Teleoperaattoreiden digipalvelut Suomen parhaita – Telialle kaksi kärkisijaa asiakaskokemusta mittaavassa tutkimuksessa
Telia ja Elisa veivät kärkisijat viime viikolla julkistetussa tutkimuksessa, jossa selvitettiin asiakkaiden kokemuksia yritysten digitaalisissa palveluissa. Gigantti kiilasi kokonaispisteissä kolmossijalle ennen DNA:ta.
Telia vei kärkisijat digitaalisessa tuotekokemuksessa ja sähköisessä asiakkuudessa.
”Asiakkaan ääni on parasta mitä voimme kuulla. Ja kuuntelemalla tarkasti olemme pystyneet jatkuvasti kehittämään palveluitamme. Asiakaslähtöinen suunnittelu, käytettävyys ja vuorovaikutus asiakkaiden kanssa olivat tänäkin vuonna menestyksen avaimia”, Telian online-yksikön vetäjä Kai Torstila iloitsee.
Suomen Digimenestyjät 2023 -tutkimus arvioi suurimpien suomalaisyritysten digitaalista kilpailukykyä sähköisten kanavien asiakaskokemuksen näkökulmasta. Tutkimus jakautuu neljään ulottuvuuteen: digitaaliseen markkinointiin, digitaaliseen tuotekokemukseen, verkkokauppaan ja sähköiseen asiakkuuteen.
Tutkimuksessa korostui koko teleoperaattorialan kyvykkyys tarjota asiakkaiden palautteille erilaisia väyliä sekä tuoda palautteet näkyvästi esiin. Myös laadukkaat vastuullisuussivut, chat-palvelut sekä toimiva itsepalvelu nostivat operaattorit selvästi muiden toimialojen edelle.
Niko Norisalo