Yli 30 telialaista aloitti uudessa Telia Business School -valmennusohjelmassa, jonka tavoitteena on kasvattaa liiketoiminnan johtamisosaamista ja ymmärrystä tulevaisuuden keskeisistä menestystekijöistä. Ohjelma toteutetaan yhdessä Hanken & SSE Executive Educationin kanssa.
”Telia Business School on erinomainen esimerkki strategisesta valinnasta, joita edelläkävijäyritykset tekevät. Valmennusohjelma on merkittävä panostus organisaation osaamispääoman kehittämiseen ja menestyksekkään tulevaisuuden luomiseen. Se tukee sekä yksilöiden osaamisen ja organisaation kyvykkyyksien kehittämistä”, kertoo Telia Business Schoolin ohjelmajohtaja, valtiotieteiden tohtori Nando Malmelin Hanken & SSE:ltä.
Telia Business Schoolin tavoitteena on vahvistaa osallistujien kykyä johtaa liiketoimintaa ja hyödyntää uusia mahdollisuuksia. Käytännössä se tarkoittaa esimerkiksi tulevaisuuden lukutaidon, strategisen ajattelun, kannattavuuden ja kasvun johtamisen näkökulmia. Tärkeää ohjelmassa on myös avoin keskustelu ja luova vuorovaikutus osallistujien kesken.
”Haluamme suunnitelmallisesti kasvattaa telialaisten johtamisosaamista ja tarjota kiinnostavia mahdollisuuksia oppia uutta. Tämä ohjelma antaa laaja-alaisen katsauksen liiketoimintamme kriittisiin osa-alueisiin ja toimintaympäristöön, sekä auttaa kehittämään johtamistamme vastuullisen kasvun edistämiseksi”, Telian toimitusjohtaja Heli Partanen kertoo.
”Näinä radikaalin epävarmuuden ja jatkuvan muutoksen aikoina on tärkeää kehittää ymmärrystä toimintaympäristön muutosvoimista ja tulevaisuuden näkymistä. Esimerkiksi strategisen ennakoinnin ja skenaariotyön lähestymistavat tukevat tulevaisuuden liiketoimintaideoiden kehittämistä”, Malmelin toteaa.
Kurssilaiset pääsevät haastamaan itseään ja Teliaa – ”valmennus auttaa tekemään rohkeita, uusia päätöksiä”
Yksi kurssilaisista on Sirkka Kokko, jolla on takana 24 vuoden Telia-ura erilaisten tehtävien parissa.
”Esihenkilönä vastuulleni kuuluu edistää Telian strategiaa ja arvoja arjessa niin, että tekemisemme on koko ajan tulevaisuutta rakentavaa. Tämän valmennuksen avulla pystyn syventämään ymmärrystäni omasta organisaatiosta ja ulkoisten sidosryhmien tilanteesta, tavoitteistamme ja erityisesti asiakkaiden tarpeista. Valmennus avaa myös oman toiminnan ja päätösten vaikutuksia laajemmasta näkökulmasta, ja auttaa tekemään rohkeita, uusia strategiaa tukevia päätöksiä”, Telian kuluttajamyynnin tuesta vastaava Sirkka kertoo.
”Hain Telia Business Schooliin mukaan muun muassa saadakseni laajempaa perspektiiviä Telian kaltaisen suuren yrityksen liiketoiminnasta, sen johtamisesta ja sitä kautta tulevaisuutta ajatellen kasvaa ja kehittyä monipuolisesti omalla uralla eteenpäin. Osallistujat tulevat eri puolilta Teliaa, mikä mahdollistaa hyvin erilaisten näkemysten sekoittumisen ja menestymisen kannalta tärkeiden sisäisten verkostojen muodostumisen. Toivoin haastavaa valmennusta, joka konkreettisesti haastaa ajattelua eri näkökulmista ja tuo uusia teorioita vietäväksi arkeen. On ollut mukava huomata, että tämä valmennusohjelma poikkeaa monista muista juuri näiltä osin”, Telian myyntijohtaja Samu Viisteensaari sanoo.
Hanken & SSE Executive Education on kahden johtavan pohjoismaisen kauppakorkeakoulun eli Hankenin ja Stockholm School of Economics Executive Educationin yhteisyritys, joka hyödyntää kummankin kauppakorkeakoulun asiantuntemusta. Sen tarkoituksena on tukea johtajien ja organisaatioiden kasvua ja uudistumista.