Telia Laitesopimus -ohjeet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Telia Laitesopimuksella voit hankkia laitteen ja liittymän edulliseen yhteishintaan!

Sopimus on määräaikainen (12 tai 24 kk). Sopimuskauden päätyttyä liittymän sopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana senhetkisen hinnaston mukaiseen hintaan. Liittymälle tilattuja lisäpalveluja (esim. puhe- ja tekstiviestipaketteja) on mahdollista muokata sopimuskauden aikana.

Telia Recycled-puhelimet liittymällä
Lasten kellopuhelimet liittymällä

Tutustu ja tilaa liittymä ja laite helposti verkkokaupastamme:

Telia Recycled-puhelimet liittymällä
Lasten kellopuhelimet liittymällä

Voit ottaa yhteyttä myös myyntipalveluumme tai vierailla Telia Kaupassa.

Verkkokaupasta tai asiakaspalvelusta tilattu laite ja liittymä toimitetaan postitse. Myymälästä ostaessa saat laitteen ja liittymän heti käyttöösi, jos haluamaasi laitetta löytyy myymälän varastosta.

Kun olet vastaanottanut liittymän ja laitteen, liittymän aktivointi etenee näin:

Uusi liittymä
  1. Uusi liittymä aktivoituu automaattisesti noin vuorokauden kuluessa siitä, kun olet noutanut laitteen postista.*
  2. Varmista että irrotat SIM-korttikehyksestä laitteellesi oikean kokoisen SIM-kortin.
  3. Asenna SIM-kortti laitteen SIM-korttipaikkaan oikein päin.
  4. Käynnistä laite ja valmista tuli!

*Jos et malta odottaa että liittymä aktivoituu, voit aktivoida sen itse lähettämällä mistä vain matkapuhelinliittymästä viestin ”AKTIVOI XXX-XXXXXXX” (XXX-XXXXXXX = uuden liittymäsi numero, esim. 040-1234567) numeroon 18100 ja käynnistä sitten uudelleen se laite, jossa uuden liittymäsi SIM-kortti on.

Toiselta operaattorilta siirtyvä liittymä
  1. Uusi SIM-kortti aktivoituu, kun liittymäsi on siirtynyt edelliseltä operaattorilta meille. Saat siirtohetkestä ilmoituksen viisi vuorokautta ennen siirtoa.
  2. Varmista että irrotat SIM-korttikehyksestä laitteelle oikean kokoisen SIM-kortin.
  3. Asenna kortti laitteen SIM-korttipaikkaan oikein päin.
  4. Käynnistä laite ja valmista tuli!


Katso aktivoinnin jälkeen tarvittaessa ohjeet mobiilinetin käyttöönottoon.

Telia Laitesopimuksella hankitut laitteet eivät ole SIM-lukittuja, eli niitä voi käyttää sopimuskauden aikana tarvittaessa myös muiden operaattorien liittymillä.

Kun laitesopimuksen alkamisesta on kulunut vähintään 6 kk, voit lunastaa laitteen itsellesi maksamalla sen jäljellä olevat maksuerät kerralla pois. Laitteen lunastamisesta huolimatta liittymän määräaikaisuus jatkuu sopimuskauden loppuun asti.

Kun Laitesopimuksen alkamisesta on vähintään 6 kk, voit tehdä uuden määräaikaisen sopimuksen uudemmasta laitteesta, vaikka vanhaa sopimuskautta olisi vielä jäljellä. Uusi sopimus astuu heti voimaan ja vanha päättyy.

Voit vaihtaa laitteen toiseen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai vierailemalla Telia Kaupassa.

  • Valitse uusi liittymä vanhan tilalle tai jatka vanhalla, jos kyseinen liittymä on yhä uusmyynnissä.
  • Valitse uusi laite maksettavaksi kertamaksuna tai kuukausierissä.
  • Solmit laitteesta ja liittymästä uuden 12 tai 24 kk määräaikaisen sopimuksen.

Jos olit valinnut vanhan laitteen maksettavaksi kuukausierissä, laskutetaan jäljellä olevat kuukausimaksut kerralla pois seuraavalla matkapuhelinlaskullasi.

  • Kaikilla laitteilla on laitevalmistajan myöntämä takuu.
  • Huollon aikana emme ole velvollisia hyvittämään kuukausi- tai laitemaksuja.
  • Voit käyttää huollon aikana SIM-korttia toisessa laitteessa.
  • Sopimuskauden maksut on maksettava, vaikka laite katoaa tai rikkoutuu.

Lue lisää takuusta ja huollosta

Huom! Muistathan liittää takuukuitin mukaan toimittaessasi laitteen huoltoon.

Laitesopimus voidaan purkaa pyynnöstäsi myös kesken sopimuskauden. Tällöin maksettavaksesi jää:

  • 50,60 € kertamaksu
  • Laitteesta jäljellä olevat maksut
  • Kuluvan laskutuskauden liittymämaksu

Sopimuksen purkamista voit pyytää asiakaspalvelustamme.

Telia Laitesopimus on aina 12 tai 24 kk määräaikainen sopimus. Kun määräaikainen sopimuskausi päättyy, liittymäsopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana. Jos kuitenkin haluat irtisanoa Laitesopimuksen kesken sopimuskauden, siitä aiheutuu lisäkustannuksia.

Voit siirtää liittymän numeron toiselle operaattorille määräaikaisuudesta huolimatta. Määräaikaiseen sopimukseen liittyvät laitteen ja liittymän kuukausimaksut laskutetaan sinulta kuitenkin sopimuskauden loppuun asti.

  • Laitteen ja liittymän kuukausimaksut laskutetaan ns. laskutusliittymällä, jolle ei ole SIM-korttia.
  • Voit maksaa loput laitemaksut kerralla pois tai jatkaa maksamista kuukausittain.

Liittymälle tilattuja lisäpalveluja (esim. puhe- ja tekstiviestipaketteja) voi muokata sopimuskauden aikana.

Telia Laitesopimuksen sopimuskauden pituus on 12 tai 24 kk. Voit tarkistaa Laitesopimuksesi sopimuskauden pituuden laskulta tai kirjautumalla Minun Teliaan.

Lasku

Laskulta löydät laitesopimuksen viimeisen voimassaolopäivän laskuerittelystä otsikon Liittymä alta.

Minun Telia
  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
    Kirjaudu
  2. Valitse liittymistäsi se, joka kuuluu Laitesopimukseen. Jos sinulla on useita liittymiä etkä muista mikä niistä on oikea, saatat joutua klikkailemaan useamman liittymän tiedot auki.
  3. Laitesopimukseen kuuluvan liittymän tiedoista löydät laitteen nimen Laite-kohdasta sekä määräaikaisen sopimuksen viimeisen voimassaolopäivän Laitesopimus-kohdasta.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.