Kaikki artikkelit yrityksille

Gösta Serlachiuksen Taidesäätiössä ei kanneta huolta työvälineistä

3 min
Olli Huttunen Olli Huttunen

Serlachius-museoiden henkilöstön työ on pitkälti riippuvainen toimivista ja monipuolisista älypuhelimista ja niiden ajantasaisuus on säätiölle tärkeää. Kun työvälineet hankittiin palveluna, laitehuolet hävisivät: puhelimet ovat aina ajan tasalla, niiden hallinnointi on helppoa ja kattava huoltopalvelu takaa käyttövarmuuden.

Yksinkertainen hallinta ja selkeä kulurakenne

“Serlachius-museoiden laajentaminen on tuonut lisää henkilökuntaa ja tätä kautta myös päätelaitetarpeet ovat kasvaneet”, kertoo museoiden laitekannan hallinnasta vastaava Olli Huttunen. ”Olemme puhtaasti Apple-talo, eli käytämme vain Apple-tuotteita niiden käyttäjäystävällisyyden vuoksi.”

Huttunen kertoo, että työntekijöiden iPhonet ovat keskeisessä roolissa päivittäisten asioiden hoidossa ja saavutettavuuden kannalta. ”Väki liikkuu eri museoiden välillä jatkuvasti, ja puhelimet osaltaan korvaavat työpisteellä työskentelyä.”

Kun taidesäätiö päivitti koko laitekantansa iPhone 6 -puhelimiin, Palvelulaite-sopimus teki hankinnoista helppoa: Serlachius-museot saavat nyt koko puhelinkannan, lisäpalvelut ja liittymät yhdessä paketissa.

”Nyt kulurakenne on selkeämpi. Enää laitteita ei tarvitse merkitä velaksi taseeseen. Ja kun siirryimme palvelumalliin, myös aikaisemmin hankitut puhelimet voitiin lunastaa takaisin ja kytkeä osaksi palvelua. Tulevaisuudessa älypuhelimien lisäksi hankintoja tullaan mahdollisesti tekemään palvelusopimuksella myös iPad-tablettien osalta”, Huttunen arvioi.

Palvelulaitteella käyttövarmuutta: puhelimen rikkoutuessa lainalaite tulee tilalle jopa seuraavana päivänä

Huttunen nostaa kattavan takuun ja käytön huolettomuuden palveluperustaisen laitesopimusmallin merkittäväksi eduksi. "Meillä puhelimia hajoaa käytössä silloin tällöin, ja silloin työt seisahtavat aika lailla. Aikaisemmissa kytkysopimuksissa huoltojen yhteydessä saatavat varapuhelimet olivat yleensä riittämättömiä. Palvelulaite-mallissa saamme uuden vastaavan laitteen käyttöön jopa seuraavana päivänä ja työt voivat jatkua normaaliin tapaan."

"Myös uusien tilausten tekeminen ja niiden hallinta sujuvat hienosti verkon kautta", Huttunen kertoo.

Haaste

Apple-puhelimia suosiva Gösta Serlachiuksen Taidesäätiö halusi päivittää laitekantansa uusimpiin iPhone-puhelimiin mahdollisimman yksinkertaisesti ja kulurakenteen kannalta läpinäkyvästi. Säätiö tavoitteli myös käyttövarmuutta: käytössä hajoavien puhelimien korjaaminen vei aikaa ja odotusajalla korvaavat laitteet olivat yleensä riittämättömiä.

Ratkaisu

Säätiö osti kaikki puhelimet Telialta palveluna. Siirron yhteydessä aikaisemmin hankitut puhelimet lunastettiin takaisin ja liitettiin mukaan palveluun. Myös liittymät hankittiin samaa kautta. Käyttövarmuuden takaamiseksi hankittiin lisäpalveluna vielä Laitevakuutus ja Lainalaite-palvelu.

Edut

Palvelulaite-sopimus tarjoaa Serlachius-museoille helpon ja kustannustehokkaan tavan pitää koko henkilöstön puhelinkanta aina ajan tasalla. Palveluperustainen hinnoittelumalli tekee kustannusrakenteesta selkeän ja vapauttaa laitekantaan sitoutunutta pääomaa tuottavampaan käyttöön. Kaikki laitteet ja palvelut ovat käytössä yhdellä kuukausihinnalla – ilman piilokuluja.

Palvelulaite merkitsee myös käyttövarmuutta: laitteiden huolto kuuluu pakettiin automaattisesti ja lisäpalveluna hankittu Laitevakuutus ja Lainalaite-palvelu varmistavat, että rikkoutuneen puhelimen tilalle toimitetaan uusi vastaava laite jopa seuraavaksi päiväksi.

Gösta Serlachiuksen Taidesäätiö vastaa kahden merkittävän ja korkeatasoisen museon toiminnasta. Toinen on kulttuurihistorianmuseo Gustaf, ja toinen suosittu taidemuseo Gösta. Mäntässä sijaitsevat museot houkuttelivat kävijöitä vuonna 2015 noin 110 000, mikä nostaa Serlachius-museot Suomen suosituimpien joukkoon. Säätiö työllistää noin 40 henkilöä.

Kiinnostuitko huolettomista ja joustavista palvelulaitteista?

Telia Palvelulaitteella huollot ja vakuutukset kuuluvat laitteesi kuukausihintaan.

Tutustu tarkemmin

Artikkelin aihealueet

Asiakastarinat