Kanavapaketit ja ohjelmakirjastot

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Kuinka tilaan kanavapaketteja tai muokkaan tilaamiani kanavia? Mitä ovat ohjelmakirjastot? Mitä sovelluksia digiboksilla on? Kokosimme tälle ohjeelle tietoa Telia Playn ja kaapelikortin sisältöihin liittyen.

Tutustu valikoimaan

Voit tilata Telia Play -palveluun tai kaapelikortille uusia kanavapaketteja ja maksukanavia sekä muokata olemassa olevia tilauksiasi Minun Teliassa, ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.

Kirjaudu

  1. Minun Teliaan kirjauduttuasi, paina haluamasi TV-tilauksen kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
  2. Valitse aukeavalta sivulta kohta Kanavapaketit.
  3. Kanavapakettisivulla voit tarkastella kanavapakettivalikoimaa sekä tilaamiasi kanavapaketteja ja tehdä haluamasi muutoksia.

Telia Play -boksille tai Telia TV kaapelikortille tilatut kanavapaketit ja ohjelmakirjastot saat lisämaksutta näkymään myös Telia Play -sovelluksessa (pois lukien MIX-kanavapaketin kanavat, joita ei ole saatavilla sovellukseen). Sovelluksella katsot kanavapakettejasi kätevästi puhelimella, tabletilla tai tietokoneella, milloin ja missä vain. Voit esimerkiksi jatkaa digiboksilla aloitetun ohjelman katsomista sovelluksessa ja toisinpäin. Sovelluksesta löydät myös elokuvavuokraamon.

Tutustu Telia Play -sovellukseen

Telia Play -sovellus mahdollistaa myös Tallennuspalvelun hankkimisen. Tallennuspalvelulla voit tallentaa peruskanavien ohjelmia. Käytössäsi olevaan tallennustilaan mahtuu rajattomasti tv-ohjelmia ja tallenteet ovat katseltavissa 90 vuorokautta. Tallennuspalvelu on maksullinen lisäpalvelu.

Tutustu Tallennuspalveluun

Huom: MIX-kanavapakettien myynti on päättynyt 1.3.2023. Olemassa olevat tilaukset jatkuvat ennallaan.

Voit valita MIX-kanavapakettiisi haluamasi kanavat MIX-kanavien valikoimasta ja voit vaihtaa kanavia kerran kuukaudessa. Vaihda yksi kanava tai kerralla vaikka kaikki! Uuden kuukauden lasketaan alkavan aina kalenterikuukauden 1. päivästä.

Digiboksilla

Voit valita haluamasi kanavapaketit digiboksin valikosta.

Arris 4302W -ohje
Arris 5305 -ohje

Kaapelikortilla

Kanavia voi vaihtaa Minun Teliassa.

Kirjaudu Minun Teliaan

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Selaa sivua kohtaan TV ja viihde ja valitse se kaapelikortti, jonka MIX-kanavia haluat muokata.
  3. Muokkaussivulla näet tämänhetkisen kanavavalikoimasi. Poista haluamasi kanavat ja lisää uudet tilalle.
  4. Kun olet valinnut pakettisi mukaisen määrän kanavia, voit tallentaa tekemäsi muutokset.
  5. Uudet kanavat ovat katsottavissa noin 10 minuutin kuluttua.

Monilla maksukanavilla on käytössä catch up -palvelu eli automaattitallennus, ohjelmakirjasto tai molemmat.

Ohjelmakirjastoista voi katsoa sisältöjä mihin aikaan vaan, rajattomin katselukerroin. Useisiin Telia Playlle tilattaviin kanavapaketteihin kuuluu ohjelmakirjasto, joka sisältyy paketin kuukausimaksuun. Ohjelmakirjastoissa on katsottavissa kanavapaketista riippuen esimerkiksi elokuvia, dokumentteja, lastenohjelmia sekä sarjojen tuotantokausia.

Catch up -palvelu on puolestaan eräänlainen ajansiirtopalvelu. Palvelun piiriin kuuluvat kanavat tallentavat suurimman osan ohjelmistaan automaattisesti yleensä seitsemän vuorokauden ajaksi. Lisäksi joillain kanavilla on käytettävissä kelaustoiminto.

Kelaustoiminnolla voit aloittaa parhaillaan TV:stä tulevan ohjelman alusta, pysäyttää sen hetkeksi tai kelata eteen ja taakse, vaikka ohjelman lähetys olisikin vielä kesken. Tietyillä kanavilla voi myös aloittaa ohjelma alusta, vaikka se olisi vielä käynnissä.

Kanavapaketit, joissa on ohjelmakirjastoja tai catch up

  • Ohjelmakirjastot ja catch upit löydät päävalikon Kirjastot-osiosta.
  • Tilaamaasi kanavapakettiin kuuluvat ohjelmakirjastot ja/tai catch upit ovat Tilatut-listalla.
  • Tilattavissa-listalta voit tutkia muiden kanavapakettien kirjastoja.
  • Katsoessasi ohjelmakirjastojen sarjoja, seuraava jakso alkaa automaattisesti edellisen loputtua. Uuden jakson alun lähestymisen merkiksi ruudun oikeaan yläkulmaan ilmestyy laskuri. Kauden päätyttyä näkymä siirtyy takaisin ohjelmakirjaston valikkoon.
  • Jos käytät kanavapakettia sekä Telia Play -boksilla että -sovelluksessa, voit jatkaa sovelluksessa aloittamasi ohjelman katselua digiboksilla ja päinvastoin.

Digiboksin sovellusvalikoima riippuu laitteen mallista. Arris-bokseilta löydät valikoidut suosikkisovellukset. SDMC DV8919 -boksille on esiasennettu suosituimmat sovellukset ja lisää sovelluksia voit ladata Google Play Kaupasta Google-tunnusten avulla.

 

Arris 4302
Arris 4302W

Arris 5305W

SDMC
DV8919

MTV Katsomo ei ei on
Netflix on ei on
Yle Areena on on on
Yle Lasten
Areena
on on on*
YouTube on on on

*Ladattavissa Google Play Kaupasta.


MTV Katsomo -sovellus on käytössä SDMC DV8919 -bokseilla ja löydät sen suoraan pääsivulta.

Tutustu MTV Katsomoon MTV:n sivuilla

Netflix-sovellus löytyy Arris 4302 sekä SDMC DV8919 -bokseista, joissa sovellus on suoraan päämenussa. Jos sinulla on jo Netflix-tunnus, kirjaudu sovellukseen niillä. Jos sinulla ei ole tunnuksia vielä, voit hankkia ne valitsemalla sovelluksessa Liity ja seuraamalla sovelluksen antamia ohjeita.

Lue sovelluksen käytöstä Netflixin sivuilla

Yle Areena on esiasennettu SDMC DV8919, Arris 5305 ja Arris 4302 -bokseille. Lisäksi Yle Lasten Areena on esiasennettu Arris 5305 ja Arris 4302 -bokseille. SDMC DV8919 -boksille voit ladata Yle Lasten Areenan Google Play Kaupasta.

Lue lisää sovelluksesta Yle Areenan sivuilla

YouTube-sovellus löytyy Arris 4302, Arris 5305 sekä SDMC DV8919 -bokseista. Jos boksissasi on YouTube-sovellus, löydät sen suoraan päämenusta.

Lue sovelluksen käytöstä YouTubesta

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.