Uuden SIM-kortin tilaaminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Voit vaihtaa liittymäsi SIM-kortin uuteen, jos nykyinen SIM-korttisi rikkoutuu, lakkaa toimimasta, katoaa tai jos puhelimesi ei tue vanhaa SIM-korttia. Ottaessasi uuden SIM-kortin käyttöön, vanha kortti lakkaa toimimasta. Kortinvaihdosta huolimatta puhelinnumerosi säilyy samana. Samoin liittymällä olevat palvelut (esim. puhe- ja tekstiviestipaketit) säilyvät ennallaan.

Toimittamamme SIM-kortit ovat trio-SIM-kortteja, jotka sisältävät kaikki kolme SIM-korttikokoa (normaali eli mini, mikro ja nano). Ne sopivat kaikkiin SIM-korttipaikan sisältäviin laitteisiin.

Huom! Tavallisen SIM-kortin leikkaaminen pienemmäksi saattaa vahingoittaa korttia. Siksi on tärkeää tilata uusi kortti, jos laitteen korttipaikka on pienempi.

Katso ohje uuden SIM-kortin käyttöönottoon

Voit tilata uuden SIM-kortin Minun Teliasta tai asiakaspalvelusta tai hakea sen Telia Kaupasta. Huomioithan, että SIM-kortin vaihto uuteen on maksullista.

Puhelinliittymien ja -palvelujen hinnasto

Tilaa SIM-kortti

Kirjauduttuasi Minun Teliaan, voit tilata uuden SIM-kortin näin:

  1. Etsi Liittymäni ja palveluni -sivulla liittymä, johon haluat tilata uuden SIM-kortin ja klikkaa sen kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
  2. Klikkaa Tilaa uusi SIM-kortti tai eSIM -kohdasta ja etene ohjeiden mukaan.
  3. Viimeistele tilaus klikkaamalla Lähetä tilaus.
  4. Kortin mukana saat uuden SIM-kortin aktivointiohjeet.

Yhteys Multi -palvelun uuden SIM-kortin voit tilata kirjautuneena Minun Teliaan:

  1. Mene Liittymäni ja palveluni -sivulle
  2. Etsi se liittymä, johon kytkettyyn Yhteys Multi -palveluun haluat tilata uuden SIM-kortin ja klikkaa Hallinnoi tilausta -nappia.
  3. Klikkaa kohdasta Rinnakkaisliittymät.
  4. Klikkaa Tilauksen hallinta -otsikon alta kohtaa Tilaa uusi SIM-kortti tai eSIM ja seuraa ohjeita.

eSIM on sähköinen SIM, jota käyttäessä ei tarvitse fyysistä SIM-korttia ollenkaan.

Lue lisää eSIMistä

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.