Tästä ohjeesta löydät apua ja ratkaisuja, jos kohtasit Telia Play -sovellusta käyttäessä ongelmatilanteen.
Telia Play -sovelluksen ongelmatilanteet
Tarkista ajankohtaiset häiriötiedotteet. Jos tiedotteiden mukaan käynnissä ei ole suurempaa häiriötä, kokeile tehdä näin:
- Kirjaudu ulos palvelusta ja takaisin sisään.
- Käynnistä käyttämäsi laite uudelleen.
- Tarkista nettiyhteyden toimivuus ja riittävä nopeus (min. 6 Mbit/s)
- Tarkista, ettei käytössäsi ole VPN tai vastaava palvelu.
Tarkista myös, että olet aktivoinut Telia Play -käyttäjätilisi sekä syöttänyt käyttäjätunnuksen ja salasanan palveluun. Jos et näe jotain tiettyä Telia Playn sisältöä, tarkista Minun Teliasta että sinulla on katseluun oikeuttava kanavapaketti.
Tarkista lisäksi, että käytössäsi uusin versio laitteen käyttöjärjestelmästä sekä Telia Play -sovelluksesta. Päivitä tarvittaessa sovellus iOS-laitteille App Storessa ja Android-laitteille Play Storessa.
Jos häiriö jatkuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Telia Play -sovellus saattaa näyttää aluksi epätarkkaa kuvaa. Tällä varmistetaan, että yhteys videopalvelimeen toimii ja saatavilla on riittävästi kaistaa videotoistoa varten.
Jos edellä mainitut seikat ovat kunnossa, kuvan tarkkuus paranee asteittain saavuttaen muutamassa sekunnissa parhaan saatavilla olevan kuvanlaadun. Kulloinkin saatavilla oleva kaista määrittää, minkä laatuista kuvaa voidaan parhaimmillaan näyttää.
Jos Telia Play -sovelluksella katsottaessa urheilulähetysten aikana esiintyy kuvan nykimistä tai pätkimistä, tarkista ettei laitteesi ole virransäästötilassa. Kuvan pätkimisen pitäisi loppua, kun asetat laitteen virransäästötilan pois päältä.
Samoilla Telia Play -käyttäjätunnuksilla voi olla kirjautuneena tai katsella sisältöjä vain tietyllä määrällä laitteita kerralla.
Joissain tilanteissa voi olla tarpeen kirjautua ulos kaikilta laitteilta, joilla tunnuksesi ovat parhaillaan käytössä. Tämä voi olla tarpeellista esimerkiksi, jos kirjautuminen on jäänyt jollekin laitteelle vahingossa päälle ja laite ei ole omassa käytössäsi. Kaikilta laitteilta uloskirjaaminen kattaa kaikki nettiselaimet, älylaitteiden sovellukset, Apple TV:n sekä digiboksin.
- Mene nettiosoitteeseen teliaplay.fi ja kirjaudu sisään Telia Play -käyttäjätunnuksillasi.
- Klikkaa oikeasta yläkulmasta suurennuslasin vierestä profiilisi nimeä. Valitse avautuvasta valikosta Asetukset.
- Selaa Asetukset-sivua alemmas, jolloin pääset kohtaan Kirjautuminen ulos kaikilta laitteilta. Klikkaa oikealle tasattua tekstiä, jolloin uloskirjautuminen tapahtuu.
- Sivulle ilmestyy lopuksi teksti "Olet nyt kirjautunut ulos kaikilta muilta laitteilta.".
Huom! Jos epäilet jonkun käyttävän Telia Play -käyttäjätunnuksiasi luvatta, kannattaa heti kaikilta laitteilta uloskirjautumisen jälkeen myös vaihtaa salasana. Salasanan vaihto onnistuu Asetukset-sivulla.
Etkö vielä löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Telia Helppi
Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.
0600 10 100
(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
Chat
Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
Telia somessa
Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
Telia Facebookissa
Telia X:ssä
Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.
Yhteisöön