SIM-kortin PIN-koodi ja puhelimelle määritettävä PIN-koodi ovat kaksi eri asiaa, joiden erot on hyvä tunnistaa.
Kun syötät puhelimeen oikean PUK-koodin, puhelin pyytää sinua määrittämään uuden PIN-koodin SIM-korttia varten. Käytä määrittämääsi SIM-kortin PIN-koodia jatkossa aina, kun käynnistät puhelimen kokonaan uudelleen.
Joissain puhelimissa voi olla kaksi SIM-korttipaikkaa. Jos käytät puhelimessa kahta SIM-korttia, varmista kumman kortin PIN-koodia olet syöttämässä. Yleensä korttipaikat erotellaan SIM1- ja SIM2-nimillä ja voit ottaa toisen kortin irti puhelimesta tai pois käytöstä puhelimen asetuksista.
Puhelimella voi olla myös oma PIN-koodi, jota laite kysyy näytönlukituksen avaamiseen tai tiettyjen asetusten muuttamiseen. Tämä PIN-koodi voi olla numerosarja, salasana tai näytölle piirrettävä kuvio. Puhelimen oma PIN-koodi ei ole operaattorille kuuluvaa tietoa, joten me emme voi vaihtaa tai palauttaa unohtunutta koodia. Jos puhelimen oma PIN-koodi on unohtunut, katso toimintaohjeet puhelimen valmistajan ohjeista. Telia Helppi -tukipalvelu tarjoaa apua omiin laitteisiisi liittyviin pulmiin. Joissain tapauksissa puhelin täytyy palauttaa tehdasasetuksille, jolloin kaikki siihen muuttamasi asetukset ja tallentamasi tiedot katoavat.