Kuuluuko vuokraasi tai vastikkeeseesi taloyhtiön nettiyhteys? Taloyhtiönetti on yleensä huomattavasti edullisempi kuin yksittäiseen talouteen hankittu nettiyhteys. Tältä sivulta löydät tietoa nettiyhteyden tilaamisesta ja toiminnasta.
Kun taloyhtiölläsi on kanssamme sopimus taloyhtiönetistä, saat kotiisi nettiyhteyden edulliseen taloyhtiöhintaan. Voit tilata vain perusnopeuden, jonka hinta kuuluu vuokraan tai vastikkeeseen tai vaativampaan käyttöön lisänopeuden, josta veloitamme erikseen.
Jos tiedät, että sinulla on taloyhtiön laajakaistatekniikan kanssa yhteensopiva reititin, voit tilata yhteyden myös näin:
Kytke tietokone tai reititin asunnon datapistokkeeseen tai suoraan huoneistojakamoon. Jos käytät reititintä, yhdistä esim. läppäri tai puhelin siihen wifillä.
Kun avaat asunnon verkkoon yhteydessä olevan laitteen nettiselaimen, se aukeaa suoraan tilaussivulle. Seuraa sivulla olevia ohjeita ja tilaa nettiyhteys.
Miten päivitän nykyistä laajakaistaani?
Voit päivittää toistaiseksi voimassa olevaa yhteyttä helposti Minun Teliassa. Jos voimassa on määräaikainen sopimuskausi, yhteyttä ei voi päivittää itse. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
Etsi kirjauduttuasi laajakaista, jota haluat päivittää ja paina sen kohdalla olevaa Hallinnoi tilausta -painiketta.
Paina Muuta tilausta -painiketta.
Valitse sopiva nopeus tai paketti ja mene eteenpäin. Voit vaihdella eri vaihtoehtojen välillä ja palata takaisin.
Tilaus lähtee käsittelyyn, kun painat Tilauksesi yhteenveto -sivun alaosasta Lähetä tilaus -painiketta.
Saat ilmoituksen, että muiden muutosten teko uuden laitteen toimituksen aikana ei onnistu. Valitse Jatka, jos tämä sopii sinulle. Jos haluat tehdä muutoksia laajakaistaasi vielä ennen uuden reitittimen tai muun laitteen tilausta, valitse Keskytä tilaus.
Valitut laitteet lähetetään nettiyhteyden käyttöosoitteeseen.
Mitä teen, jos nettiyhteys hidastelee tai pätkii?
Jos nettiyhteys hidastelee tai pätkii, syitä voi olla useita. Kartoitat vian helposti tutustumalla ohjeisiimme.
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.
Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
Chat
Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.