Millainen liittymän tarvitsee olla?
Mobiilivarmenteen voi kytkeä sekä kuluttaja- että yritysliittymiimme. Palvelu ei ole saatavilla prepaid-liittymiin.
Missä puhelinmalleissa Mobiilivarmenne toimii?
Mobiilivarmenne toimii useimmilla puhelimilla, joissa on vuonna 2016 tai myöhemmin hankittu SIM-kortti. Puhelimen ei tarvitse olla älypuhelin. Voit kokeilla rekisteröintiä osoitteessa telia.fi/mobiilivarmenne. Järjestelmä kertoo, jos SIM-korttisi ei tue Mobiilivarmennetta.
Toimiiko Mobiilivarmenne Yhteys Multin kanssa?
Mobiilivarmenteen voi liittää vain pääliittymään. Rinnakkaisliittymälle ei voi kytkeä Mobiilivarmennetta eikä sillä voi käyttää pääliittymän Mobiilivarmennetta.
Toimiiko Mobiilivarmenne ulkomailla?
Ulkomailla Mobiilivarmenteen vasteajat voivat olla hieman hitaampia kuin Suomessa. Ulkomailla Mobiilivarmenteen käytöstä laskutetaan ulkomaan tekstiviestihinnaston mukaisesti. Käytännössä saapuvia viestejä tulee yksi ja lähteviä viestejä on 1–3 kappaletta.
Mistä numeroista Mobiilivarmenteeseen liittyviä tekstiviestejä tulee?
Mobiilivarmenteen käyttäjänä voit saada tekstiviestejä lyhytnumeroista 50100, 50101, 50102 ja 50103.
Kuka vastaa Mobiilivarmenteella tehtävistä asiointitapahtumista ja -tilanteista?
Palvelun käyttäjä eli liittymänhaltija vastaa kaikista Mobiilivarmenteella tehdyistä sitoumuksista, sopimuksista, oikeustoimista ja maksuista.
Mitä henkilötietoja palveluntarjoajalle välitetään tunnistus- ja allekirjoitustapahtumien yhteydessä?
Sinusta välitetään palveluntarjoajalle turvallisesti ja luottamuksellisesti koko nimi (etunimet ja sukunimi) sekä SATU (sähköinen asiointitunnus). Joissakin tapauksissa sinusta voidaan välittää myös muuta tietoa, kuten HETU (henkilötunnus). Sinulle näytetään puhelimen näytöllä ennen tunnusluvun syöttämistä, mitä tietoja sinusta ollaan välittämässä palveluntarjoajalle. Halutessasi voit keskeyttää tapahtuman.
Miten Mobiilivarmenteen tunnusluku vaihdetaan?
Tämä riippuu puhelinmallista:
- iPhone: Asetukset > Mobiilidata > SIM-sovellukset > Mobiilivarmenne
- Android-puhelimet: Sovellukset > Telia > Mobiilivarmenne > Asetukset > Vaihda tunnusluku.
Vaihtoehtoisesti voit vaihtaa tunnusluvun rekisteröimällä varmenteen uudelleen nettiselaimen kautta. Rekisteröinti edellyttää vahvaa tunnistautumista suomalaisten pankkien verkkopankkitunnuksilla tai poliisin myöntämällä sähköisellä henkilökortilla.
Olen liittymän käyttäjä, mutta en omistaja. Voinko käyttää Mobiilivarmennetta?
Voit ottaa Mobiilivarmenteen käyttöön liittymässäsi myös silloin, jos olet liittymän käyttäjä mutta et omistaja.
Voiko yritys estää Telia Mobiilivarmenteen omistamissaan liittymissä?
Kyllä, yritys voi tehdä kieltopyynnön verkkolomakkeella tai yritysasiakaspalvelussa.
Mitä on huomioitava SIM-kortin vaihdon yhteydessä?
Mobiilivarmenne täytyy kytkeä uudelleen, kun vaihdat SIM-kortin laitteellesi. Tämä johtuu siitä, että mobiilivarmenne on sidottu tiettyyn SIM-korttiin, joten uuden kortin myötä varmenne täytyy aktivoida uudelleen.
Mobiilivarmenteen käyttöönottoohjeet