Telia kaapeli-TV-liittymän ja kaapelikortin tilaaminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia kaapeli-TV on monipuolinen palvelu, joka tuo mukanaan paljon katsottavaa, terävän ja häiriöttömän kuvan sekä ensiluokkaisen äänenlaadun. Kaapeli-TV-liittymään kuuluu monipuolinen valikoima peruskanavia.

Kun asuntosi kuuluu kaapeliverkkoomme, voit hankkia myös kaapelikortin ja tilata siihen laajasta tarjonnastamme haluamasi maksukanavat. 

Tutustu palveluun

Katsellaksesi Telia kaapeli-TV:tä, taloyhtiösi tai kiinteistösi on oltava liitetty kaapeliverkkoomme. Lisäksi tarvitset television ja kaapeliverkossa toimivan digivastaanottimen (eli DVB-C-digisovittimen). Maksukanavien tilaamiseen tarvitset maksullisen Telian kaapelikortin sekä korttipaikallisen digivastaanottimen tai kortinlukijan.

Kaapeli-TV-liittymän tilaaminen
Taloyhtiöt

Yksittäinen taloyhtiön asukas ei voi tilata kaapeli-tv-liittymää, vaan tilaajana on oltava taloyhtiö. Keskustele taloyhtiösi isännöitsijän tai hallituksen kanssa, jotta asia otettaisiin käsiteltäväksi yhtiökokouksessa.

Lisätietoa isännöitsijälle tai taloyhtiön edustajalle

Palvelemme yksityisiä kiinteistösopimusasiakkaita numerossa 0200 11 611 (mpm/pvm).

Omakotitalot ja paritalot

Kaapeli-TV-saatavuuden omakoti- tai paritaloon voit tarkistaa asiakaspalvelustamme tai Telia Kaupoista. Liittymän mahdollisuus sekä maksut tarkistetaan osoitekohtaisesti. Jos olet kiinnostunut kaapeli-tv-liittymän hankinnasta, jätä meille yhteydenottopyyntö.

jätä yhteydenottopyyntö

  1. Sopimuksen tekemisen jälkeen sovitaan kytkentäajankohta liittymän käyttöönottoa varten.
  2. Hoidettavaksesi kuuluvat tonttiosuuden kaivaminen ja putkitus, tontin rajalle tuodun kaapeli-tv-kaapelin vetäminen putkessa asennuskoteloon sekä kiinteistön sisäverkko.
  3. Kytkentä tehdään, kun sekä Telian vastuulla oleva kaapeli-tv-verkon osa sekä asiakkaan vastuulla oleva tonttiosuus on valmis ja kaapeli on valmiina kytkentäpisteessä.

Nämä asiat sinun tulee hankkia ja asennuttaa:

  • Asennuskotelo (ellei jo ole) ja maadoitus
  • Putki tonttiosuudelle
  • Sisäverkko tarvikkeineen

Putki suojaa kuitukaapelia ja mahdollistaa kaapelin toimituksen sekä kaapelin uusimisen myöhemmin ilman tontin kaivamista. Putken halkaisijan tulee olla vähintään 50 mm ja se sijoitetaan 60 cm syvyyteen. Kaapelin reitti sovitaan aliurakoitsijamme kaapelireittisuunnittelun kanssa.

Vaatimukset rakennuksen sisäverkolle:

  • Kaapelointi koaksiaalisella sisäverkkokaapelilla tai CAT-kaapeloinnilla. Huom! Rakentajan tulee huomioida myös muut sisäverkkoon liittyvät asiat.
  • Antennirasiat
  • Antennirasioille erillisen kaapelin vetäminen asennuskotelosta tai teknisestä tilasta
  • Haaroittimet ja niiden asennus asennuskoteloon tai -kaappiin
  • Kaikki sisäverkon kytkennät paitsi syöttökaapelin liitäntä sisäverkon liitäntäpisteeseen
  • Omakotiliittymä on suunniteltu viidelle yhtäaikaiselle antennipisteelle. Jos useampia antennipisteitä halutaan käyttää yhtäaikaa, tulee hankkia antennivahvistin.

Telian rajapinta liittymään on koaksiaalikaapelin päässä.

Lisätietoja kaapeli-tv-liittymästä omakotitaloille ja paritaloille saat asiakaspalvelustamme tai Telia Kaupasta.

Kaapelikortin tilaaminen

Tarvitset kaapelikortin maksukanavien ja kanavapakettien tilaamiseen, koska ne toimivat Suomessa vain kaapelikortin kautta.

Voit tilata kaapelikortin (6,95 €/kk) ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla lähimmässä Telia Kaupassa.

Telian kaapelikortti sisältää peruskanavat sekä nämä kanavat:

  • Travel Channel HD*
  • Eurosport 1 SD- ja HD* -kanavat
  • MTV Viihde HD*
  • MTV Urheilu 3 HD*

*HD-kanavien katseleminen vaatii kaapelikortin lisäksi Cable HD Ready -digiboksin tai -television sekä niiden linkittämisen keskenään.

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.