Jos kiinteän 5G-yhteyden toimivuudessa on ongelmia, tarkista nämä asiat:
- Onko ulkoyksikkö asennettu ulos?
Ulkoyksikön oikea paikka on ulkona, jotta asunnon rakenteet eivät heikennä signaalia. Kiinteän 5G:n käyttöönotto-ohjeesta löydät lisää tietoa. - Auttaako laitteiden uudelleenkäynnistys?
Irrota PoE-muuntajan virtajohto, jonka kautta virta kulkeutuu myös ulkoyksikköön. Jos käytät muuntajaan liitettyä reititintä, käynnistä myös se uudelleen. - Toimiiko yhteys verkkokaapelilla?
Jos normaalisti käytät wifiä, testaa vian rajaamiseksi yhteyttä verkkokaapelilla sekä useammalla laitteella, jos mahdollista. Testaa yhteyttä esim. liittämällä kannettava tietokone suoraan PoE-muuntajalta tulevaan verkkokaapeliin. - Ovatko laitteiden kytkennät oikein?
Tarkista kytkennät.
Tietokoneen wifi-yhteyden häiriöt korjautuvat yleensä reitittimen wifi-asetuksia muuttamalla. Lue lisää laiteohjeistamme tai ota yhteyttä Telia Helpin asiantuntijoihin.
Huom: Kiinteälle 5G:lle ei ole toistaiseksi saatavilla Yhteyspiste-lisäpalvelua.