Telia Smart Control -sovelluksen ohjeet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Voit käyttää Telia Smart Control -sovellusta kotisi wifi-verkon toiminnan seuraamiseen ja siihen liitettyjen laitteiden hallintaan, kun käytössäsi on Telia Smart -reititin. Sovellus toimii pilvipalvelun kautta, joten voit käyttää sitä myös silloin, jos olet muualla eikä puhelimesi ole yhdistettynä kodin wifi-verkkoon.

Telia Smart Control -sovelluksella voit myös optimoida Smart Wifi -laajentimilla luodun kattavamman wifi-verkon toimintaa.

Tällä ohjeella neuvomme pääasiat Smart Control -sovelluksen käytöstä.

  1. Lataa sovellus puhelimesi sovelluskaupasta:

    Lataa sovellus (Android 5.0 ja uudemmat) 
    Lataa sovellus (iOS 11 ja uudemmat)
  2. Avaa sovellus, valitse maaksi Suomi ja paina sitten Kirjaudu-painiketta.
  3. Kirjaudu sovellukseen pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella.
  4. Aloita käyttöönotto painamalla Asenna Smart Wifi -painikkeesta ja seuraa ruudulla näkyviä ohjeita.

 

  1. Koti-ikoni – Tästä voit vaihtaa hallinnoitavaa kotiverkkoa, muokata kodin nimeä ja lisätä käyttäjiä.
  2. Plus-ikoni – Lisää kotiverkkoosi laitteita.
  3. Verkon yleiskuvaus – Kertoo onko reititin verkossa, mikä on yhteyden laatu ja montako yhdistettyä laitetta verkossa on.
  4. Wifi-asetukset – Hallinnoi wifin asetuksia ja vierasverkkoa.
  5. Tukikeskus – Täältä löydät usein kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen, ohjeet vianetsintään, verkon laatuun liittyvät hälytykset sekä yhteystietomme.
  6. Lapsilukko – Lapsilukosta voi luoda profiileja tietyille laitteille ja ajastaa mihin kellonaikaan yhteys on käytettävissä niillä.
  7. Verkko – Hallinnoi kotiverkkoon yhdistettyjä laitteita ja tarkastele verkkokarttaa.
  8. Asetukset – Voit hallinnoida profiilisi nimeä ja kieltä sekä tutustua tukikeskuksen ohjeisiin.

Kun painat sovelluksen päänäkymässä Yhdistetyt laitteet -kohdasta, pääset näkemään listattuna kaikki ne laitteet, jotka käyttävät Smart Wifi -palvelusi kautta nettiä. Listauksessa näet Smart Wifi -verkossa olevat reitittimet, laajentimet ja muut laitteet. 

Laitteen kohdalta painamalla pääset hallinnoimaan kyseistä laitetta.

Yksittäisen laitteen hallintanäkymästä näet liikennevalovärein ilmaistuna, minkä laatuinen  yhteys laitteella on wifiin. Samassa näkymässä pystyt myös katkaisemaan wifi-yhteyden laitteelle sekä muuttamaan sen nimeä.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä

Lisää samasta aiheesta

Telia Smart Wifi -laajentimien käyttöönotto ja asennus

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.