Helpin lähituesta soitetaan sinulle ja sovitaan yhdessä Helpin käyntiaika luoksesi.
Helpin henkilö tulee paikanpäälle sovittuna aikana ja tekee sekä esittelee seuraavat asiat samalla neuvoen:
1. Reitittimesi/modeemisi läpikäynti sisältäen:
- Laiteohjelmistopäivityksen tekemisen, jos uudempi on saatavilla
- Laitteen hallintasalasanan vaihtamisessa opastamisen
- Wifin suojaustason varmistamisen ja kasvattamisen jos mahdollista
- Laitteen etähallinnan pois kytkennän, jos se on päällä
- Laitteen turvallisuusskannauksen (jos mahdollista)
2. Älylaitteidesi ohjelmistopäivitykset (sis. puhelimet, tabletit ja äly-TV:t)
- Ohjelmistopäivitysten tekeminen ja asettaminen automaattiseksi
3. Tietokoneen läpikäynti sisältäen:
- Käyttöjärjestelmän korjauspäivitysten tärkeyden esittelyn ja käynnistämisen
- Virus-/haittaohjelmaskannauksen
4. Mobiilivarmenne sekä Telia Turvapaketti
- Hyötyjen esittely
- Tarvittaessa avustaminen käyttöönotossa, jos päätät ne hankkia
5. Helppi myös kertoo huomioita tietoturvaan liittyen, kuten:
- Tietojesi varmuuskopiointivaihtoehdoista
- Turvallinen salasana ja sen pitäminen palvelukohtaisena
- Kaksi- tai useampivaiheisen tunnistautumisen edut
- Netissä olevien laitteidesi kannalta huomioitavat asiat
- Ohjelmistopäivitysten tärkeys
- Epäilyttävät linkit, viestit tai huijauspuhelut
- Kyberturvallisuusasioiden seuraamisvinkkejä