Kontakta oss

Kundtjänst på svenska

 020 690 400

Ring oss om du behöver hjälp vid köp eller vid val av abonnemang och tjänster. Vid nödsituationer (puk-koder, stängning av abonnemang eller Mobil ID samt meddelande om tv-störningar) betjänar vi 24/7.

(msa/lna) mån–fre 9–17 och lör 10–16.
Vid nödsituationer 24/7.

Lämna kontaktbegäran

Har du bråttom och hinner inte ringa just nu? Lämna en kontaktbegäran, så kontaktar vi dig.


Lämna kontaktbegäran

Är du företagare?

Se kontaktinformation till företagskundtjänsten.

 

Kontakta oss

Kundtjänst på finska

Chat

Då du loggar in i telia.fi eller Minun Telia appen kan du chatta med en kundrådgivare 24/7.

 

Logga in

Chatta med kundtjänst 24/7 i Minun Telia och i appen.
 

Logga in för att sköta dina ärenden

Via Minun Telia kan du se och hantera alla dina abonnemang och tjänster. Då du är inloggad kan du redigera dina tjänster och sköta faktureringsärenden.

 

Logga in

Läs mer om Minun Telia appen (på finska)

Chatta med kundtjänst 24/7 i Minun Telia och i appen.
 

Läs kundsupportens anvisningar

Kundsupporten har många anvisningar med nyttig information och goda råd.

 

Läs anvisningarna (på finska)

Hur man aktiverar en e-faktura? Se instruktioner

Innan du kontaktar kundstödet, kontrollera om det eventuellt finns någon störning inom ditt område.

Mera tips på finska

Telia Yhteisö

Sök efter lösningar eller fråga om hjälp – 24/7.

Telia Yhteisö

Sociala medier

 Facebook
 Twitter