Telia Smart Control -sovelluksen ohjeet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Smart Wifi -laajentimien avulla luot kattavan wifin koko kotiin. Palvelu on saatavilla kiinteälle 5G:lle sekä valokuidulle. Telia Smart Control -sovelluksella hallitset näppärästi palveluun liitettyjä laitteita.

Tutustu Smart Wifi -palveluun

Tällä ohjeella neuvomme pääasiat Smart Control -sovelluksen käytöstä. Sovellus toimii pilvipalvelun kautta, joten voit käyttää sitä myös silloin, jos olet muualla eikä puhelimesi ole yhdistettynä kodin wifi-verkkoon.

Lataa sovellus (Android 5.0 ja uudemmat) 
Lataa sovellus (iOS 11 ja uudemmat)

Sovelluksen päänäkymä

  1. Verkon tila – Kertoo kotiverkkosi tilasta kokonaisuutena.
  2. Verkon tiedot – Näet verkkoosi asennetut ja paritetut laajentimet tästä.
  3. Yhdistetyt laitteet – Tarkastele ja hallinnoi wifiin liitettyjä laitteita.
  4. Telian laitteet – Tästä voit lisätä uuden laajentimen osaksi kotiverkkoasi.
  5. Verkko – Hallinnoi yksittäisiä laitteita ja tarkastele verkkokarttaa.
  6. Asetukset – Voit hallinnoida profiilisi nimeä ja kieltä sekä tutustua tukikeskuksen ohjeisiin.

Kun painat sovelluksen päänäkymässä Yhdistetyt laitteet -kohdasta, pääset näkemään listattuna kaikki ne laitteet, jotka käyttävät Smart Wifi -palvelusi kautta nettiä. Listauksessa näet Smart Wifi -verkossa olevat reitittimet, laajentimet ja muut laitteet. 

Laitteen kohdalta painamalla pääset hallinnoimaan kyseistä laitetta.

Yksittäisen laitteen hallintanäkymästä näet liikennevalovärein ilmaistuna, minkä laatuinen  yhteys laitteella on wifiin. Samassa näkymässä pystyt myös katkaisemaan wifi-yhteyden laitteelle sekä muuttamaan sen nimeä.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Telia Smart Wifi -laajentimien käyttöönotto ja asennus

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.