Mobiililiittymämme (puhelut, viestit, netti) toimivat lähtökohtaisesti yhtä laadukkaasti EU- ja ETA-maiden operaattoreiden verkoissa kuin kotimaassa. Kumppaniemme verkossa käyttökokemus saattaa kuitenkin myös poiketa kotimaahan nähden. Liittymän toimintaan vaikuttavat kumppanioperaattorin verkon kattavuus, teknologia ja kapasiteetti sekä ulkopuoliset tekijät, kuten maaston muodot. Ohjaamme liittymämme aina parhaaseen saatavilla olevaan verkkoon.
EU- ja ETA-maissa pystyt käyttämään kaikkien kumppanioperaattoreidemme verkoissa 4G:n mahdollistamia palveluita ja myös 5G-yhteys on tarjolla yhä useammalla kumppanilla. Muistathan kuitenkin, että myös käytössäsi oleva laite ja liittymä vaikuttavat käytettävissäsi oleviin verkkoihin.
Lue lisää verkon valinnasta ulkomailla
Huomioithan, että Yhteys mukaan kotimaassa -liittymä toimii nimensä mukaisesti vain Suomessa.
Reissaatko vanhan puhelimen tai liittymän kanssa?
Useat kumppanioperaattorimme ulkomailla sulkevat 2G- ja 3G-verkkojaan. Siksi käyttökokemus voi olla vanhan laitteen tai liittymän kanssa reissatessa aiempaa huonompi. Ennen näihin kohteisiin matkaamista kannattaa harkita liittymän ja/tai laitteen päivittämistä vähintään 4G:tä tukevaksi ja laittaa liittymälle päälle Telia 4G-puhe.
Lue lisää
Toimiiko liittymä selvästi heikommin EU- tai ETA-maassa?
Jos liittymäsi laatu toisen EU- tai ETA-maan operaattorin verkossa on selvästi heikompi kuin kotimaassa ja vaikeuttaa merkittävästi liittymän käyttöä, tee meille vikailmoitus. Voit ottaa helposti yhteyttä chatissa, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan. Tavoitat asiakaspalvelumme myös puhelimitse.