Telia Playn PIN-koodi ja lapsilukko

Turvallisempaa ostamista varten Telia Playssa on käytössä PIN-koodi. Lisäksi voit luoda tarvittaessa erikseen lasten profiilin.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia Playn PIN-koodia vaaditaan, kun teet lisämaksullisia vuokrauksia Telia Playssa. Sen avulla vältyt yllätyslaskuilta. Voit määrittää PIN-koodin etukäteen tai viimeistään ensimmäisen vuokrauksen yhteydessä. Telia Playn PIN-koodi ja Telia Play -käyttäjätunnuksen salasana ovat kaksi eri asiaa.

Oletko unohtanut ostojen PIN-koodin?
Katso ohje PIN-koodin vaihtoon

Perheen pienimmille kannattaa lisäksi luoda lasten profiili, joka suodattaa sisältöjä ja estää lisätilaukset. Voit asettaa lasten profiiliin myös lapsilukon, jolloin lapsen profiilista aikuisen profiiliin vaihtaminen vaatii Telia Playn PIN-koodin. Samat profiilit toimivat Telia Play -sovelluksessa, osoitteessa teliaplay.fi sekä digiboksilla.

PIN-koodi ostoille

Voit määrittää PIN-koodin näin:

  1. Kirjaudu nettiselaimella osoitteeseen teliaplay.fi.
  2. Klikkaa profiiliasi ja etene polkua Oma tili > AsetuksetPIN-koodi ostoille.
  3. Syötä avautuvaan laatikkoon haluamasi 4-numeroinen PIN-koodi ja paina Tallenna.

Jos et ole määrittänyt PIN-koodia ennen ensimmäistä ostoasi, sinut ohjataan ennen oston tekemistä luomaan PIN-koodi.

Lapsilukko

Kun lapsilukko on päällä, lapsen profiilista aikuisen profiiliin siirtyminen vaatii PIN-koodin syöttämisen. Lapsilukon PIN-koodina voi käyttää samaa koodia kuin ostoille tai voit määrittää sille oman koodin.

  1. Kirjaudu osoitteessa teliaplay.fi.
  2. Klikkaa profiiliasi ja mene kohtaan Asetukset.
  3. Kytke PIN-koodi lapsilukkoa varten -valinta päälle.
  4. Kirjoita avautuvaan laatikkoon haluamasi 4-numeroinen PIN-koodi ja paina Tallenna.

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.