Väriset on vuonna 2012 perustettu, Uudellamaalla toimiva ulkomaalausyritys. Kesät menevät yrityksessä maalaushommissa, talvet taas käytetään hallinnollisten asioiden hoitoon. Telian palvelut joustavat yrityksen muuttuvien tarpeiden mukaan.
Pääasiassa Väriset tekee ulkomaalauksia ja kattojen pinnoituksia omakotitalo- sekä taloyhtiöasiakkaille. “Urakkatyöt tehdään kesäaikana, jolloin talveksi jää kaikki valmisteleva työ kuten myynti, urakoiden laskenta ja materiaalien hankinta”, kertoo yrityksen perustaja, osakas ja toimitusjohtaja Konsta Peltokorpi. Myös henkilökunnan määrä vaihtelee kausittain: kesällä yrityksessä on töissä peräti 120 henkeä, kun vastaava luku on talvikautena vain yhdeksän. Tämä vaikuttaa merkittävästi myös yrityksen palvelutarpeisiin.
“Meillä on kesällä parhaimmillaan käytössä 20 mobiililiittymää, mutta tällä hetkellä niitä on noin kymmenen”, Peltokorpi toteaa ja jatkaa: “Itse reissaan jonkun verran, ja olen huomannut liittymien toimivan ulkomailla hyvin. Silloinkin kun olen kalareissussa pohjoisessa ja kuljen metsässä, toimivat Telian liittymät parhaiten.”
Palveluiden keskittäminen sopii kasvavalle yritykselle
Mobiililiittymien lisäksi yrityksellä on käytössä Touchpoint-mobiilivaihderatkaisu, joka sopii loistavasti yrityksen puhelinvaihteen hoitoon. “Touchpoint helpottaa puheluiden seurantaa, kun niitä tulee päivän mittaa paljon”, toteaa Peltokorpi. Vastaamattomatkin puhelut jäävät palveluun mikä pitää huolen siitä, että kaikkiin yhteydenottoihin palataan. “Yksi hyvä ominaisuus on puheluiden kääntäminen lomalle lähtiessä. Pienessä yrityksessä Touchpoint on helppo ja hyvä tapa hallinnoida puheluita.”
Värisillä ei ollut ennen Touchpointin käyttöönottoa muuta puhelinvaihderatkaisua käytössä, mutta kun tarve oli tunnistettu, yritys punnitsi markkinoilla olevia vaihtoehtoja ja päätyi hinta-laatusuhteen vuoksi kyseiseen ratkaisuun. “Palvelulla on kohtuullinen hinta ja järjestelmä toimii hyvin. Se on vastannut tarpeisiimme”, tiivistää Peltokorpi.
Yrityksen liiketoiminta kasvaa tasaista tahtia, ja rakenteilla onkin uusi toimipiste Espooseen. Uusiin tiloihin on tilattu myös huippunopea valokuitunetti Yritysinternet-sopimuksella. Yritysinternet on vakaa ja tietoturvallinen kiinteä nettiliittymä, jossa asennukset ja ylläpidot kuuluvat kuukausihintaan. “Pyysimme suoraan tarjousta. Telian tarjous oli edullisin ja järkevin”, kehuu Peltokorpi. Kasvua on auttanut myös yrityksen itse pyörittämä somemainonta: “Pyöritämme jonkin verran mainoksia Facebookissa, Instagramissa sekä Googlessa. Saamme niillä hyvin näkyvyyttä”.
Yritys on keskittänyt palveluhankintansa Telialle, mikä on Peltokorven mukaan mieluisaa: “Olemme tykänneet olla asiakkaana ja kun keskittää palvelut, saa kaiken yhdestä paikasta.” Näillä eväillä Väriset jatkaa vakaata kasvuaan pitäen asiakkaat ja työntekijät tyytyväisinä.
Haaste
Yrityksen liiketoiminnan luonne ja henkilökunnan määrä vaihtelee kausittain, mikä hankaloittaa palveluhankintoja.
Ratkaisu
Yritys keskitti palveluhankintansa Telialle, ja sai liiketoiminnan kannalta toimivimmat ratkaisut käyttöönsä. Yksi näistä on Touchpoint-mobiilivaihde, joka auttaa puheluiden hallinnassa.
Hyödyt
Yrityksen arki toimii jouhevasti, ja yksi kumppani pystyy vastaamaan muuttuviin tarpeisiin.
Teksti: Tuuli Linna