Telia Play -sovelluksen käyttöönotto

Täältä löydät ohjeet Telia Play -sovelluksen käyttöönottoon sekä sisältöjen katsomiseen.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Tiivistetysti Telia Play -sovelluksen käyttöönotto toimii näin sen jälkeen, kun olet tilannut sovelluksen ja haluamasi kanavapaketit:

  1. Tee Telia Play -käyttäjätunnusten käyttöönotto. Saat salasanan tekstiviestillä muutaman minuutin kuluessa tilaamisesta. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi.
  2. Lataa Telia Play -sovellus puhelimelle, tabletille tai älytelevisiolle tai mene nettiselaimella osoitteeseen teliaplay.fi.
  3. Kirjaudu palveluun Telia Play -käyttäjätunnuksilla ja aloita katselu.

Sovellus on käytettävissä Android-puhelimilla, -tableteilla ja -televisiolla, iPhonella, iPadilla sekä Windows- ja Mac-tietokoneiden selaimilla. Chromecastin tai Apple TV:n avulla voit katsoa sovelluksen ohjelmia televisiosta. Telia Play -sovellus on ladattavissa myös LG-merkkisille älytelevisioille.

Katso alta tarkemmat neuvot Telia Play -sovelluksen käyttöönottoon.

Telia Play -tilauksen jälkeen saat salasanan tekstiviestinä puhelimeesi. Salasanan saapumiseen menee normaalisti enintään 15 minuuttia tilauksen tekemisestä. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi.

Jos et ole saanut tekstiviestiä, toimi näin:

  • Tarkista ajankohtaiset häiriötiedotteet yleisten häriötilanteiden varalta.
  • Jos sähköpostiosoitteesi on jo rekisteröity toiselle Telia Play -sovelluksen käyttäjätunnukselle, et saa salasanaa tekstiviestinä vaan sähköpostiisi lähetetään linkki, josta pääset luomaan tunnukset. Muista tarkistaa roskapostikansio, sillä sähköposti voi joskus päätyä sinne.
  • Jos viestiä ei löydy, voit aktivoida tilin kirjautumalla Minun Teliaan ja menemällä siellä Liittymäni ja palveluni -osioon, jossa TV-palveluissasi pitäisi näkyä aktivoimaton tili. Valitse Aktivoi tunnus.

Aktivointi onnistuu myös Minun Telia -sovelluksessa. Jos tilin luominen ei onnistu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Löydät myös ohjeet unohtuneen käyttäjätunnuksen tai salasanan palautukseen. Voit helposti tarkistaa käyttäjätunnuksesi ja tiliisi liitetyn sähköpostiosoitteen Minun Teliasta.

Käyttääksesi Telia Playta älypuhelimella tai tabletilla, lataa Telia Play -sovellus laitteesi sovelluskaupasta.

Button text
Button text

Android-laitteet

Telia Play -sovellus on käytettävissä Android-puhelimilla, -tableteilla ja -televisioilla.

  • Käyttöjärjestelmä: 5.0 tai uudempi
  • Sovellus on toistaiseksi käytettävissä myös osalla vanhemmista Android-versioista, mutta niille sovelluksen tuki on päättynyt ja toimivuus vaihtelee laitekohtaisesti.

iPhone ja iPad

Telia Play -sovellus on käytettävissä Applen puhelimilla ja tableteilla.

  • Käyttöjärjestelmä: iOS 13.0 tai uudempi
  • Vanhan tummataustaisen sovelluksen tuki on päättynyt. Se toimii toistaiseksi iOS 11 versiolla.
  • Telia Playn videoita ei voi toistaa selaimessa Applen puhelimilla ja tableteilla, vaan niillä on käytettävä Telia Play -sovellusta. Kun olet kirjautuneena osoitteessa teliaplay.fi, voit vuokrata elokuvia, mutta katsoaksesi niitä sinun on siirryttävä sovellukseen.

Katso lista laitteista, joille ei ole Telia Play -tukea

  1. Avaa Telia Play -sovellus tai mene nettiselaimella osoitteeseen teliaplay.fi.
  2. Valitse valikosta Kirjaudu.
  3. Syötä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi.

Onko salasana tai käyttäjätunnus unohtunut?

Monellako laitteella voi olla samaan aikaan kirjautunut tai katsella sisältöjä?

Tarkista laitemäärät

Telia Playn käyttö onnistuu Edge, Google Chrome ja Mozilla Firefox -selaimilla sekä Applen Safari-selaimella osoitteessa teliaplay.fi. Selainta ja laitteita koskevat samat käyttäjärajoitukset.

Tuetut selaimet käyttöjärjestelmittäin

 

Chrome v.75 ->

Edge

Firefox v.59 ->

IE 11

Safari 13.1 ->

Opera

Windows 7

X

X

X

Windows 8

X

X

X

Windows 8.1

X

X

Windows 10

X

X

Mac OS X

X

X

= Tuettu
X =  Ei saatavilla

Voinko käyttää palvelua muilla selaimilla?

Palvelu saattaa toimia myös muilla selaimilla (esim. Linuxissa), mutta virallista tukea niille ei ole. Ylläolevasta taulukosta näet tuetut järjestelmät ja selaimet.

Huomioitavaa:

  • Telia Playn tuki Chromecastin 1. sukupolven laitteille on päättynyt, eli palvelua ei voi enää katsoa niillä. Katselu toimii Chromecastin 2. sukupolven laitteilla ja sitä uudemmilla. Telia Play ei tue älytelevisioiden sisäänrakennettuja Chromecast-ratkaisuja.
  • iOS14-päivityksen jälkeen Applen laitteilla tarvitsee erikseen hyväksyä Chromecastin käyttö Telia Play -sovelluksessa. Kun Chromecast-lähetyksen aloittaa sovelluksen Chromecast-kuvakkeesta, sovellus ilmoittaa "Yhteys kotiverkkoon tarvitaan Chromecast-laitteiden löytämiseen". Tämä tarvitsee hyväksyä, jotta Chromecastia voi käyttää. Jos lupaa ei anna, häviää Chromecast-kuvake sovelluksesta, eikä sovellus kysy sitä uudestaan. Asetuksen pystyy muuttamaan jälkikäteen laitteen asetuksista seuraamalla polkua Asetukset > Telia Play > Kytke Lähiverkko-valinta päälle.


Chromecastin avulla voit katsoa Telia Play -sovelluksen ohjelmia televisiostasi ja mobiililaitteesi toimii kaukosäätimenä. Chromecastia voit käyttää Telia Play -sovelluksen kanssa Android-älypuhelimilla ja -tableteilla, sekä Applen mobiililaitteilla.

Mitä tarvitsen?
  • Chromecast-mediasoittimen, joka liitetään television HDMI-liittimeen. Laite voi olla 2. sukupolven Chromecast tai sitä uudempi. Tarkista valmistajan sivuilta ohjeet laitteen käyttöön.
  • iOS- tai Android-laitteen, johon on asennettu Telia Play -sovellus. Varmistathan, että käytössäsi on sovelluksen uusin versio.
  • Telia Play -käyttäjätunnuksen.
  • Chromecastin ja älypuhelimen tai tabletin yhdistettynä samaan wifi-verkkoon.
Kuvan siirtäminen televisioon Chromecastilla
  1. Varmista, että laitteesi ja Chromecast on kytketty samaan wifi-verkkoon. Käynnistä sitten Telia Play -sovellus tabletissasi tai älypuhelimessasi ja kirjaudu.
  2. Klikkaa sovelluksen oikeassa yläkulmassa olevaa suoratoistokuvaketta. Toiston aikana kuvake löytyy ruudun oikeasta alakulmasta.
  3. Valitse laite, johon haluat siirtää sisällön.
  4. Valitse sovelluksessa haluamasi ohjelma, niin se näkyy televisiossasi. Kun Chromecast on käytössä, suoratoistokuvake muuttuu liilaksi.
  5. Voit käyttää älypuhelintasi tai tablettiasi normaalisti, kun ohjelmaa toistetaan televisiossasi. Paina vasemman yläkulman kuvaketta, niin kontrollit pienenevät ruudun alareunaan ja voit selata sovelluksen sisältöjä.
  6. Toiston lopettamiseksi paina suoratoistokuvaketta ja valitse Stop Casting.
Vinkkejä
  • Aloita alusta -toiminne on valittava ennen ohjelman peilaamista. Jos aloitit peilaamisen, keskeytä se, valitse Aloita alusta ja jatka sitten.
  • Tekstityksen ja kielen valintaa ei voi tehdä, kun ohjelman katsominen Chromecastin kautta on käynnissä. Laita ensin peilaus pois päältä, valitse tekstitys ja kieli, ja laita peilaus takaisin.
  • Peilaaminen ei toimi Telia Play -sovelluksessa tai osoitteessa teliaplay.fi, jos VPN-yhteys on päällä tai reititin on sillatussa tilassa.
  • Chromecastin asetuksissa kannattaa pakottaa 50 Hz:n tilaan, jotta kuvassa ei tapahdu nykimistä.
  • Jos Chromecast-kuvake on hävinnyt iOS-laitteellasi, kytke Lähiverkko-valinta päälle puhelimesi asetuksissa. Löydät oikean valinnan seuraamalla polkua Asetukset > Telia Play > Kytke Lähiverkko-valinta päälle.

Löydät kootusti omasta ohjeestaan Telia Play -sovelluksen käyttöönotto-ohjeet Android- ja LG-älytelevisioille sekä Apple TV:lle.

Telia Play -sovellus älytelevisioille

  • Televisioon liitettävät Android-mediatoistimet, kuten TV-tikut ja TV-laitteet
  • Android-laitteet, joille ei saa käyttöjärjestelmän versiota 7 tai sitä uudempaa käyttöjärjestelmää
  • iOS-laitteet, joille ei saa iOS 11 tai sitä uudempaa käyttöjärjestelmää (esim. 3. sukupolven iPadit ja sitä vanhemmat laitteet)
  • TV- ja medialaitteiden sisäänrakennettu Chromecast
  • Chromecastin 1. sukupolven laitteet
  • Chromebook-laitteilla katselu on mahdollista vain selaimen kautta 
  • Windows RT -tabletit
  • OnePlus One, OnePlus 6T
  • Rootatut tai muutoin ohjelmallisesti muunnellut laitteet
  • VPN ja vastaavat palvelut
Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Telia Play -boksin käyttöönotto ja asennus

Kaapelikortin käyttöönotto ja korttilinkitys

Telia Playn, kaapeli-tv:n tai kanavapaketin irtisanominen

Telia Playn tai kaapeli-TV:n muutto

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.