Telia Tilin käyttäjäroolit
- Pääkäyttäjällä on täysi hallintaoikeus yrityksen liittymiin ja palveluihin, sekä yrityksen käyttäjiin. Vain pääkäyttäjä voi nimetä uuden pääkäyttäjän.
Pääkäyttäjä toimii yleensä yrityksen Telia Tilin omistajana. Yrityksellä on aina oltava pääkäyttäjä, joita voi olla vain yksi. Yrityksen pääkäyttäjää ei voi suoraan poistaa, vaan pääkäyttäjäoikeus tulee siirtää toiselle käyttäjälle yrityksen sisällä. Katso ohje: Näin vaihdat asiointipalvelun pääkäyttäjän. Sen jälkeen vanhan pääkäyttäjän voi poistaa.
- Ylläpitäjällä (Yleinen rooli) on vastaavat hallinnointioikeudet kuin pääkäyttäjällä. Ylläpitäjä ei voi nimetä uutta pääkäyttäjää.
- Käyttäjä erikseen määritellyillä oikeuksilla saa oikeudet vain tiettyihin, erikseen määriteltyihin näkymiin. Näitä oikeuksia ovat Rajoitettu liittymien ja tuotteiden hallinnointi, Raportit, Laskutus ja Kaikki palvelupyynnöt. Lisäksi eri palveluissa, kuten Colocation voi olla esimerkiksi ostajan- tai tietojen tarkastelijan rooleja.
Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun näkymä eri rooleissa
Kirjautumisen jälkeinen näkymä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa riippuu Telia Tilissä määritellyistä oikeuksista.
Yrityksen pääkäyttäjä ja ylläpitäjät näkevät kaiken mahdollisen yrityksen hallinnoimista tuotteista ja palveluista, kun taas rajoitetumpien roolien näkymä on heille määriteltyjen rajoitusten mukainen. Esimerkiksi pelkkä laskutusrooli antaa näkymän vain Laskutus-osioon.