Tarkista ensin häiriötiedotteista ja suunnitelluista huoltokatkoista, selittyykö ongelma esimerkiksi yhteyden väliaikaisella häiriöllä.
Jos häiriötiedotteista tai huoltokatkoista ei löytynyt selitystä, tarkista peruskanavien toiminta. (Yle 1, Yle 2, MTV jne.) Jos ongelma on vain maksukanavilla, katso maksukanavia koskeva ohje.
Jos ongelma ilmenee peruskanavilla tai kaikilla kanavilla ja se toistuu myös toisella laitteella kotonasi ja/tai naapureillasi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Jos ongelma on vain yhdellä televisiolla, eikä naapureilla esiinny samanlaista häiriötä, toimi näin:
- Tarkista, että kaikki johdot (HDMI, antenni- ja virtajohto, SCART jne.) on kytketty oikein ja että ne ovat kunnolla kiinni.
- Tarkista johtojen ja liittimien kunto. Jos ne ovat taipuneet tai murtuneet, vaihda ne uusiin.
- Kokeile toimivuutta eri antennipistokkeista, jos niitä on asunnossa useita.
- Sammuta virta televisiosta ja digiboksista ottamalla virtajohto irti minuutiksi ja käynnistä laitteet sitten uudelleen.
- Varmista laitteesi teknisistä tiedoista, että televisiosi tai digiboksisi on kaapeli-TV yhteensopiva (DVB-C viritin).
- Tee kanavahaku uudelleen television/digiboksin asetuksista.
- Palauta television/digiboksin tehdasasetukset. Katso ohjeet laitteesi ohjekirjasta. Huom! Jos käytät tallentavaa digiboksia, toistuvat tallennukset tarvitsee asettaa uudelleen tehdasasetusten palauttamisen jälkeen. Jo tallennetut ohjelmat säilyvät tehdasasetusten palauttamisesta huolimatta.
Kanavahaussa, tehdasasetuksien palautuksessa ja kytkennöissä sinua auttaa Telia Helppi.