Cervi hoitaa yritysten ja taloyhtiöiden sisäilman kuntoon ja päivittää asiakkaan talotekniikan nykypäivään. Liiketoiminnan pyörittämiseen ja kasvattamiseen Cervi tarvitsee vahvoja yhteyksiä vaativia teknologioita.
Puhdas sisäilma tukee hyvinvointia, on kustannustehokasta ja säästää energiaa. Vuonna 2014 perustettu ilmanvaihtoalan yritys Cervi parantaa kiinteistöjen sisäilman laatua, ja on kasvanut kolmessa vuodessa kahdeksan hengen pienyrityksestä 130 hengen organisaatioksi. Yrityksellä on tällä hetkellä neljä toimipistettä Helsingissä, Kotkassa, Turussa ja Tampereella. Tarkoituksena onkin kehittyä valtakunnalliseksi toimijaksi.
Cervi painottaa teknistä osaamista ja digitalisaatiota, sillä asiakkailleen he tarjoavat moderneja ja älykkäitä, IoT-teknologiaa vaativia ilmanvaihtoratkaisuja. Kaikilla työntekijöillä on käytössään puhelimet ja padit sekä niihin liitetyt mobiililiittymät, sillä työn raportointi tapahtuu kentällä asiakkaan tiloista. “Yhteyksien tärkeys korostuu, kun työtä tehdään kellareissa, vinteillä ja jopa syrjäkylillä. Asentajat kuittaavat aina projektit tehdyiksi työkohteessa. Viestit jäävät lähettämättä, jos yhteydet eivät toimi”, summaa yrityksen HR- ja hallintopäällikkö Minna Fagerlund.
Fagerlundilla on itsellään talouspäällikön ja IT-alan koulutus, ja hän onkin työskennellyt aikaisemmin perheyrityksessä IT-puolella. Hän pitää hyviä yhteyksiä vaativaa sisäistä ERP-toiminnanohjausjärjestelmää erityisen tärkeänä: vikoja ja puutteita seurataan ja integraatiota viedään eteenpäin. Myös laitteiden tulee olla kunnossa, jotta työ on sujuvaa.
Luotettava kumppani vastaa muuttuviin tarpeisiin
Yritys vaihtoi liittymät Telialle noin kaksi ja puoli vuotta sitten. “Yleisesti olemme olleet erittäin tyytyväisiä kumppanuuteen. Liittymät ovat toimineet työntekijöillämme hyvin.”
Satojen mobiililiittymien lisäksi Cervillä on käytössään muun muassa reitittimiä palvelulaitteina, tietoturvaratkaisuja, yksittäisiä isompia toimistolaitteita sekä Touchpoint-mobiilivaihde. Touchpoint on helppokäyttöinen ratkaisu yrityksen puhelinvaihteen hoitoon, ja onkin ollut pienellä asiakaspalvelua hoitavalla työntekijäporukalla käytössä siitä lähtien, kun yhteistyö Telian kanssa sai alkunsa. “Meille tulee paljon puheluita päivän mittaan, joten palvelu on ollut työntekijöillemme suuri helpotus työhön ja arkeen”, kertoo Fagerlund. Myös joidenkin laitteiden palveluna ostaminen, eli niin sanotut leasing-sopimukset ovat olleet kasvavalle yritykselle näppärä ja hyvin vastaanotettu vaihtoehto. Niiden avulla muun muassa kertainvestoinnit pysyvät matalampana.
Fagerlund toteaa, että koko yrityksen kattavalle asiakas- ja puhelinvaihdepalvelulle on luultavasti tulevaisuudessa enemmänkin käyttöä, sillä toimipisteitä tulee lisää ja henkilöstö kasvaa. Vaikka tarve on olemassa, toistaiseksi uuden palvelun käyttöönotto kaikille työntekijöille on jäänyt kiireen jalkoihin. “Tällä hetkellä kuitenkin tärkeimmät Telialta hankkimamme palvelut ovat yli 200 puhelin- ja nettiliittymää sekä reitittimet eri toimipisteisiimme. Niitä hyödynnetään päivittäisessä työssä koko ajan”, summaa Fagerlund.
Yrityksen tarpeiden muuttuessa tai kasvaessa luotettavan kumppanin tärkeys korostuu. “On hienoa, että voin luottaa kumppaniin. Voin lähettää yhteyshenkilölle tekstiviestin tarpeesta – olipa kyse sitten uusien nettiliittymien hankkimisesta tai tulostimen ostamisesta toimipisteeseen. Saan suosituksen siihen, mikä palvelu sopii parhaiten juuri meidän liiketoiminnallemme.” Fagerlundin mukaan kumppani tuo lisäksi kustannussäästöjä, kun aikaa ja vaivaa säästyy.
Haaste
Cervin nopea kasvu lisäsi palvelutarpeita. Cervin oli löydettävä kumppani, joka voisi ketterästi ja luotettavasti tarjota monipuolisesti palveluita yhdestä paikasta.
Ratkaisu
Cervi päätti keskittää osan hankinnoistaan Telialle. Kasvavan yrityksen tarpeiden muuttuessa palvelut ovat vain puhelinsoiton päässä.
Hyödyt
Asiantuntijat auttavat Cerviä valitsemaan liiketoiminnan kannalta parhaat palvelut. Lisäksi kumppani tuo kustannussäästöjä, kun aika säästyy turhalta säädöltä.
Teksti: Tuuli Linna