Tietyissä tilanteissa uuden liittymän SIM-kortin aktivointi tarvitsee tehdä itse, mutta onneksi se on helppoa! Aktivoi upouuden liittymäsi SIM-kortti joko netissä tai tekstiviestillä. SIM-kortin mukana tulleessa saatekirjeessä kerrotaan, jos kortti tarvitsee aktivoida. Aktivoinnin voi tehdä aikaisintaan seuraavana vuorokautena liittymän tilaamisesta.
SIM-kortin aktivoinnin tarvitsevat kaikki etämyydyt (verkkokauppa, puhelin, chat) liittymät, paitsi numeronsiirrot toiselta operaattorilta, laitesopimukset, Yhteys kotiin -liittymät, yritysliittymät ja eSIM-kortilla toimivat liittymät.
Aktivointia ei tarvitse tehdä liittymän omistajan vaihdoksissa.
Jos et aktivoi SIM-korttia tai peruuta liittymätilaustasi etämyynnin peruutusoikeuden puitteissa, aktivoimme SIM-kortin puolestasi peruuttamisajan päätyttyä. Tilausta ei voi peruuttaa vain jättämällä SIM-kortin aktivoimatta.
Aktivointi netissä
- Mene nettiselaimella sivulle telia.fi/aktivoi.
- Tunnistaudu pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella.
- Valitse liittymä, jonka haluat aktivoida ja etene ohjeiden mukaan.
- Ruudulle ilmestyy lopuksi ilmoitus, että uusi liittymäsi on aktivoitu ja valmis käyttöön.
Aktivointi tekstiviestillä
- Kirjoita tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi (esim. AKTIVOI 0401234567) ja lähetä se numeroon 18100 (viestin hinta 0 €). Voit kirjoittaa viestin millä tahansa jo käytössä olevalla liittymällä.
- Saat aktivoinnista kuittauksen, jonka jälkeen uusi liittymä on valmis käyttöön.