Etola-yhtiöt on luottanut Telian ICT-palveluihin yli kymmenen vuoden ajan. Palveluvalikoima on kasvanut kehityksen ja tarpeiden mukana. Tällä hetkellä Telia toimittaa konsernille niin yhteydet, verkko- ja viestintäpalvelut, tietoturvapalvelut, laitteet kuin elinkaarenhallintapalvelutkin.
Etola-yhtiöt on vuonna 1932 perustettu suomalainen konserni, jonka päätoimialat ovat teollisuustuotteet ja rakennustarvikkeet. Teollisuustuotteissa ja- tarvikkeissa Etola-yhtiöt on Suomen monipuolisin ja suurin toimija. Etola-yhtiöihin kuuluva Etra vastaa kokonaispalvelusta teollisuustuotteissa ja -tarvikkeissa, ja laaja tuotevalikoima sisältää yli 300 000 standardituotetta. Etran toimitusohjelmaa ja palveluita täydentävät Etola-yhtiöihin kuuluvat teknisen kaupan erikoisliikkeet omilla erikoisaloillaan, esimerkiksi Nestepaine hydrauliikassa ja Tiivistekeskus kone- ja laitetiivisteissä. Etola-yhtiöiden oma valmistus, jossa työskentelee yhteensä 250 henkilöä, mahdollistaa hyvän toimitusvarmuuden myös erikoistuotteissa. Lisäksi valmistuksessa saatu tuoteasiantuntemus kehittää osaamista myös standardituotteissa.
"Telia on meille pitkäaikainen ja luotettava kumppani, joka huomioi teknologisen kehityksen ja meidän tarpeemme."
Vakaa verkko ja toimivat laitteet palveluiden perusta
Liiketoiminnan onnistumisen edellytyksenä ovat toimintavarmat yhteydet logistiikkakeskuksessa ja valtakunnallisessa toimipisteverkostossa. ”Telia mahdollistaa Etola-yhtiöiden monikanavaisten palveluiden toimivuuden”, kertoo toimitusjohtaja Mikael Etola.
Yhtiö on hankkinut mobiililaitteet- ja tarvikkeet jo usean vuoden ajan palveluna, mikä on tehostanut IT-osaston työtä. Etolan mukaan laitteiden hallinta- ja elinkaaripalvelut sekä käytännöllinen tilausjärjestelmä ovat palvelulaitemallin parhaita puolia. ”Palvelulaitteiden avulla olemme pystyneet tarjoamaan työntekijöillemme laadukkaat laitteet aina varastotyöntekijästä liikkuvaa työtä tekevään myyjään ja logistiikkakumppaniin”, hän kertoo.
Elinkaaripalvelun avulla tietokoneet ja lisätarvikkeet voidaan tilata esiasennettuina suoraan käyttäjille. Tämä mahdollistaa sen, että ohjelmistoja voidaan asentaa ja hallita suurimmaksi osaksi etänä eri puolella Suomea ja Viroa työskenteleville työntekijöille.
Osaajan löydettävyys ja tiedonkulku paranivat merkittävästi
Konserniyrityksissä työskentelee noin 1500 henkilöä. Teknisen tukkukaupan myötä tuoteryhmiä on useita kymmeniä, ja kaikilla tuotteilla on omat asiantuntijat. Viestinnän tehostamiseksi yhtiöiden intranet-sivusto uudistettiin ja yhdistettiin Microsoft-ympäristöön. Sisäinen viestintä ja tiedonkulku tehostuivat merkittävästi, kun ohjeiden ja tuotetietojen jakaminen ja löydettävyys helpottui. Yhdessä Viestintäpalvelu VIPin kanssa oikea osaaja löytyy myös nopeammin.
”Käytämme palvelunumeroita eri tuoteryhmille. Erikoisosaaminen on helposti saatavilla ja oikea asiantuntija löytyy nopeasti. Tekninen tuki tuoteryhmissä on todella tärkeää, ja olemmekin saaneet nostettua asiakaspalvelumme tasoa merkittävästi”, kehuu Mikael Etola.
Keskittäminen tehostaa ajankäyttöä
Etola on ollut tyytyväinen Telian tuottamiin palveluihin. ”Telia on meille pitkäaikainen ja luotettava kumppani, joka huomioi teknologisen kehityksen ja meidän tarpeemme. Keskittäminen mahdollistaa sen, että voimme hoitaa laajempia kokonaisuuksia kerralla kuntoon. Meille on tärkeää, että ihmiskontakti säilyy ja yhteyshenkilömme ovat helposti tavoitettavissa, ja Telia on lunastanut tämän onnistuneesti”, päättää Mikael Etola.
Telia ONE -palvelukokonaisuuden toimittavat Etola-yhtiöille Telia ja Telia Cygate.