Tästä ohjeesta löydät apua, jos langaton lähiverkko eli wifi ei toimi tai jos wifi-yhteys on heikko tai pätkii.
Aloita ongelman ratkaiseminen näin:
- Menihän wifin salasana oikein? Tämä on hyvä tarkistaa, jos wifi-yhteys ei ole toiminut ollenkaan tietyllä laitteella. Alkuperäinen wifin nimi ja salasana lukevat tarrassa, joka on reitittimen pohjassa, takana tai mahdollisen akun alla. Olet kuitenkin saattanut vaihtaa nimen ja salasanan reitittimen hallintasivulla.
- Käynnistitkö reitittimen uudelleen? Usein ongelma poistuu, kun katkaiset reitittimestä virran hetkeksi ja käynnistät sen sitten uudelleen.
- Toimiiko yhteys verkkokaapelilla? Jos käytät reitittimen nettiyhteyttä vain wifillä, kokeile toimiiko yhteys verkkokaapelilla. Näin selvitetään, onko vika wifissä vai koko yhteydessä. (Jos sinulla on mobiilireititin ilman ethernet-porttia, sen voi yleensä liittää USB-kaapelilla tietokoneeseen.) Jos koko yhteys ei toimi ja laite on hankittu meiltä, tutustu vielä laiteohjeisiimme.
Jos yllä olevat vinkit eivät auttaneet tai joudut tekemään uudelleenkäynnistyksen usein, tarkista seuraavaksi asunnon pohjapiirroksen ja rakenteiden vaikutus kuuluvuuteen, wifin taajuus sekä omat laitteesi ja reititin alla olevilla ohjeilla.
Tällä ohjeella reitittimellä viitataan laitteeseen, joka jakaa kotisi nettiyhteyden käyttöön muille laitteille.