Fennia yksinkertaisti laitehankintojaan siirtymällä Telian palvelulaiteasiakkaaksi. Kun kaikille työntekijöille hankittiin samanlaiset Applen iPhone 11 -puhelimet, työntekijätyytyväisyys kasvoi, etätyön mahdollisuudet paranivat ja laitehallinta helpottui.
”Meillä oli lähtötilanteessa hajanainen laitekanta moninaisine käyttöjärjestelmineen. Lisäksi kaikki päivitykset ja sovellusten kytkeminen yrityspalveluihin olivat käyttäjien vastuulla”, kertoo Fennian CIO Petteri Miinalainen.
”Palvelulaitteiden käyttöönotto sujui kokonaisuudessaan onnistuneesti sen jälkeen, kun Telia ensin lunasti vanhan laitekantamme. Sen lisäksi saimme vielä suoraa koulutusta Applelta Telian kumppanuusohjelman merkeissä”, Miinalainen jatkaa.
”Kuukausimaksullisen palvelulaitesopimuksen avulla laitteet ovat aina vakuutettuja ja ajan tasalla, niiden käyttäminen on helppoa, tuen tarve vähenee ja huolto sujuu mutkattomasti. Tietohallinnon näkökulmasta Applen puhelimiin siirtyminen yksinkertaisti asioita, vähensi häiriötilanteita ja säästi aikaa. Maksamme mieluusti lisäpalveluista, jotka eivät kuulu omaan ydintekemiseemme.”
Yksi kumppani riittää, kun yhteistyö toimii
”Mielestäni Applen laitteet ovat laiteympäristönä turvallisempia eikä käyttöjärjestelmässä ole niin paljon erilaisia versiota. Käyttäjä pärjää hienosti laitteensa kanssa sen elinkaaren ajan”, Miinalainen summaa etuja.
”Telia on kokonaisuudessaan meille paras toimittaja, jolta ostamme paljon erilaisia palveluita. Telia oli siis itsestäänselvä valinta myös palvelulaitetoimittajaksi kattavan verkkonsa ja sujuvan yhteistyömme ansiosta. Myös korona-aika sujui etätöissä suorastaan hämmästyttävän hyvin, kun kasvatimme nopeuksia ja meillä oli uudet tietoturvalliset laitteet käytössä”, Miinalainen kiteyttää ajatuksensa.
Haaste: Fennialla oli käytössään hajanainen matkapuhelinkanta eri valmistajilta ja sen hallinnointi oli hankalaa.
Ratkaisu: Telian kuukausimaksullinen palvelulaitesopimus, joka kattaa uusimmat laitteet, vakuutukset, huollot, tietoturvan, tuen ja kierrätyksen.
Hyödyt: Tietohallinnon työ yksinkertaistui ja työntekijätyytyväisyys kasvoi