0600 10 100

ma-pe 8 - 20, la 9 - 16.30 — 2,53 € / puhelu + 2,53 € / alk. min + mpm/pvm
Palvelut Omat nettilaitteet turvallisiksi
Omien netissä olevien laitteiden läpikäynti sekä ohjelmisto- ja turvapäivitysten tekeminen

Omat nettilaitteet turvallisiksi

Omat nettilaitteet turvallisiksi

Helpin lähituesta soitetaan sinulle ja sovitaan yhdessä Helpin käyntiaika luoksesi.

Helpin henkilö tulee paikanpäälle sovittuna aikana ja tekee sekä esittelee seuraavat asiat samalla neuvoen:

1. Reitittimesi/modeemisi läpikäynti sisältäen:
   - Laiteohjelmistopäivityksen tekemisen, jos uudempi on saatavilla
   - Laitteen hallintasalasanan vaihtamisessa opastamisen
   - Wifin suojaustason varmistamisen ja kasvattamisen jos mahdollista
   - Laitteen etähallinnan pois kytkennän, jos se on päällä
   - Laitteen turvallisuusskannauksen (jos mahdollista)

2. Älylaitteidesi ohjelmistopäivitykset (sis. puhelimet, tabletit ja äly-TV:t)
   - Ohjelmistopäivitysten tekeminen ja asettaminen automaattiseksi  

3. Tietokoneen läpikäynti sisältäen:
   - Käyttöjärjestelmän korjauspäivitysten tärkeyden esittelyn ja käynnistämisen 
   - Virus-/haittaohjelmaskannauksen

4. Mobiilivarmenne sekä Telia Turvapaketti
   - Hyötyjen esittely
   - Tarvittaessa avustaminen käyttöönotossa, jos päätät ne hankkia

5. Helppi myös kertoo huomioita tietoturvaan liittyen, kuten:
   - Tietojesi varmuuskopiointivaihtoehdoista  
   - Turvallinen salasana ja sen pitäminen palvelukohtaisena
   - Kaksi- tai useampivaiheisen tunnistautumisen edut
   - Netissä olevien laitteidesi kannalta huomioitavat asiat
   - Ohjelmistopäivitysten tärkeys
   - Epäilyttävät linkit, viestit tai huijauspuhelut 
   - Kyberturvallisuusasioiden seuraamisvinkkejä

Muut käyttäjät katsoivat myös