Freedome VPN -palvelun ohjeet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Kun käytössäsi on Freedome VPN, voit käyttää huoletta julkisten tilojen wifi-verkkoja ilman pelkoa, että vaikkapa pankkitunnuksesi varastetaan. Freedome VPN on F-Securen tuottama palvelu. Sen ominaisuuksiin kuuluu muun muassa:

  • Yksityisyyden suojaus: seuraajat ja mainostajat eivät näe, mitä teet verkossa. IP-osoitteesi on piilossa myös sivustoilta, joilla vierailet.
  • Pääsy estettyihin sisältöihin: Katso maarajoitettua sisältöä muuttamalla virtuaalista sijaintiasi ja unohda ”Sisältö ei ole käytettävissä maassasi” -tyyppiset ilmoitukset.
  • Wifi-suojaus: Julkisissa wifi-verkoissa ulkopuolisten on helppo nähdä kaikki, mitä teet verkossa. Freedome salaa tietosi ja pitää ne suojassa.
  • Turvallinen surffailu: Freedome luo sinulle yhdellä napin painalluksella oman yksityisen verkon torjuen haitalliset sovellukset ja verkkosivut.

Huom! Freedome VPN ei korvaa tietoturvaohjelmaa, eli sen kanssa kannattaa käyttää esimerkiksi Turvapakettia.

Tilaaminen

VPN-palvelu sisältyy nykyään Telia Turvapaketti Totaliin. Voit tilata sen Minun TeliastaverkkokaupastaTelia Kaupasta tai asiakaspalvelustamme. Sinun ei tarvitse olla ennestään asiakkaamme.

Kun olet tilannut palvelun, muista tehdä seuraavaksi käyttöönotto.

Tuetut käyttöjärjestelmät
  • Tietokoneet: Windows 8.1, Windows 10, Windows 11, macOS 10.12 tai uudempi
  • Älypuhelimet ja tabletit: Android 8.0 tai uudempi, iOS 11 tai uudempi
Freedome VPN:n irtisanominen

Freedome VPN:n irtisanominen onnistuu helpoiten näin:

  1. Kirjaudu Minun Teliaan liittymän omistajan roolissa.
  2. Valitse Freedome VPN.
  3. Klikkaa Poista palvelu -painiketta sivun alalaidassa.

IRTISANO FREEDOME VPN

Voit myös aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Turvapaketin asennus ja käyttöohjeet

Telia Yhteyspiste -palvelun ohjeet

Huijausviestit ja huijauspuhelut

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.