Liittymän toimitusaika on 1–2 viikkoa riippuen alueesta, joten muuttoilmoitus kannattaa tehdä ajoissa. Tarkempi asennusaika vahvistuu, kun asiakaspalvelu on käsitellyt muuttoilmoituksesi.
Onko sinulla laajakaistan lisäksi esimerkiksi puhelinliittymä tai TV-palveluita meiltä? Puhelinliittymän laskutusosoite päivittyy automaattisesti Väestörekisteriin tehdyn muuttoilmoituksen perusteella. Muiden palveluiden osoitteenmuutoksen voit ilmoittaa laajakaistan muuttoilmoituksen kanssa.
Miten laajakaistan toimitus ja käyttöönotto tapahtuvat?
Kun muuttoilmoituksesi on käsitelty, saat tekstiviestillä alustavan tiedon asennusajasta. Lisäksi saat vahvistusviestin asennusajasta toimituksen edetessä.
Kytke reititin ennen asennusajankohtaa valmiiksi, jotta asentaja voi testata linjan talojakomosta asennuksen yhteydessä. Jos asentajan tarvitsee päästä huoneistoon, hän ottaa erikseen yhteyttä.
Saat viestin, kun laajakaista on kytketty ja se on valmis käytettäväksi.
Kauanko liittymä toimii vanhassa osoitteessa?
Liittymä katkaistaan vanhasta osoitteesta samana päivänä, kun se siirretään uuteen osoitteeseen. Näin katkos laajakaistaliittymässä on mahdollisimman pieni.
Maksaako liittymän siirtäminen?
Liittymän siirto on kerran vuodessa maksuton. Tämän jälkeen siirrosta peritään hinnaston mukainen maksu.
Säilyykö vanha laajakaistasopimus voimassa?
Laajakaistasopimus tarkistetaan muuton yhteydessä. Jos vanhaa sopimusta ei pystytä säilyttämään, voidaan asiakkaan kanssa tehdä uusi sopimus.
Miten laskutus toimii muuttotilanteissa?
Laajakaistan laskutus ei katkea muuton yhteydessä, joten olethan yhteydessä asiakaspalveluun mahdollisimman pian laajakaistaliittymäsi muutosta.
Haittaako, jos uudessa osoitteessa on jo jokin laajakaistaliittymä?
Samassa osoitteessa ei voi olla useampaa kiinteää laajakaistaa. Jos uudessa osoitteessa on jo laajakaistaliittymä, ilmoitathan asiasta muuttoilmoituksen yhteydessä.
Muutan uudisrakennukseen, mitä minun pitää ottaa huomioon?
Jos taloasi ei ole aikaisemmin kytketty Telian verkkoon, tulee kytkentä tehdä laajakaistan muuton yhteydessä. Tarkempia tietoja kustannuksista saat asiakaspalvelustamme.
Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.
Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
Chat
Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.