Nappaa nyt pääsiäisen laitetarjoukset ja päivitä laitteesi edullisemmin! Katso tarjoukset

Digipalveluasetuksen mukainen avoimuusraportointi

Raportointikausi 17.2.2024–16.2.2025

Säilytyspalveluiden vastaanottamat ilmoitukset ja ilmoitusten perusteella mahdollisesti toteutetut toimet

 
Ilmoitusten lukumäärät sisällön tyypin mukaisesti eriteltynä välityspalvelutyypeittäin sekä luotettujen ilmoittajien tekemät ilmoitukset
Ilmoitusten perusteella toteutetut toimet eriteltynä, onko toimet tehty lain vai ehtojen perusteella Automatisoituja välineitä käyttäen käsiteltyjen ilmoitusten lukumäärä Mediaaniaika, joka on tarvittu toimien toteuttamiseen
Kaikki ilmoitukset

Yht. 4 kpl

Palvelun ehtoja rikkova sisältö: 2 kpl

Muu ilmoitus: 2 kpl

Lain perusteella yht.: 0 kpl

Ehtojen perusteella yht.: 2 kpl
 

Yht. 0 kpl Alle 24 h
Digipalveluasetuksen 16 artiklassa tarkoitetut ilmoituskanavat 0 kpl

Lain perusteella yht: 0 kpl

Ehtojen perusteella: 0 kpl
 

0 kpl Ei mitattavissa
Muut ilmoituskanavat

Yht. 4 kpl

Palvelun ehtoja rikkova sisältö: 2 kpl

Muu ilmoitus: 2 kpl

Lain perusteella: 0 kpl

Ehtojen perusteella: 2 kpl

0 kpl Alle 24 h

Omasta aloitteesta toteutettu sisällön moderointi

Palvelujen käyttäjille asetetut rajoitukset jaoteltuna laittoman sisällön tyypin tai palvelun tarjoajan ehtojen rikkomisen, havaitsemismenetelmän ja sovelletun rajoituksen tyypin mukaan

Telia Yhteisö:

Moderaattorin omasta aloitteesta toteutettu sisällön moderointi: 25 kpl

  • Palveluehtojen rikkominen: 25 kpl
    • Sisältö on poistettu kokonaan: 7 kpl
    • Sisältöä on muokattu: 16 kpl
    • Sisältöä on muokattu tai poistettu ja käyttäjää on varoitettu: 2kpl

Automatisoituja välineitä käyttäen tehty sisällön moderointi: 39 kpl

  • Palveluehtojen rikkominen: 39 kpl
    • Kiroileminen: 8 kpl
      • Sisältöä on muokattu: 8 kpl
    • Spam: 31 kpl
      • Ei toimenpiteitä: 26 kpl
        • (Algoritmin opettaminen merkitsemällä sisältö tunnisteella ”ei spam”.)
      • Sisältö on poistettu kokonaan: 3 kpl
      • Sisältöä on muokattu: 2 kpl
Automatisoitujen välineiden käyttäminen sisällön moderointiin

Telia Yhteisö:

Telia Yhteisön sisältöä voidaan moderoida myös algoritmien avulla esimerkiksi tiettyjen ilmaisujen (kuten kirosanat) tai spam-viestien osalta. Tällöin sisältö piilotetaan automaattisesti, jonka jälkeen Telia Yhteisön moderaattori tarkastaa, onko automatisoiduin välinen tunnistetussa sisällössä kyse sovellettavan lain, hyvän tavan ja/tai Telia Yhteisön käyttöehtojen vastaisesta sisällöstä.

Moderoinnista vastuussa olevien henkilöiden kouluttaminen

Telia Yhteisö:

Jokainen moderaattori perehdytetään kattavasti tehtäväänsä ja moderaattorit arvioivat jatkuvasti omaa toimintaansa säännöllisesti toistuvissa keskusteluissa sekä yksittäisiä moderointitilanteita koskevissa keskusteluissa. Moderaattoreilla on jatkuva esihenkilönsä sekä Telian muiden asiantuntijoiden tuki.

Muut verkkoalustojen osalta raportoitavat tiedot

Verkkoalustan sisäisen valitustenkäsittelyjärjestelmän kautta vastaanotetut valitukset 0 kpl
Tuomioistuinten ulkopuolisten riidanratkaisuelinten käsiteltäviksi toimitetut riidat 0 kpl
Määrätyt palvelun keskeytykset (jos käyttäjä toimittaa toistuvasti laitonta sisältöä tai tekee perättömiä ilmoituksia tai valituksia): 0 kpl

Viranomaismääräykset

Digipalveluasetuksen 9 artiklan mukaiset määräykset toteuttaa toimia laitonta sisältöä vastaan 0 kpl
Digipalveluasetuksen 10 artiklan mukaiset määräykset antaa tietoja viranomaiselle 0 kpl
Mahdolliset muut viranomaisten määräykset, joilla tarkoitus puuttua laittomaan sisältöön 0 kpl