Takaisin

Yritykset ovat tyytyväisimpiä Telian palveluihin - "Kiitos kuuluu asiakkaillemme"

2 min
Finavia ja Telia toivat 5G-robotti "Tellun" Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Kuva: Pasi Salminen

Jari Rapon on vaikea peitellä tyytyväisyyttään. Suupielet vääntyvät väkisinkin hymyyn, kun hän silmäilee uutisia uusimmasta asiakastyytyväisyystutkimuksesta. Mitä on tapahtunut?

Telian yritysliiketoimintaa luotsaava Rapo on iloinen tuoreen tutkimuksen tuloksista. Matka yhteyksiä tarjoavasta perinteisestä operaattorista täysiveriseksi ICT-yritykseksi tapahtui nopeammin kuin yrityksessä oli uskottu. 

”Olemme tehneet viime vuosina töitä hartiavoimin tämän muutoksen eteen. Rakensimme Pitäjänmäkeen Suomen suurimman avoimen datakeskuksen, olemme ostaneet viisi merkittävää ICT-alan yritystä, investoineet verkkojemme laatuun ja esimerkiksi ottaneet robotiikan ja tekoälyn asiakaspalvelun tueksi”, Rapo listaa.

Työ on tuottanut lyhyessä ajassa merkittäviä tunnustuksia. Viime viikolla Telian logistiikka-alalle kehittämä palvelu palkittiin Suomen parhaana IoT-ratkaisuna. Tällä viikolla julkistetussa EPSI Ratingin laajassa tutkimuksessa yritysasiakkaat puolestaan arvioivat Telian maan parhaaksi operaattoriksi. Viime talvena julkaistussa Digimenestyjät 2019 -tutkimuksessa Telia korjasi niin ikään voiton. Erityisen vahvaa osaaminen oli digitaalisessa asiakkuudenhallinnassa, josta yhtiö pokkasi ykköstilan tutkituista eurooppalaisista yrityksistä.

”Nämä tunnustukset kertovat selvää kieltä siitä, että olemme onnistuneet muutamassa vuodessa kasvamaan ulos perinteisen operaattorin nahoista. Pystymme tarjoamaan asiakkaille markkinoiden laajimmat ICT-palvelut, ja näköjään he ovat myös huomanneet sen”, Rapo virnistää.

Rapo pitää menestyksen yhtenä keskeisenä tekijänä uusien teknologioiden kehittämistä ja käyttöönottoa. Esimerkiksi juuri palkittu IoT-ratkaisu on tulosta pilottihankkeista Nesteen, Pohjolan Liikenteen ja OnniBus.comin kanssa. Teollisen 5G:n puolella Telia on puolestaan tehnyt yhteistyötä muun muassa ABB:n ja Nokian kanssa.

”Yritykset arvostavat ennen kaikkea liiketoiminnan jatkuvuutta ja uusien mahdollisuuksien hyödyntämistä. Juuri näihin asioihin olemme keskittyneet, kun olemme kehittäneet kattavan Telia One -ratkaisun, joka tarjoaa asiakkaille parhaan mahdollisen palvelukokemuksen”, Rapo tiivistää.

 

Lisää samasta aiheesta

Lisää samalta aihealueelta

Medialle
Edellinen artikkeli
Telia Company sai hyväksynnän Bonnier Broadcastingin yrityskaupalle
Seuraava artikkeli
”Tämä on ihmiskunnan suurin uhka ikinä” – Telian yritysvastuujohtaja jahtaa nollapäästöjä
Eija Pitkänen tähyilee vakavana ympärilleen keskellä Pohjanmerta. Ulapalla pyörivät sadat ...