Esittely ja käyttöönotto

Tämä ohje on yritysasiakkaille

MyNebula on itsepalveluportaali, jonka kautta yrityksen pääkäyttäjät voivat hallita olemassa olevia sopimuksia. MyNebulan tunnukset luodaan itsepalveluna. 

Voit kirjautua tästä MyNebula -itsepalveluportaaliin.

Mikä on Mynebula

MyNebula on itsepalveluportaali, jonka kautta yrityksen pääkäyttäjät voivat hallita olemassa olevia sopimuksia. MyNebulan tunnukset luodaan itsepalveluna. Tunnusten luomiseen ohjeet löydät täältä.

Pääset kirjautumaan MyNebula -itsepalveluportaaliin tästä.

MyNebulan tärkeimmät toiminnallisuudet:

  • Yhteystietojen päivitys
  • Yhteyshenkilöiden hallinta
  • Sopimustietojen hallinta
  • Tilattujen palveluiden tiedot
  • Verkkotunnusten hallinta
  • Nimipalvelintietueiden hallinta
  • Palvelupyynnöt
MyNebula: Tunnuksen luominen

Jokaisen MyNebula käyttäjän tulee luoda oma tunnus rekisteröitymällä palveluun.  Jos tarvitset apua MyNebula -itsepalveluportaalin käyttöönotossa, asiakaspalvelun yhteystiedot löydät täältä.

Mikäli olet jo Telia Cloud 9 -palvelumme asiakas, palveluun luomasi hallintatunnus toimii myös MyNebula-portaalin tunnuksena. Multi-factor authentication aktivointi tunnukselle vaatii olemassa olevan Telia Cloud 9-projektin.

Näin luot tunnuksen MyNebula -itsepalveluportaaliin:

  1. Aloita tunnuksen luominen menemällä MyNebula -portaalin etusivulle.
  2. Paina kirjautumisruudun alla olevasta linkistä Rekisteröidy käyttäjäksi.
  3. Kirjoita nimesi, sähköpostiosoitteesi ja hyväksy käyttöehdot. Sähköpostiosoite tulee toimimaan käyttäjätunnuksena.

    Huom! Käyttämäsi sähköpostiosoite antaa MyNebulassa pääsyn niille sopimuksille, joilla sähköpostiosoite on merkitty yhteyshenkilön osoitteeksi. Roolisi voi vaihdella sopimuksittain. Yrityksen pääkäyttäjä vastaa roolien ajantaisuudesta.
  4. Vahvista tunnuksen luominen. Vahvistusviesti lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Näin varmistamme, että oikea yhteyshenkilö on luonut käyttäjätunnuksen.

Mikäli sähköpostiosoitteen kautta on oltu jo aiemmin yhteydessä Shop asiakaspalveluun, voi sille olla jo valmiiksi asetettu tarvittavat käyttöoikeudet asiakkuuden hallintaan. Mikäli et tiedä, mikä sähköpostiosoite on sopimuksella asetettu hallinnolliseksi tai kirjautumisen jälkeen MyNebulassa ei ole valittavissa sopimuksia, ole yhteydessä asiakaspalveluun. Voimme tarvittaessa päivittää sopimuksen tiedot ajan tasalle. Huomioithan, että asiakaspalvelu ei pysty luomaan käyttäjiä MyNebulaan tai nollaamaan salasanaa.

Pitämällä sopimuksen yhteyshenkilöt ja heidän roolit ajan tasalla, voi yrityksen edustajat tehdä roolinsa mukaisia palvelupyyntöjä tai tilata Telia Asiantuntijatyötä asiakaspalvelumme kautta.
 

Käyttäjän tietojen päivittäminen

Käyttäjän yhteystietojen päivittäminen

Jos haluat lisätä uuden sähköpostiosoitteen sopimukselle yhteysosoitteeksi, tulee sopimukselle lisätä uusi käyttäjä. 

  1. Kirjaudu MyNebula itsepalveluportaaliin.
  2. Klikkaa vasemmasta reunasta alhaalta Omat tiedot.
  3. Ruudulle aukeaa käyttäjätietosi, joita voit realiaikaisesti hallita. Käyttäjätietoja käytetään tarvittaessa sopimuksen yhteyshenkilön tavoittamiseksi palvelupyynnön, muutoksen tai vian selvittämiseksi.
  4. Jos vaihdat puhelinnumeron, uusi numero varmistetaan tekstiviestillä.
  5. Klikkaa lopuksi Tallenna tallentaaksesi käyttäjätietoihin tehdyt muutokset.

Salasanan vaihtaminen

Voit vaihtaa MyNebula tunnuksen salasanan itsehallintaportaalin kirjautumisen jälkeen.

  1. Valitse vasemmasta reunasta Omat tiedot ja Vaihda salasanasi. Avautuvan lomakkeen avulla voit vaihtaa salasanasi.
  2.  Salasanan pitää olla vähintään 8 merkkiä pitkä. Salasanan pitää sisältää vähintään yksi iso kirjain, pieni kirjain, numero ja erikoismerkki.
  3. Kirjoita nykyinen salasanasi ylimpään kenttään.
  4. Mikäli sinulla on Telia Cloud 9 ja olet aktivoinut Multi-factor Authenticationin, tulee sinun syöttää tunnistekoodi.
  5. Syötä uusi vahva salasana. Hyvä salasana on kaksi toisistaan riippumatonta sanaa numerolla ja erikoismerkillä varustettuna.
  6. Syötä uusi vahva salasana uudelleen.
  7. Paina lopuksi tallenna.

Jos unohdit salasanasi

Unohtuneen salasanan vaihtaminen onnistuu MyNebula itsepalveluportaali kirjautumissivustolta.

  1. Valitse kirjautusmisikkunan alalaidasta unohditko salasanasi?
  2. Kirjoita kenttään MyNebula tunnuksen sähköpostiosoitteesi.
  3. Tilaa salasanan vaihtosähköposti.
  4. Jos tunnuksesi löytyi järjestelmästä, salasanan vaihtolinkki lähetetään sähköpostiisi. Viesti saapuu noin 15 minuutin sisällä. Muista tarkistaa roskapostikansio.
  5. Jos et saa salasanan vaihtolinkkiä, niin todennäköisesti sinulla ei ole MyNebula-tunnusta.
     

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan