Ehdot
Pidennetty palautusoikeus Telian liittymäasiakkaille
Telia tarjoaa liittymäasiakkailleen pidennetyn palautusoikeuden ajalla 1.12. – 24.12.2024 ostetuille laitteille. Edellä mainittuna ajanjaksona ostetut laitteet voi palauttaa 13.1.2025 asti.
Pidennetty palautusoikeus mahdollistaa, että voit avata saamasi paketin ja tutustua rauhassa sen sisältöön sekä tarkastaa laitteen ominaisuudet ja toimivuuden.
Pidennetty palautusoikeus annetaan:
- Kaikkiin ajalla 1.12. – 24.12.2024 Telialta ostetuille laitteille pois lukien konsoli- ja tietokonepelit, ohjelmistot ja latauskortit ja -koodit, joiden sinetti on rikottu tai joiden sisältö on toimitettu sähköisesti.
- Telian myymälöistä ja myyntipisteiltä sekä puhelimitse tai verkkokaupan kautta ostetuille laitteille
Pidennetty palautusoikeus ei koske liittymiä tai palveluita.
Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikuntoinen
- Laitteeseen ei saa asentaa SIM-korttia tai muuta vastaavaa älykorttia, eikä yhdistää viestintäverkkoon minkään langattoman tai langallisen yhteyden kautta kuten (WiFi tai Ethernet -yhteydet)
- Laitteeseen ei saa ladata tai asentaa mitään ohjelmistoja tai sisältöä eikä asettaa lukituskoodia.
- Paketti saa olla avattu, mutta kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden, lisälaitteiden ja ohjeiden tulee olla mukana palautuksessa sekä mahdollisesti näytön päällä olevan suojakalvon paikallaan.
Mikäli laite on otettu käyttöön ja sen jälkeen tilaus peruutetaan peruutusajan puitteissa, varaamme oikeuden periä laitteen arvon alentumisesta 30 % laitteen myyntihinnasta. Mikäli laite on palautettaessa myyntikelvoton, veloitetaan laitteen koko myyntihinta. Laitteen käyttöönotosta aiheutuva mahdollinen arvon alentuminen tai myyntikelvottoman laitteen arvo laskutetaan jälkikäteen, kun laitteen palautuskäsittely on tehty. Varaamme oikeuden olla hyväksymättä palautusta väärinkäytösten ilmentyessä.
Pidennettyyn palautusoikeuteen ovat oikeutettuja kaikki Telia Finlandin kuluttaja-asiakkaat,
joilla on vähintään yksi seuraavista tuotteista:
- puhelinliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
- mobiililaajakaista (pois lukien Prepaid-liittymät)
- kodin laajakaista (pois lukien Taloyhtiönetti ilman lisänopeutta), tai
- Telia TV digiboksi laajakaistalla.
Pidennetty palautusoikeus edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostohetkestä sen palautushetken käsittelyyn.
Palautus tulee tehdä Telian myymälöissä tai normaalien etämyyntiehtojen palautusohjeiden mukaan. Ohjeet täällä telia.fi/palautusohjeet. Jos haluat palauttaa kotiinkuljetuksella tilaamasi suurikokoisen tuotteen, kuten pelituolin, näytön tai television pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun ja sopimaan palautuksesta.
Pidennetty palautusoikeus ei rajaa miltään osin kuluttajan normaalia oikeutta peruuttaa puhelimitse tai Telian verkkokaupan kautta tehtyä tilausta 14 vuorokauden kuluessa laitteen vastaanottamisesta.