Minun Telia -sovellus

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Minun Teliassa voit hoitaa asioita helposti ja nopeasti missä vain. Voit mm. maksaa laskuja, chattailla asiakaspalvelumme kanssa sekä tilata palveluita, kanavapaketteja ja uusia liittymiä.

Voit käyttää Minun Teliaa sovelluksella tai kirjautumalla osoitteessa telia.fi/kirjaudu. Tämä ohje käsittelee Minun Telia -sovellusta. Löydät sovelluksen App Storesta ja Google Play -kaupasta.

  

Minun Telia -sovellus toimii Androidilla (versio 6.0 ja uudemmat) sekä iOS:llä (versio 11 ja uudemmat). Se on optimoitu älypuhelimille ja toimii myös tableteilla.

Löydät sovelluksen App Storesta ja Google Play -kaupasta. Latauksen jälkeen sinun tulee vain asentaa ja avata sovellus ja olet valmis kirjautumaan sisään.

  

Huawei App Gallerystä sovellusta ei toistaiseksi ole saatavilla.

Voit kirjautua Minun Telia -sovellukseen liittymien ja/tai palveluiden omistajana, liittymän käyttäjänä tai yritysasiakkaana.

Liittymän omistajana kirjaudut verkkopankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella. Ensimmäisen kirjautumisen jälkeen voit ottaa käyttöön sormenjälki- tai kasvotunnistautumisen sovelluksen asetuksista.

Jos et ole liittymän omistaja, voit kirjautua liittymän käyttäjänä, jolloin kirjautuminen tapahtuu puhelinnumerolla. Liittymän käyttäjä voi hallinnoida vain kyseisen liittymän maksuttomia lisäpalveluja. Jos et muista kirjautumisen salasanaa, voit tilata uuden lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (viesti on maksuton).

Myös yritysasiakkaana kirjautuminen tapahtuu puhelinnumerolla.

1. Liittymäni (sovelluksen pääsivu)

Kirjauduttuasi sisään, pääset sovelluksen pääsivulle. Sieltä löydät liittymäsi, palvelusi ja tilaamasi laitteet listattuna.

Telia Kauppa -haku -kohdasta pääset myymälähakuun, josta voit esimerkiksi varata ajan Telia Kauppaan. Jos olet sallinut sovelluksen käyttää sijaintiasi, näet kartalta lähimmät Telia Kaupat ja palvelupisteet. Voit soittaa Telia Kauppojen valtakunnalliseen numeroon, josta saat tietoa myymälöiden aukioloajoista, yhteystiedoista sekä valikoimasta. Puhelun yhdistäminen tietylle toimipisteelle ei kuitenkaan ole mahdollista.

  • Telia Kauppa, puh. 0200 20010 (mpm/pvm)
  • Telia Kauppa Mini puh. 0200 20060 (mpm/pvm)

Tilaamiesi liittymien, palveluiden ja laitteiden tietoja pääset tarkastelemaan painamalla haluamasi tilauksen kohdalta. Näkyviin tulee lisätietoja, kuten puhelinliittymän saldotiedot tai lisäpalveluiden hallinta.

Puhelinliittymät-otsikon alla näet kaikki liittymäsi. Klikkaamalla tiettyä liittymänumeroa, pystyt tekemään nämä asiat:

  • Liittymän päivitys
  • Käyttö-kohdasta näet soitetut puhelut, lähetetyt viestit ja netin käytön kuluneelta laskutuskaudelta.
  • Näet mobiilidatan käytön EU:ssa ja datapaketista jäljellä olevan määrän.
  • Palvelut-välilehdeltä voit muokata liittymälle tilattuja lisäpalveluja.
  • Työkalut-kohdasta voit sulkea liittymän tilapäisesti tai tilata ja aktivoida uuden sim-kortin.
  • Käyttöohjeet-kohdasta pääset lukemaan lisätietoja eri aihealueista.

Netti-kohdasta näet käytössäsi olevan kiinteän laajakaistan, laajakaistatuotteiden lisäpalvelut, tiedot sekä laitteet. Klikkaamalla tiettyä nettiliittymää, näet lisätietoa sopimuksesta (esim. määräaikaisuus) ja sinulle toimitetusta laitteesta. Voit nostaa nopeutta, tilata lisäpalveluita, muokata vikatiedoteasetuksia*, muuttaa netin uuteen osoitteeseen tai siirtyä lukemaan käyttöohjeita.

*Vikatiedoteasetukset eivät vielä ole saatavilla kaikille laajakaistatekniikoille. Jos ne eivät ole saatavilla laajakaistallesi, valintalaatikko on harmaa.

TV ja viihde -osiosta löydät Telia TV -tunnuksesi kanavapaketteineen. Voit myös tilata uusia kanavapaketteja ja muokata nykyisiä tilauksiasi. Sinulla voi olla useampi Telia TV -tunnus ja niitä käytetään eri laitteilla ja tilanteissa. Valitsemalla tietyn tunnuksen, näet sille tilatut kanavapaketit sekä lisätietoja tunnuksesta välilehdeltä Tiedot. Voit myös tilata uusia kanavapaketteja tai Työkalut-osiossa esim. luoda uuden Telia TV -tunnuksen.

2. Laskut

Laskut-välilehdellä näet kaikki uusimmat sekä maksetut laskusi. Klikkaamalla tiettyä laskua näet siitä lisää tietoa. Voit myös avata laskun pdf-tiedostona ja tarvittaessa tulostaa sen. Voit hakea laskulle maksuaikaa tai siirtyä maksamaan sen.

Lasku Minun Teliaan on uusin sähköinen maksuton laskutustapamme. Saat palvelun aktivoinnin jälkeen jatkossa laskuista muistutuksen tekstiviestillä puhelinnumeroosi. Minun Teliaan toimitettava lasku ei ole saatavilla Telia Rahoituksen laskuille.

Muita sähköisiä laskutustapojamme ovat e-lasku ja Kivraan toimitettava lasku.

3. Omat edut

Omat edut -osiossa näet sinulle suunnattuja etuhintoja, asiakasetuja sekä muuta sisältöä, jonka arvelemme kiinnostavan sinua.

4. Tuki

Voit ottaa yhteyttä meihin chatin kautta. Chatin alussa asiakaspalvelurobottimme Tellu avustaa sinua ja pyrkii tarjoamaan asiaasi koskevia ohjeita ja ratkaisuja. Vastaamalla Tellun kysymyksiin pääset etenemään asiasi kanssa. Tarvittaessa Tellu yhdistää sinut asiakaspalveluun.

5. Lisää

Painamalla alalaidan navigaation Lisää-kohdasta, saat avattua valikon, josta pääset tarkastelemaan ja muokkaamaan käyttäjätilisi asetuksia, sovelluksen asetuksia sekä omia tietojasi. Siellä onnistuvat mm. nämä asiat:

  • Minun Telia -tunnuksen salasanan vaihtaminen
  • Markkinointilupien ja kohdennettujen viestien hallinnointi
  • Laskutuksen koontiryhmien tarkastelu
  • Puhelinliittymäkohtaisten tilausoikeuksien määrittely
  • Mobiiliverkon häiriötiedoteasetusten muokkaus

Voit myös tarkastella sovelluksen käyttöehtoja sekä tietosuoja- ja tietoturvaehtoja.

1. Liittymäni (sovelluksen pääsivu)

Kirjauduttuasi sisään, pääset sovelluksen pääsivulle. Sieltä löydät liittymäsi, palvelusi ja tilaamasi laitteet listattuna.

Telia Kauppa -haku -kohdasta pääset myymälähakuun, josta voit esimerkiksi varata ajan Telia Kauppaan. Jos olet sallinut sovelluksen käyttää sijaintiasi, näet kartalta lähimmät Telia Kaupat ja palvelupisteet. Voit soittaa Telia Kauppojen valtakunnalliseen numeroon, josta saat tietoa myymälöiden aukioloajoista, yhteystiedoista sekä valikoimasta. Puhelun yhdistäminen tietylle toimipisteelle ei kuitenkaan ole mahdollista.

  • Telia Kauppa, puh. 0200 20010 (mpm/pvm)
  • Telia Kauppa Mini puh. 0200 20060 (mpm/pvm)

Tilaamiesi liittymien, palveluiden ja laitteiden tietoja pääset tarkastelemaan painamalla haluamasi tilauksen kohdalta. Näkyviin tulee lisätietoja, kuten puhelinliittymän saldotiedot tai lisäpalveluiden hallinta.

Puhelinliittymät-otsikon alla näet kaikki liittymäsi. Klikkaamalla tiettyä liittymänumeroa, pystyt tekemään nämä asiat:

  • Liittymän päivitys
  • Käyttö-kohdasta näet soitetut puhelut, lähetetyt viestit ja netin käytön kuluneelta laskutuskaudelta.
  • Näet mobiilidatan käytön EU:ssa ja datapaketista jäljellä olevan määrän.
  • Palvelut-välilehdeltä voit muokata liittymälle tilattuja lisäpalveluja.
  • Työkalut-kohdasta voit sulkea liittymän tilapäisesti tai tilata ja aktivoida uuden sim-kortin.
  • Käyttöohjeet-kohdasta pääset lukemaan lisätietoja eri aihealueista.

Netti-kohdasta näet käytössäsi olevan kiinteän laajakaistan, laajakaistatuotteiden lisäpalvelut, tiedot sekä laitteet. Klikkaamalla tiettyä nettiliittymää, näet lisätietoa sopimuksesta (esim. määräaikaisuus) ja sinulle toimitetusta laitteesta. Voit nostaa nopeutta, tilata lisäpalveluita, muokata vikatiedoteasetuksia*, muuttaa netin uuteen osoitteeseen tai siirtyä lukemaan käyttöohjeita.

*Vikatiedoteasetukset eivät vielä ole saatavilla kaikille laajakaistatekniikoille. Jos ne eivät ole saatavilla laajakaistallesi, valintalaatikko on harmaa.

TV ja viihde -osiosta löydät Telia TV -tunnuksesi kanavapaketteineen. Voit myös tilata uusia kanavapaketteja ja muokata nykyisiä tilauksiasi. Sinulla voi olla useampi Telia TV -tunnus ja niitä käytetään eri laitteilla ja tilanteissa. Valitsemalla tietyn tunnuksen, näet sille tilatut kanavapaketit sekä lisätietoja tunnuksesta välilehdeltä Tiedot. Voit myös tilata uusia kanavapaketteja tai Työkalut-osiossa esim. luoda uuden Telia TV -tunnuksen.

2. Laskut

Laskut-välilehdellä näet kaikki uusimmat sekä maksetut laskusi. Klikkaamalla tiettyä laskua näet siitä lisää tietoa. Voit myös avata laskun pdf-tiedostona ja tarvittaessa tulostaa sen. Voit hakea laskulle maksuaikaa tai siirtyä maksamaan sen.

Lasku Minun Teliaan on uusin sähköinen maksuton laskutustapamme. Saat palvelun aktivoinnin jälkeen jatkossa laskuista muistutuksen tekstiviestillä puhelinnumeroosi. Minun Teliaan toimitettava lasku ei ole saatavilla Telia Rahoituksen laskuille.

Muita sähköisiä laskutustapojamme ovat e-lasku ja Kivraan toimitettava lasku.

3. Omat edut

Omat edut -osiossa näet sinulle suunnattuja etuhintoja, asiakasetuja sekä muuta sisältöä, jonka arvelemme kiinnostavan sinua.

4. Tuki

Voit ottaa yhteyttä meihin chatin kautta. Chatin alussa asiakaspalvelurobottimme Tellu avustaa sinua ja pyrkii tarjoamaan asiaasi koskevia ohjeita ja ratkaisuja. Vastaamalla Tellun kysymyksiin pääset etenemään asiasi kanssa. Tarvittaessa Tellu yhdistää sinut asiakaspalveluun..

5. Lisää

Painamalla alalaidan navigaation Lisää-kohdasta, saat avattua valikon, josta pääset tarkastelemaan ja muokkaamaan käyttäjätilisi asetuksia, sovelluksen asetuksia sekä omia tietojasi. Siellä onnistuvat mm. nämä asiat:

  • Minun Telia -tunnuksen salasanan vaihtaminen
  • Markkinointilupien ja kohdennettujen viestien hallinnointi
  • Laskutuksen koontiryhmien tarkastelu
  • Puhelinliittymäkohtaisten tilausoikeuksien määrittely
  • Mobiiliverkon häiriötiedoteasetusten muokkaus

Voit myös tarkastella sovelluksen käyttöehtoja sekä tietosuoja- ja tietoturvaehtoja.

Miksi näen vain yhden liittymän tiedot? Missä muut liittymäni ja palveluni ovat?

Jos kirjauduit Minun Teliaan puhelinnumerolla, näet vain kyseisen liittymän tiedot. Kirjautumalla palveluun liittymän omistajan roolissa (verkkopankkitunnuksilla, Mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla), näet kaikki liittymäsi ja palvelusi yhdellä kertaa.

Miksi liittymäni ja palveluni eivät näy Minun Teliassa?

Liittymän avautumisen jälkeen tiedot tulevat Minun Teliaan vuorokauden kuluessa. Jos tietoja ei sen jälkeen näy, tarkistathan onko liittymä sinun nimissäsi. Asiakaspalvelumme auttaa sinua tarvittaessa.

Maksaako Minun Telia -sovelluksen käyttö?

Sovelluksen lataaminen ja sen käyttö on maksutonta. Lisäksi voit tehdä sovelluksessa useita muutoksia liittymillesi maksutta tai edullisemmin kuin asiakaspalvelun kautta. Tutustuthan hinnastoomme.

Voinko keskustella asiakaspalvelijan kanssa sovelluksen kautta?

Asiakaspalvelumme vastaa viesteihin sovelluksen chatissä vuorokauden ympäri ja häiriöasioissa rajoitetuin aukioloajoin.

Katso aukioloajat

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.