Tästä ohjeesta löydät neuvoja yleisimpiin mobiililaajakaistan ongelmatilanteisiin, kuten pätkivään yhteyteen. Vian selvittäminen kannattaa aloittaa näistä vaiheista:
- Käynnistä reititin/nettitikku uudelleen – moni ongelma voi ratketa jo näinkin helposti.
- Jos ongelma alkoi yhtäkkiä, tarkista häiriökartalta alueesi tilanne.
- Tarkista, että reitittimessä/nettitikussa on uusin ohjelmistoversio. Löydät yleisimpien mallien päivitysohjeet laiteohjeistamme.
- Tarkista, ettei liittymällä ole dataestoa:
Kirjaudu Minun Teliaan liittymän omistajana. Etene kohtaan Liittymäni ja palveluni ja valitse siitä oikea liittymä. Siirry kohtaan Lisäpalvelusi ja sitten Estot ja rajoitukset, josta voit tarkistaa, ettei liittymällä ole dataestoa. - Kokeile SIM-korttia toisella laitteella, jos mahdollista.
Alta löydät tarkempia ohjeita erilaisiin tilanteisiin. Jos niistäkään ei ole apua, tee meille häiriöilmoitus.