilaskutettava |
Oikeuttaa tilaamaan, |
||
Kertalaskutettava |
Antaa henkilölle oikeudet tilata ja irtisanomaan kertaluontaisia tuotteita / palveluita. Oikeus kertaluontaiseen maksulliseen tuntityöhön. |
||
Tietosuoja |
Rooli, joka voidaan antaa henkilölle, oikeuttaa vastaanottamaan |
Henkilötiedon käsittelyyn liittyvä
|
Henkilötietojen käsittelyä
|
Mikäli poistat käyttäjältä kaikki roolit, käyttäjä poistuu sopimuksen yhteyshenkilölistauksesta.
Käyttäjän poistaminen ei automaattisesti poista hänelle merkittyä MyNebula tunnusta.
Asiakkuuden pääkäyttäjä pystyy hallitsemaan sopimuksen rooleja. Palvelulista on käytettävissä vain riittävällä oikeustasolla.
Kirjaudu MyNebula -itsepalveluportaaliin.
Valitse vasemmasta laidasta Palvelut ja alasvetovalikosta Palvelulistaus.
Alasvetovalikosta näet palvelun tarkemmat tiedot, kuten:
Jos tarvitset palveluihin muutoksia, voit avata palvelupyynnön sivuvalikon yläpuolelta löytyvän Uusi palvelupyyntö -painikkeen kautta.
Pääset hallinnoimaan laskuja kirjautumalla MyNebula -itsepalveluportaaliin. Valitse etusivun vasemmalla olevasta valikosta Laskut.
Jos haluat tarkastella kaikkien sopimusten laskuja, laita ruksi kohtaan Näytä kaikki laskut.
Huomioithan seuraavat asiat:
Sopimuksen yhteyshenkilöiden rooleja voi hallita tämän ohjeen avulla.
Voit tarkastella laskua tarkemmin klikkaamalla laskun riviä. Näin laskulla olevat laskurivit tulevat eriteltynä näkyviin. Tarkentavia tietoja löydät alasvetovalikon kautta. Voit muun muassa ladata alkuperäisen laskun PDF-muodossa tai saada listauksen laskulla olevista palveluista.
Laskunkorjauspyyntöjä voit avata MyNebula -itsepalveluportaalissa vasemmalla olevasta painikkeesta Uusi palvelupyyntö.
Huomioithan seuraavat asiat:
Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.
Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.