Laajakaistan irtisanominen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille Näytä yritysasiakkaiden ohje

Tästä ohjeesta löydät tietoa siitä, miten kodin nettiliittymän irtisanominen onnistuu.

Jos olet muuttamassa uuteen kotiin ja haluat netin muuttavan mukanasi, älä turhaan irtisano nettiyhteyttä vaan tee laajakaistan muuttoilmoitus.

Etsitkö muita irtisanomisohjeita?

Puhelinliittymän tai mobiilinetin irtisanominen
Telia TV:n tai kanavapaketin irtisanominen

Irtisanomisesta ilmoittaminen

Jos 14 päivän peruutusoikeus on päättynyt eikä laajakaistaliittymässäsi ole menneillään määräaikaista sopimuskautta, voit irtisanoa liittymän milloin vain. Jos liittymääsi kuuluu meiltä vuokrattu laite kuten reititin, saat irtisanomisen yhteydessä ohjeet laitteen maksuttomaan palauttamiseen.

Irtisanominen helposti Minun Teliassa
  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
    Kirjaudu
  2. Valitse se laajakaistaliittymä, jonka haluat irtisanoa ja paina sen kohdalla Hallinnoi tilausta -painikkeesta.
  3. Klikkaa kohdasta Sopimuksen irtisanominen ja seuraa ohjeita.
Irtisanominen muissa kanavissa

Irtisanomisasioissa voit ottaa yhteyttä myös asiakaspalveluumme esimerkiksi puhelimitse tai chatissa.

Irtisanomisaika ja laskutus

Kodin laajakaistan irtisanomisaika on 2 viikkoa ilmoituksen tekemisestä.

Irtisanomisajalta laskutetaan normaalisti kaikki maksut, jotka muodostuvat sen aikana. Loppulasku veloitetaan päiväkohtaisesti, ellei liittymää irtisanota juuri laskutuskauden vaihteessa.

Askarruttaako, miksi sait laskun irtisanotusta laajakaistaliittymästä?
Lue lisää

Mikä on määräaikainen sopimus ja voiko sitä irtisanoa?

Kiinteän laajakaistan määräaikainen sopimus on voimassa tietyn ajanjakson. Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisella hinnalla. Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa kesken sopimuskauden.

Määräaikaisen laajakaistasopimuksen voi irtisanoa päättymään kahden viikon kuluttua irtisanomisesta, jos olet joutunut maksuvaikeuksiin sairauden, työttömyyden tai vastaavan itsestäsi riippumattoman syyn takia, tai jos sopimuksen voimassa pitäminen on muun erityisen syyn takia sinulle kohtuutonta. Jos nettiliittymääsi on kuulunut reititin ns. kytkylaitteena etkä suorita sen maksuja loppuun, meillä on oikeus periä laite takaisin.

Lisää samasta aiheesta

Laajakaistan muuttoilmoitus

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.