Kivra – digipostipalvelu sujuvaan arkeen
Maksuttomalla Kivralla vastaanotat, maksat ja arkistoit Telian laskusi sähköisesti – ja säästät samalla ilmastoa.
Tärkeät dokumentit yhdessä paikassa
Kivra on maksuton digipostipalvelu, jonka avulla voit vastaanottaa, maksaa ja arkistoida kaikki arjen tärkeät asiakirjat, kuten laskut ja muut dokumentit digipostina. Saat aina tiedon uusista saapuneista asiakirjoista ja muistutuksen laskujen lähestyvistä eräpäivistä.
Voit vastaanottaa Kivraan matkapuhelin- ja laajakaistaliittymiemme, kaapeli-TV:n sekä kanavapakettien laskuja. Kivraan toimitettava lasku on maksuton ja sähköinen laskutustapa. Laskujen maksaminen Kivrassa ei vaadi erillisiä luotto- tai maksukortteja.
Turvallinen digipostipalvelu
Kivra on saapunut Suomeen Ruotsista, jossa sitä käyttää päivittäin jo lähes 6 miljoonaa ruotsalaista. Kivran palvelu pohjautuu turvalliseen, sujuvaan ja ilmastovastuulliseen arjen digiasiointiin yritysten ja ihmisten välillä.
Suomessa Kivra-palvelun omistajia ovat Telia Company, Resurs Bank ja Kivra Ab.
Ota Kivra käyttöösi – näin se tapahtuu
Kivran käyttöönotto sujuu hetkessä ja se on täysin ilmaista.
1. Lataa Kivra-sovellus
Löydät Kivra-sovelluksen puhelimesi sovelluskaupasta tai selaimella osoitteesta www.kivra.fi
2. Rekisteröidy Kivraan
Rekisteröitymiseen tarvitaan verkkopankkitunnukset tai Mobiilivarmenne. Kun olet rekisteröitynyt, vahvista sähköpostiisi tulleesta linkistä sähköpostiosoitteesi.
3. Ei enää unohtuneita laskuja
Valmista! Saat aina viestin joko sovellukseen tai sähköpostiisi uuden laskun saapuessa Kivraasi. Voit myös tallentaa palveluun omia dokumentteja.
Maksa ja jaa laskuasioita lähimmäistesi kanssa
Kivra-palvelun avulla voit sujuvasti ja turvallisesti hoitaa laskujen maksua yhdessä läheistesi kanssa. Palvelussa voi myös käsitellä muita arkistoon tallennettuja asiakirjoja, kuten sopimuksia ja takuukuitteja.
Tallenna asiakirjoja Kivran arkistoon
Tallenna laskut, takuukuitit ja sopimukset kätevästi Kivran mobiiliarkistoon. Kaikki arjessa tarvitsemasi asiakirjat ovat aina saatavillasi ja järjestyksessä yrityskohtaisissa kansioissa.
Vähennä hiilijalanjälkeäsi ja vastaanota laskusi Kivraan
Kun vastaanotat lähettämämme laskut sähköisesti Kivraan, teet arjen ilmastoteon, sillä pienennät samaan aikaan omaa ja myös meidän hiilijalanjälkeä.
Usein kysyttyä Kivrasta
Mietityttääkö jokin Kivrassa? Katso löytyisikö tästä vastaus kysymykseesi.
- Lataa ilmainen Kivra sovellus puhelimesi sovelluskaupasta tai mene tietokoneellasi osoitteeseen kivra.fi.
- Rekisteröityäksesi palveluun vahvalla tunnistautumisella tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen sekä voimassa olevan sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron.
Voit vastaanottaa Kivraan Telian matkapuhelin- ja laajakaistaliittymä laskuja. Telian rahoituslaskut osamaksullisten puhelinhankintojen osalta eivät toistaiseksi ohjaudu Kivraan.
Jos et ole saanut laskua Kivraan, tarkista ensin nämä asiat:
- Oletko rekisteröitynyt Kivraan samalla sähköpostiosoitteella, kuin olet ilmoittanut laskutustietoihisi Minun Telian laskutustiedot-välilehdellä? Osoitteen tulee olla sama.
- Onko sinulla e-laskusopimus voimassa pankkisi kanssa? E-laskusopimus ei purkaudu Kivran käyttöönoton yhteydessä ilman sen purkamista verkkopankissa.
- Ovatko nimi ja osoitetietosi väestötietojärjestelmässä eri kuin mitä olet Telialle ilmoittanut laskutustietoihin?
Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jos asia ei näillä vinkeillä korjaannu.
Rekisteröidyttyäsi Kivraan, saat sinne heti seuraavan kuukauden laskusi sähköisesti. Saat Kivrasta viestin sekä puhelimeesi, että antamaasi sähköpostiosoitteeseen saapuneesta laskusta. Kivra myös muistuttaa sinua eräpäivän lähestymisestä.
Kivran jakaminen tapahtuu henkilötunnuksella ja turvakoodilla. Molempien henkilöiden, sekä jakajan että vastaanottajan, tulee olla Kivra-käyttäjä.
Voit maksaa laskuja Kivralla OP:n, Nordean, S-Pankin, Danske Bankin, Säästöpankin, Oma SP:n, POP Pankin, Handelsbankenin ja Ålandsbankenin tileiltä tileiltä. Muut pankit ovat tulossa palveluun lähiaikoina.
- Avaa lasku Kivrassa.
- Klikkaa painiketta ‘Maksa’.
– maksaessasi laskua Kivrassa ensimmäistä kertaa, palvelu pyytää sinua lisäämään maksutavan. Maksutapa on pankkitili, jolta haluat jatkossa maksaa laskuja Kivrassa. Valittu maksutapa säilyy Kivrassa 90 päivää kerrallaan. - Kun olet lisännyt maksutavan, pääset jatkossa vahvistamaan laskusi maksuun käyttäen pankin tunnuslukusovellusta.
- Lasku arkistoituu Kivrassa automaattisesti maksun vahvistuksen jälkeen maksettujen laskujen arkistoon.
Kivraan rekisteröidytään vahvalla tunnistautumisella käyttäen verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. Maksaminen palvelussa tapahtuu uusimman EU-laajuisen PSD2-maksupalveludirektiivin mukaisesti suoraan pankkitililtä pankkien tunnuslukuvahvistuksella vahvistaen.
Kun käytät Kivraa, omistat itse (mydata) oman datasi ja aineistot, jotka Kivraan vastaanotat ja tallennat. Kivra ei myöskään luovuta palvelun käytöstä tallentuvaa dataa kolmansille osapuolille.
Kivran asiakkailleen Suomessa tarjoavia yrityksiä tulee koko ajan lisää. Löydät ajantasaisen päivittyvän listan yrityksistä osoitteesta kivra.fi.
Kun rekisteröidyt Kivraan, saat jatkossa automaattisesti kaikilta kanssasi sopimussuhteessa olevista Kivran käyttöön ottaneilta yrityksiltä laskut Kivraan. Sinun ei tarvitse aktivoida yrityksiä erikseen.
Löydät osoitetietosi Kivra-sovelluksesta sekä osoitteesta Kivra.fi kirjautumalla ja etenemällä sitten polkua Asetukset (hammasrattaan kuva) > Omat tiedot > Osoite.
Kivran käyttöön liittyvissä kysymyksissä olethan yhteydessä Kivran asiakastukeen
Telian laskuihin liittyvissä asioissa olethan yhteydessä asiakaspalveluumme
Löydät yleisimmin kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia Kivran sivuilta. Kivran YouTube-sivulla on myös kootusti ohjevideoita Kivran käyttöä helpottamaan.
Jos lopetat Telian laskujen vastaanottamisen Kivraan, laskut lähtevät jatkossa paperilaskuna. Paperilaskusta veloitetaan toimitusmaksu.
Tässä tilanteessa kannattaa ottaa käyttöön sähköinen e-lasku tai Lasku Minun Teliaan, joista molemmat ovat ilmastoystävällisiä ja maksuttomia laskutustapoja.